Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor juffiejuf » 11 jul 2012 19:22

Leuke foto gempa! Wat lacht hij ook lekker vrolijk.

@ jpc; CB raadde bij ons rapley methode aan vanaf 6 maanden. Zo'n schema staat ook bij borstvoeding.com

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 jul 2012 19:40

@ parkiet ik weet niet of je nog meeleest :wink: , maar hoe en wanneer heb jij de speen afgebouwd? Ging dat makkelijk?
Ik heb ooit eens begrepen dat het rond 9 mnd de beste tijd is ivm afname zuigbehoefte. Heb jij het gewoon in een keer gedaan en hoe reageerde je dochter erop?

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 11 jul 2012 20:12

juffiejuf, dat klopt idd met 6 maanden, maar hoe doe je dat met bijvoorbeeld macroni, daar zit al vlees enzo in. Aangezien wij veel 'buitenlands' eten zit het vaak door elkaar. Mag dat dan ook al met 6 maanden?
Afbeelding

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 11 jul 2012 21:58

@ jpc; dat weet ik dan ook niet echt. Wij doen nu gewoon macaroni dingen geven zonder die kruiden etc.

@ ajl; weet het niet zeker maar ik dacht altijd gehoord te hebben dat zuigbehoefte met 7 maanden het minste was. Wij hebben dus twee weken geleden met elkaar afgesproken om hem alleen nog maar de speen te geven als hij naar bed gaat om het zo te leren afbouwen. Werkt super. Hoe hij alleen s nachts van de speen af moet komen weten we ook nog niet echt.... Hij grijpt er in zn slaap naar en stopt hem zelf in zn mond. Als hij hem kwijt is begint hij te huilen. Maar als je de gouden tip weet om het hem af te leren dan sta ik daar voor open! :-)

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 11 jul 2012 22:40

ajl schreef:@ schipje Hoe is het met de pijnklachten van L? Gaat het wat beter?

Wat lief dat je daarnaar vraagt! Ook wel toevallig nu. Want juist vanmorgen (na maanden!) kreeg zij in de Hema weer een pijnaanval. Vreselijk krijsen, helemaal overstuur. Iedereen kijken.
Snel paracetamol gekocht bij de hema en gegeven, na 15 min was het over. Ze heeft nu ook pijn in haar armen. Ze groeit de laatste tijd erg hard en volgens mij is het wel groeipijn maar heeft zij door de hypermobiliteit er altijd koorts bij/ en wit bekkie/ stil/ niet lekker in haar velletje. Vanmorgen voelde ze al warm en lag ze al stil op d'r bed naar het plafond te staren (zo ken ik haar echt niet en dit gedrag herken ik van afgelopen winter, toen had ze dat maandenlang). Maar ze heeft ook regelmatig 'gewoon' groeipijn, vooral 's nachts, dit is toch echt wel anders, zie nu duidelijk verschil.

Ik had de fysio nog niet gebeld omdat L. sinds we bij de kinderarts waren geweest nergens geen last meer van had dus vond het niet nodig maar nu ga ik toch maar bellen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 jul 2012 14:34

Wat zielig Schipje :(
wat een leuke foto's!!

Afleren van de speen, ben ook benieuwd hoe dat gaat. Gelukkig gebruikt Frederiek hem echt alleen in bed, en zodra 1 van ons binnen komt om haar eruit te halen trekt ze hem zelf al uit haar mond en gooit hem in bed, of als ik haar optil en ik zeg: leg je speen maar even in bed' dan doet ze dat ook.
Maar afleren in bed wilde ik eigenlijk met 1 jaar doen, maar ze wordt woedend als ze hem niet krijgt en huilt zichzelf helemaal in slaap dan, als ze echt doodmoe zou zijn. En dat vind ik onnodig. Ook als ik 's avonds laat de speen uit haar mond haal als ze slaapt wordt ze altijd wakker en is ook flink boos. Misschien toch maar even wachten tot we er een mooi begrijpelijk verhaal van kunnen maken, zodat ze het beter begrijpt.

Vanmorgen waren we Jurian 'kwijt'. OM half 7 ging de wekker, dus ik liep naar Jurians kamer om hem wakker te maken (op dagen dat ik vrij ben of avonddienst heb, dan mag hij pas uit bed als zijn lampje om 7 uur aan gaat, maar nu moest hij naar de gastouder). Was zijn bed leeg. Ik schrok best wel, allerlei rare scenario's door mijn hoofd ;)
Bleek hij beneden te zitten, 2 beschuitjes voor hem, zonder boter, met een gigantische berg hagelslag erop. Ja, ik had honger en ben maar vast gaan eten.
Grrrr...vanavond maar heel goed duidelijk maken dat hij echt pas uit bed mag als we hem halen of als het lampje brandt.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 12 jul 2012 14:38

Geweldig MissF :mrgreen:
Afbeelding

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 13 jul 2012 12:28

Weet iemand waar ik de gitaar-akkoorden van het lied 'Voor al uw goede gaven Heer' kan vinden?
Op internet, in de Opwekkings- of HGJB bundel kom ik het lied niet tegen. En ik wil het graag spelen na het middageten...

