Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor Dippie » 01 aug 2012 16:04

Wat goed van H jeepeecee!! Nu hopen dat het idd zo goed blijft gaan, zou erg makkelijk zijn :) Alhoewel het erg vaak voorkomt dat ze opeens weer een periode hebben van broekplassen hoor!
Afbeelding

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 01 aug 2012 19:11

wat goed van H! hopelijk zet het zo door

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 01 aug 2012 19:16

Manoël met zijn "frikandel" uit de natuur :lol: :lol: :lol:

Afbeelding

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 02 aug 2012 19:18

Zijn er hier mensen met tips/ ervaringen mbt het kopen van een kinderfietsje? Bij ons gaat het om een 16inch jongensfiets. Ga je voor marktplaats (zie de afgelopen week geen leuke in de omgeving), ga je voor een nieuwe of gebruikte via een fietsenwinkel (dat is denk ik nogal duur?) OF?? Wat zijn jullie ervaringen? Tips? Waar hebben jullie een leuke/ goede gekocht voor een leuk prijsje?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 aug 2012 19:51

wij hebben ze tot nu toe allemaal op marktplaats gekocht!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 02 aug 2012 20:28

Wij gaan altijd voor een gebruikte bij de fietsenmaker. De kop is er dan wel af en meestal heb je dan wel een goede. ML kan zelf geen fietsen repareren en met een fiets elders gekocht gaan wij i.p. niet naar onze fietsenmaker. (die is ook extra duur met een niet bij hem gekochte fiets)
Wij willen wel altijd een goed A merk als batavus/gazelle, onze ervaring is dat die fietsen beter blijven met onze jongens.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 02 aug 2012 20:32

Wij hebben, volgens mij een 12 inch, bij de Hema gekocht voor beide kinderen. Ik heb wel eens wat geboden op kinderfietsen op Marktplaats, maar dat leverde niets op.
Fietsjes zijn prima. Tegen de tijd dat de fiets te klein is, kan de jongste er weer op.

Ik heb trouwens ook een vraagje wat zijn leuke kinderboeken voor een jochie van 4 ( H wordt morgen 4 :D ). Het mag best wel wat moeilijker zijn, want daar is hij wel aan toe.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 02 aug 2012 20:52

Gaat het om voorlezen? Hier zijn Pluk, Ernstjan en Snabbeltje en Jaap en Gerdientje momenteel favoriet. Oh ja, Pietje Puk vindt ie ook erg leuk.

Over fietsje: Wij hebben voor Timon een fietsje van MP, er moest een nieuwe band om dus totaal heeft dat fietsje ons E20,- gekost. Zag er nog prima uit en fietst ook goed. Voor Sylke vond manlief pas een fietsje bij het grofvuil :) Ik zou zelf voor kinderen niet zo snel een nieuwe kopen. Ze zijn er vaak toch snel uit gegroeid, en als je ze tweedehands verkoopt krijg je er ook niet veel meer voor.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 02 aug 2012 20:54

om voor te lezen? hier zijn boeken zoals pluk geweldig!! om voor te lezen! jip en janneke blijft ook leuk, moet zeggen dat ik een jubileumuitgave heb met grote getekende platen, zodat zij kunnen kijkn naar de paat en ik voorlezen! vind die combi het meest leuke.

en anders boekjes van iris en michiel van carry slee volgens mij... ehm... weet ik ff net meer, moet je ff googlen, maar die lezen ook nog enorm leuk en fijn voor en ze doen gewoon van die leuke herkenbare dingen en de kleuters moeten er altijd om lachen! :)

hier een nieuwe fiets gekocht 18 inch, omdat die als je die weer in gaat ruilen ook weer veel geld voor terug komt. Eenmalig aanscahffen en een volgende kan je met inruil minimaal bijleggen. Dus.. tweedehands hetzeflde bijleggen als nieuw. Nu stond dezelfde fiets tweedehands bij de fietsenwinkel en we moesten 60 euro bijleggen en we hadden een nieuwe.
We fietsen veel, juul gaat zelf ook veel meefietsen, de fiets staat sinds de val in de schuur en komt er niet meer uit, dus ik wil een goede fiets, zodat ik gewoon zeker weet dat ze veilig over straat en in het verkeer mee kan.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 02 aug 2012 22:39

Wij hebben voor H ook een fietsje van mp. Een 12 inch. 30 euro voor betaald en alleen op het stuur zitten een paar plekjes omdat kinderen nu eenmaal zo de fiets neergooien. Dat vind ik voor deze leeftijd mooi zat die prijs. Later als ze er langer mee gaan doen kunnen misschien dan nog wel eens voor een nieuwe gaan.

@tj, :mrgreen: leuke foto.
Afbeelding

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 03 aug 2012 07:38

Hieperdepiep! Hugo is 4 jaar!
Van harte gefeliciteerd met jullie zoon ajl :)

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 03 aug 2012 08:34

Hogo, van harte gefeliciteerd met je 4e verjaardag.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 aug 2012 11:34

gefeliciteerd!!

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 03 aug 2012 11:38

Gefeliciteerd met Hugo!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 03 aug 2012 11:45

Haai schreef:Gaat het om voorlezen? Hier zijn Pluk, Ernstjan en Snabbeltje en Jaap en Gerdientje momenteel favoriet. Oh ja, Pietje Puk vindt ie ook erg leuk.

Over fietsje: Wij hebben voor Timon een fietsje van MP, er moest een nieuwe band om dus totaal heeft dat fietsje ons E20,- gekost. Zag er nog prima uit en fietst ook goed. Voor Sylke vond manlief pas een fietsje bij het grofvuil :) Ik zou zelf voor kinderen niet zo snel een nieuwe kopen. Ze zijn er vaak toch snel uit gegroeid, en als je ze tweedehands verkoopt krijg je er ook niet veel meer voor.

Wat leuk, dat jij die "ouderwetse" boeken voorleest!
Zijn die van jezelf? Onze kinderen vonden de boeken van WGvdHulst te langdradig en het sprak niet meer aan. Mensen op klompen, een boerenwagen door de straat. Ik heb al mijn kinderboeken nog, ik lees er zelf nog wel eens in :D

Terug naar “Archief”