voor twijfelende zoekende mensen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 27 feb 2004 22:16

Begin maar eens te geloven wat God in zijn woord belooft. Er staan zo ontzettend veel beloftes in Gods woord, en denken we niet vaak dat dat alleen voor vroeger was ?
Weest blij in de Heer !

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 27 feb 2004 23:52

caprice schreef:Het hart verlangt naar God?

Nu niet meer. :cry:
Alles is over. :cry:

kijk eens naar jezelf, je zegt het is over, maar daarover heb je verdriet. Dit kan niet. Kijk eens echt naar je hart.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 27 feb 2004 23:54

Christa schreef:Hijwel schreef:
Blijf dicht bij de Goede Herder, en verwacht grote dingen van Hem.

Hoe bedoel je dat? Hoe moet je dat doen?

dat je maar heel dicht bij Jezus moet gaan leven. En zijn liefde uit gaat stralen. Verwacht de kleine dingen van God, een mooie dag. Maar verwacht ook grote dingen van God een vriend die je tot Jezus kan brengen.

joris

Berichtdoor joris » 28 feb 2004 09:07

ga eens de evangelieen lezen en onderstreep steeds het woordGELOOF, dan zul je ontzettend gave dingen ontdekken.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 28 feb 2004 13:13

joris schreef:ga eens de evangelieen lezen en onderstreep steeds het woordGELOOF, dan zul je ontzettend gave dingen ontdekken.

owke zalk doen, ff kijken of ik nog een oude bijbel heb liggen.
offe en niet-watervaste stift voor de online bijbel

joris

Berichtdoor joris » 28 feb 2004 18:32

hijwel schreef:
joris schreef:ga eens de evangelieen lezen en onderstreep steeds het woordGELOOF, dan zul je ontzettend gave dingen ontdekken.

owke zalk doen, ff kijken of ik nog een oude bijbel heb liggen.
offe en niet-watervaste stift voor de online bijbel
waarom oude bijbel? bijbel is een levensboek. NIet een boek om op de plank te zetten. Strepen, bijschrijven, hoppetee

caprice

Berichtdoor caprice » 28 feb 2004 20:13

hijwel schreef:

kijk eens naar jezelf, je zegt het is over, maar daarover heb je verdriet. Dit kan niet. Kijk eens echt naar je hart.

Heb ik daarover echt verdriet?
Ik vraag het met af.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 29 feb 2004 00:11

caprice schreef:
hijwel schreef:

Ik vraag het met af.

Waarom maak je je dan druk? Je wil Jezus toch niet volgen, je wil God niet dienen. Je wil de wereld dienen.

echt carpice, het is het 1 of het andere. Of er is een verlangen naar God (ondangs alle tegenwerkingen van de duivel) of je verlangt naar de wereld. Petrus wist maar 1 ding te zeggen: Heere gij weet dat ik u lief heb.

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 29 feb 2004 01:11

hijwel schreef:
caprice schreef:
hijwel schreef:

Ik vraag het met af.

Waarom maak je je dan druk? Je wil Jezus toch niet volgen, je wil God niet dienen. Je wil de wereld dienen.

echt carpice, het is het 1 of het andere. Of er is een verlangen naar God (ondangs alle tegenwerkingen van de duivel) of je verlangt naar de wereld. Petrus wist maar 1 ding te zeggen: Heere gij weet dat ik u lief heb.

dit schreef caprice op pagina 1 van dit topic:
==================
"Oprecht. Wat is oprecht. Ik weet het niet.
En het geloof dat je geschonken moet worden. Ik weet niet zeker dat ik het bezit. En een geloof is een zeker weten...
Dus ik twijfel nogal."
==================
We zijn 37 pagina's verder en nu krijgt hij letterlijk te horen: "Je wil Jezus toch niet volgen, je wil God niet dienen. Je wil de wereld dienen."
Ongelooflijk........!!!!!!!!!!

37 pagina's lang onbegrip!

Ik denk dat Caprice maar eens naar Jan Zijlstra moet. Hij kan het NOG simpeler uitleggen. En daar gaat het om in het geloof: hoe simpeler hoe beter.
:D

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 29 feb 2004 08:53

Brion schreef:dit schreef caprice op pagina 1 van dit topic:
==================
"Oprecht. Wat is oprecht. Ik weet het niet.
En het geloof dat je geschonken moet worden. Ik weet niet zeker dat ik het bezit. En een geloof is een zeker weten...
Dus ik twijfel nogal."
==================
We zijn 37 pagina's verder en nu krijgt hij letterlijk te horen: "Je wil Jezus toch niet volgen, je wil God niet dienen. Je wil de wereld dienen."
Ongelooflijk........!!!!!!!!!!

37 pagina's lang onbegrip!

Ik denk dat Caprice maar eens naar Jan Zijlstra moet. Hij kan het NOG simpeler uitleggen. En daar gaat het om in het geloof: hoe simpeler hoe beter.
:D

Brion,

caprice weet dat dit geen onbegrip is.
Ik zou graag willen, dat hij wat zekerheid krijgt. Het is niet de bedoeling van God om altijd maar rond te blijven lopen in de twijvel. God is duidelijk, of je wilt Mij dienen of je wilt de wereld dienen. Je kan ze niet allebij dienen.