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 13 jul 2012 12:56

Geweldig missf, die weet al van zelfstandigheid. Had hij vanmorgen weer zo'n actie?

Schipje, vervelend voor je dochter, heeft ze het later nog weer gehad?

Hier kregen ze allemaal de rapporten mee, allemaal over naar het volgende jaar.
Nu nog een week naar school en dan lekker vakantie.

Laatst hadden ze hier muziekmorgen met allemaal muzikanten die kwamen vertellen, de kinderen hebben genoten en vertellen er nog elke keer weer over. Maar zelf wat gaan bespelen lijkt ze maar helemaal niets.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 jul 2012 13:04

Koeitje, ik heb ze niet zelf, maar het is maar 1 zin he, volgens mij kun je die met een beetje simpele akkoorden best zelf proberen, gewoon wat proberen en dan kom je er vast wel uit. Ik speel zo zelf veel liedjes in de E, D, G en C enzo, dan komt er vaak best iets leuks uit :D

memmem, wat goed dat ze over zijn!

nee, vanmorgen gelukkig niet zo'n actie. Hij mocht gister ook met papa mee de auto laten maken en lag pas tegen 9 uur in bed, dus vanmorgen pas om half 9 wakker. Dat ga ik echt vaker doen :D
Vanmorgen hebben we door de regen heen gefietst om vingerverf te halen. Het is helemaal niks voor mij, ik heb continu de neiging te zeggen dat ze de verf niet moeten mengen in het bakje zelf, of op meoten passen voor hun kleren. Frederiek snapte er niks van en heb ik maar een mandarijn gegeven :mrgreen: En bij Jurian heb ik hem heerlijk laten gaan. Hij zat er helemaal onder, maar hup, in bad, haren wassen en het was zo weer schoon. Goed leermoment voor mij, want hij geniet er enorm van, lekker kliederen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 13 jul 2012 15:29

MissF schreef:Wat zielig Schipje :(

Ja, dat is echt heel rot! Ze heeft het niet meer gehad daarna dus hopelijk bleef het daarbij.
Bleek hij beneden te zitten, 2 beschuitjes voor hem, zonder boter, met een gigantische berg hagelslag erop. Ja, ik had honger en ben maar vast gaan eten.

:schaterlach:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 jul 2012 18:37

Vervelend schipje voor je dochter. Heb je de fysio al gebeld voor haar?

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 14 jul 2012 20:27

ajl schreef:@ parkiet ik weet niet of je nog meeleest :wink: , maar hoe en wanneer heb jij de speen afgebouwd? Ging dat makkelijk?
Ik heb ooit eens begrepen dat het rond 9 mnd de beste tijd is ivm afname zuigbehoefte. Heb jij het gewoon in een keer gedaan en hoe reageerde je dochter erop?

Met de oudste bij bijna anderhalf cold turkey (de eerste poging met 15 mnd ofzo ging goed, maar toen zag ze hem eens liggen en toen was het weer terug), maar ik denk dat je bij de jongste bedoelt? Zij ging hem zelf weigeren toen ze 9-10 mdn was (weet niet meer precies wanneer). Dus als J zover kunt krijgen dat hij dat doet, dan is dat wel ideaal :mrgreen:

MissF, wat heerlijk bijdehand van J :)
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 14 jul 2012 22:12

Vandaag met de hele familie naar de dierentuin geweest. Jennine heeft genoten, alle dieren van een plaatje nu in het echt. Ze wist heel veel namen van de dieren te noemen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 jul 2012 22:14

Er zat dus niet een bepaalde techniek achter :wink: Vanaf vandaag zijn wij met afbouwen begonnen. Niet meer standaard als hij gaat slapen een speen in zijn mond stoppen. Het scheelt dat hij nu ook weer verkouden wordt, dus zijn neus zit verstopt. Vandaag heeft hij 1x de speen gehad toen hij erg over zijn toeren was en niet wilde gaan slapen. Met speen viel hij binnen 10 sec als een blok in slaap en werd pas 2 uur later wakker ( dat is ook een unicum voor hem). s'Nachts vraagt hij er bijna niet meer om, dus ik hoop dat wij het zo kunnen afbouwen. Ik begreep al wel dat je rond een jaar 'te laat ' was om het makkelijk af te kunnen bouwen.

Terug naar “Archief”