Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor MissF » 20 jul 2012 18:57

Prachtig spons!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 20 jul 2012 21:27

vanmiddag om 3 uur was hij klaar, heeft het op zijn gemak gedaan en dus geen rampestamp werk zoals veel bedrijven doen :)

de lage kast naast de 3 hoge is op maat gemaakt (staat wasmachine onder ) maar op de een of andere manier waren daar geen gaatjes in geboord voor de handgrepen (achteraf gelukkig maar ) daar zit nu een push to open aansluiting op. Het blad heeft een nerf patroon en is wat grijsachtig en bewust gekozen ivm de tegels

links hebben we express geen kastjes gedaan er is 1 grote servies kast en we hebben 6 lades van elk 90 cm breed en 60 cm diep en ... xxx hoog. Plus een vak onder de oven waar kratten met drinken in kunnen en een kast voor servies , plus kastje boven de magnetron. opbergruimte zat voorlopig !

hij is erg licht de keuken zeker in tegenstelling tot de oude ... hij klinkt alleen wat hol... maar er komen nog tegels op en dan denk ik toch nog iets voor de ramen ... maar wat... nog geen idee.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 20 jul 2012 21:32

Heel mooi spons!

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 20 jul 2012 21:57

@ Spons; wat een verandering met de foto's die je van je oude keuken poste. Erg mooi geworden!

Rienuku schreef:@Annette. Ik weet niet hoe jullie ramen eruit zien, maar wat ook leuk 'kan' zijn (smaken verschillen natuurlijk )
Dat zijn van die kort kanten gordijnen. Valletjes ofzo. Weer net iets anders als vitrage...
Maar ja... het is ook afhankelijk van hoe het raam eruit ziet, en de rest van de kamer

Er hingen nu ook valletjes, sja wij hebben het altijd gewoon over vitrage maar als je daarop googled dan kom je lange vitrage tegen. En op valletjes dan krijg je stroken te zien die boven of onderaan het raam hangen. Magoed kant is verleden tijd, het moet wel een beetje bij deze tijd passen maar ook weer niet te modern vanwege de stijl van het huis. Binnen in huis is er niet een bepaalde stijl, meer wat gemengd ;). De hoofd kleuren in de keuken zijn creme/taupe/bruin en donkere meubels en de kamer is creme/wijnrood en wat lichtere meubels. Verder zijn de ramen wel vrij breed (3 meter), al wou me moeder binnenkort maar even een keer naar de winkels om te kijken wat er allemaal te krijgen is.

pannenkoek schreef:Wij hebben ook een oude boerderij, en ook naar de oude stijl bekleed met gordijnen en vitrage, en kleuren. Ik weet niet hoe ik een foto moet plaatsen. Anders moet je via pb maar je mail geven, kan ik een paar foto's mailen. Als iemand uit kan leggen hoe ik foto's kan plaatsen, kan ik hier wat laten zien.

Spons heeft uitgelegd hoe je foto's post, zou leuk wezen om ze hier in het topic te zetten. Hebben al eens eerder hier foto's van jullie huis gestaan toen jullie het gekocht hadden, ben benieud wat jullie er voor moois van gemaakt hebben. Volgens mij hebben jullie zo'n oude Groningse boerderij toch?

Het huis is helemaal gerestaureerd, waardoor de uitstraling wel veranderd is en veel mooier uit komt. In de herfst/voorjaar wordt de tuin opnieuw aangelegd en dat zal waarschijnlijk vrij landelijk worden met als hoofdkleuren rood/roze/paars/wit.
Wat de toekomst brengen moge........

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 20 jul 2012 22:04

mooi spons!

ik heb eens leuke gordijnen gezien maar is een beetje moeilijk uit te leggen. heb al zitten googelen maar kon ook niet echt een voorbeeld vinden. ik zal het proberen...

het is een soort valletje maar dan gewoon helemaal recht. (het hangt dan ahw net als een rolgordijn). gewoon van effen stof. en dan een eindje van onderen af is er een strook kant tussen gemaakt. dus je hebt dan van boven naar beneden (bijv 4/5) effen, strook kant, (1/5) effen. Dit was heel mooi breed kant met rozen, prachtig!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 21 jul 2012 16:40

Ik begrijp h'm vpk, ga h'm onthouden!
Wat de toekomst brengen moge........

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 21 jul 2012 18:26

spons: echt mooi geworden zeg!
Missf: lief kamertje. Lekker rustig. Hou ik wel van. ik ben niet zo van de schreeuwerige winniethepooh/mickey/minimouse/hellokitty kamertjes ;)
Afbeelding

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 21 jul 2012 22:55

jeepeecee schreef:spons: echt mooi geworden zeg!
Missf: lief kamertje. Lekker rustig. Hou ik wel van. ik ben niet zo van de schreeuwerige winniethepooh/mickey/minimouse/hellokitty kamertjes ;)

EENSCH =D>

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 jul 2012 19:40

@annette: en inbetweens? Of sluit dat teveel af?

@judith: wij hebben achterin ons tuintje ook een (gelijmde) lichte stenen muur en hebben daarvoor een mexicaans grenen sidetable gezet (van marktplaats), met daarop een gelhaard en een minivijvertje (zinken teil) en wat 'frutsels'. 1 van de lades hangt halfopen en die zit vol met schelpen. Ik heb erop gelet dat de sidetable ook een plank aan de onderkant had, zodat ik daar ook nog wat dingetjes op kon zetten en je niet zo'n grote 'kale' ruimte hebt tussen de poten. Erboven hangt een spiegel, precies in de nis van de muur, het is net een dressoir in de woonkamer zo, maar dan de tuinversie :)

@spons: prachtig! alle moeite beloond hè!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 25 jul 2012 09:39

Dat vraagt om een foto LeChat ;)

Spons schreef:EENSCH =D>

Van de eigen keuken of kamertje missf :mrgreen:
Afbeelding

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 25 jul 2012 10:28

Inderdaad! Show 'm eens LeChat ;-)

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 25 jul 2012 11:33

Showen showen showen.. :mrgreen:

Ik heb gisteren op internet rond zitten speuren naar van die muurstickers. Ik wil op de schouw in de keuken graag het recept van oma's appeltaart :D
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 25 jul 2012 18:08

in Capelle zit een zaak die ze verkoopt , moet ik even uitpluizen welke zaak het is :)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 25 jul 2012 19:22

Haha, ik plaats nooit rechtstreeks foto's hier, geen zin om uit te zoeken hoe dat moet, maar hier kun je 'm vinden op Hyves.

Edit: inmiddels ziet het er een stuk 'doorleefder' uit, met andere accessoires erop.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Ctje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ctje » 25 jul 2012 20:29

jans1 schreef:Showen showen showen.. :mrgreen:

Ik heb gisteren op internet rond zitten speuren naar van die muurstickers. Ik wil op de schouw in de keuken graag het recept van oma's appeltaart :D

http://www.woning-decoratie.nl/a-129943 ... appeltaart Hier hebben ze ;m iig.

Terug naar “Algemene Zaken”