Zwanger deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Maneah
Sergeant
Sergeant

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor Maneah » 18 jul 2012 18:39

Nee, ik heb er eigenlijk helemaal geen last van. Maar 'k heb af en toe wel de angst voor een aanval, zeg maar.
Niet zomaar, eigenlijk alleen als ik me raar/licht voel worden in m'n hoofd.
De neuroloog heeft mij al wel gezegd dat het bij de bevalling ook opeens er uit kan komen. Brr..
Die gedachte vind ik niet echt fijn, maar ja.. dat is toch gewoon afwachten!
Heb jij er nog last van (gehad)?
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 18 jul 2012 19:52

ja helaas de eerste dag van vakantie, gisteren naar neuro geweest en we gaan iets omhoog met medicijnen.
beetje off topique-smile
Afbeelding

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 23 jul 2012 17:59

Tijdje geleden dat ik hier gepost heb...maar het gaat goed! 35 weekjes alweer, vandaag ook de 35-weken echo gehad. Het kindje ligt netjes met hoofd naar beneden en is goed ingedaald. Verders helemaal goed&gezond.

Zelf ben ik een beetje klaar met zwanger zijn... heb echt een mega buik 8-[ Lopen en staan lukt echt voor korte tijd, daarna krijg ik krampen. En als ik lekker wil gaan slapen, besluit de kleine net altijd op dát moment te gaan feesten. Heel fijn... Wat een geklaag hé? Gelukkig heeft zwanger zijn een heel goed doel, want ik kijk enorm uit naar het moment dat ik mijn kleintje echt kan zien en vast kan houden.
Dus, dat.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 jul 2012 06:43

Maneah en KateSpade, voor jullie begint het al aardig spannend te worden. Heel veel sterkte met de laatste weken.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 26 jul 2012 12:08

Spannend Maneah en Kate Spade! Succes met de laatste loodjes! Zal vast pittig zijn met deze warmte...

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 26 jul 2012 19:45

Jannoek schreef:Spannend Maneah en Kate Spade! Succes met de laatste loodjes! Zal vast pittig zijn met deze warmte...
Time flies when you have none!

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 28 jul 2012 08:43

Pff, ben blij dat de warmte even over is. Ik vind warm weer wel lekker! Maar afgelopen dagen liep de temperatuur hier op tot 30 graden :roll:

Anderen vinden het gek, maar als het echt warm is ga ik een eind fietsen. Dan voel ik een lekker windje en heb ik minder last van de warmte. Echt heerlijk, fiets dan naar een dorpje verder en kijk daar even in de winkeltjes die ze daar hebben.

Nu ben ik elke dag vrij en tot het kindje er is, alle tijd voor mezelf. Lekker, maar soms ook een beetje saai.
Wat doen jullie allemaal/deden jullie tijdens het verlof? Ik lees veel, af en toe dvd kijken. Naar de winkels, de bieb en een nieuw recept uitproberen. Voor de rest zijn de vriendinnen en kennissen uit de omgeving op vakantie dus daar kan ik nu ook niet echt mee afspreken. Familie woont wat verder weg. En shoppen zou leuk zijn met de uitverkoop, maar ook niet echt iets voor elke dag. En bovendien pas ik geen gewone kleding en schoenen en positie mode heb ik nog maar kort aan. (hopelijk!)
Dus, dat.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 jul 2012 09:32

Nou zo gek is dat niet hoor. Heerlijk toch?

Hier was ik volop aan het klussen in huis en huishouden. Maar ik had dan ook eigenlijk nergens last van. Veel afspraken gemaakt.
En omdat m'n man 2 dagen buitenshuis werkt had ik die veel om me heen, ook wel gezellig. We gingen dan vaak even lunchen in de stad ofzo. Echt heerlijk was dat.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 28 jul 2012 15:03

Deze week viel ik midden in een programma over tienermoeders. Ik heb met verbazing zitten kijken :shock:
Het speelde zich geloof ik af in België en als ik het goed begreep werd er standaard een verdoving gegeven?
Meisjes net ouder dan 14! Hun moeders waren zelf nog ruim in de vruchtbare leeftijd en er werd zo laconiek over gedaan soms. Wie is er bekend met bevallen in België, is het zo dat je daar altijd in het ziekenhuis bevalt en wordt er een ruggenprik gegeven standaard?
Je zou toch denken dat in deze tijd met allerlei makkelijk te verkrijgen voorbehoedsmiddelen, dit niet meer voor zou hoeven komen?

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 28 jul 2012 15:38

ik heb wel eens eerder een programma over 10er moeders in belgie gezien. paar jaar geleden. maar had ook de indruk dat daar vrij vaak 10er zwangerschappen voor kwamen en idd dat er bijna altijd pijnbestrijding werd gegeven. maar ja, tv is ook wel een beetje vertekend voor de kijkcijfers.
Afbeelding

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 28 jul 2012 18:44

In belgie bevalt sowieso vrijwel iedereen in het ziekenhuis, en als je daar toch al bent is de drempel naar pijnbestrijding veel lager.

bakvis
Mineur
Mineur

Berichtdoor bakvis » 28 jul 2012 19:42

Hoi iedereen;
ik lees al wel een tijdje mee her-en-der, o.a. in t kids-forum.

tadadada.....mag me nu melden hier; maandag 1e echo!! spannend weer!!
fijn weekend iedereen!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 28 jul 2012 20:15

bakvis schreef:Hoi iedereen;

fijn weekend iedereen!

Gefeliciteerd! Niet jouw eerste toch? meen ik me te herinneren dat je al 3 of 4 kindjes hebt of ben ik in de war?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 jul 2012 20:42

schelpje3 schreef:Deze week viel ik midden in een programma over tienermoeders. Ik heb met verbazing zitten kijken :shock:
Het speelde zich geloof ik af in België en als ik het goed begreep werd er standaard een verdoving gegeven?
Meisjes net ouder dan 14! Hun moeders waren zelf nog ruim in de vruchtbare leeftijd en er werd zo laconiek over gedaan soms. Wie is er bekend met bevallen in België, is het zo dat je daar altijd in het ziekenhuis bevalt en wordt er een ruggenprik gegeven standaard?
Je zou toch denken dat in deze tijd met allerlei makkelijk te verkrijgen voorbehoedsmiddelen, dit niet meer voor zou hoeven komen?

Mijn schoonzus is bevallen in Belgie, dit omdat ze daar voor heen woonde.

Het gaat er daar heel anders aan toe dan hier in Nederland.

Pijnbestrijding krijg je daar heel snel, of je moet echt op je strepen gaan staan (klinkt heel raar, want meestal is dat andersom).
Net als het inleiden, 8 a 10 dagen over tijd dan wordt je al ingeleid.
Je wordt gecontroleerd op een bacterie, ongeacht of je die hebt krijg je een ab kuur (heel krom).

Mijn schoonzus zag gigantisch tegen de bevalling op toen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 jul 2012 20:43

bakvis schreef:Hoi iedereen;

fijn weekend iedereen!

Gefeliciteerd...hoe gaat het?

Terug naar “Archief”