Ik hoop en bid of carpice hier rust in kan vinden, en mag groeien in zijn geloof. En steeds meer mag vertrouwen op zijn beloftes.

caprice

Berichtdoor caprice » 01 mar 2004 13:23

hijwel schreef:
caprice schreef:
hijwel schreef:

Ik vraag het met af.

Het kan ook best zijn dat je de wereld niet wil dienen, maar heel godsdienstig bent/lijkt. Dat er niets op je is aan te merken.
Maar er loopt ook nog een weg van de hemelpoort naar de hel!

Laurina
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Laurina » 01 mar 2004 13:45

Caprice,

Denk aan wat de dominee gisteren zei in de kerk:

Lukas 9:56
Want de Zoon des mensen is niet gekomen om der mensen zielen te verderven, maar om te behouden.

Niet de moed verliezen!
In gezelschap geeuwen is vooral dan onbetamelijk, wanneer er alle reden toe bestaat.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 01 mar 2004 16:19

caprice schreef:Het kan ook best zijn dat je de wereld niet wil dienen, maar heel godsdienstig bent/lijkt. Dat er niets op je is aan te merken.
Maar er loopt ook nog een weg van de hemelpoort naar de hel!

Carpice, er is echt geen tussen weg.
Het is God of de wereld. Om wie is het je werkelijk te doen?
Wil je dat het goed komt tussen jou en God? Wil je Jezus leren kennen. Of vindt je een beetje Godsdienst er bij horen, maar toch wil je God niet echt leren kennen?

Dit is denk ik wat je af moet vragen.

Als jij weet dat je God wil leren kennen, als jij weet dat jij Jezus wil volgen. Dan staat er echt niks in de weg. Geloof er in dat Jezus voor jou is gestorven, op grond van zijn beloftes (wat dat is wat God van jou vraagt is: geloof!). aleen vertrouwen vraagt Hij van jou. Misschien hoor je al jaren dat je niet kan geloven (vanuit je zelf) maar God vraagt dit van jou! En jij kan geloven (door Heilige Geest die de nieuwe wil in jou gewerkt heeft).

carpice, ik gun het je van harte!

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 01 mar 2004 21:20

wat is er caprice? kom je er ook achter dat alles niet zo rooskleurig is? Nu ervaar je ook eens wat ik voel... kun je eens niet zeiken over mijn ongeloof en vooroordelen geven over anderen... sorry moest er even uit.

Maar je geloof moet beproeft worden anders is het jou geloof niet. Er zit een sluipschutten van de duivel vlak bij de hemelpoort....

Code: Selecteer alles

long days i've been tryin
every day again

knockin'
slammin'
banging'
with all my force

knockin'
slammin'
bangin'
on heavens gates
to enforce the doors
but i can't

maybee jesus didn't love me
i wanna see
why i'm not the one
i want to be

every day i tried again
knockin on the door
day and night
in sunlight in the rain

knockin'
slammin'
bangin'
on heavens gates
to enforce the doors

but i can't knockin anymore
i've been swallowed by the more
someone bought my soul
someone want to be my king

i'm not longer

knockin'
slammin'
bangin'

on the heavens gates
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

caprice

Berichtdoor caprice » 01 apr 2004 06:30

Gisteravond is alles in de kerk overhoop gegooid bij mij. De dominee preekte over de terugkeer van koning David na de dood van Absalom.
De tekst was 2 Samuël 19 vers 15.

Het ging over vier ontmoetingen die koning David kreeg.

Allereerst met Simeï. Alles werd meteen vergeestelijkt, en de dominee noemde Simeï wel een nabijkomend christen, maar geen ware. Hij viel wel op zijn knieën voor de koning, maar het was maar een angst voor de straf. Dit zijn de hemelzoekers. Hij had ook nog hoogmoed door te zeggen dat hij de eerste was die de koning tegemoet kwam.

Als tweede noemde de dominee de ontmoeting met Ziba. Hij was het beeld van de geveinsden. Al gaan we ook aan het avondmaal, zijn we ook ambtsdrager of dominee, kunnen we het goed vinden met Gods volk en de ouderling, dan kunnen wij Gods kinderen wel bedriegen, en wij kunnen onszelf bedriegen, maar God nooit.

De derde ontmoeting was die van Mefiboseth. Hij was het beeld van een echte gelovige, die zich geheel in de handen van de koning overgaf. Doet u maar wat goed is in uw ogen, zei hij.

De vierde ontmoeting was met Barzillai. Hier heeft de dominee niet zoveel over gezegd. Het was een oude man van 80 jaar. Hij gaf iemand mee aan de koning om hem te dienen.

Nu weet ik het echt niet meer. Toen ik het gedeelte van Simeï hoorde dacht ik: Dat is bij mij misschien ook wel zo, en toen ik dat van Ziba hoorde wist ik het helemaal niet meer. Misschien bedrieg ik mijzelf voor de eeuwigheid. Is God begonnen, of ben ik het?
Ik weet niet meer hoe het nu moet. De laatste tijd was ik ook zo lauw. En juist aan het begin van de preek mocht ik er nog wat aan hebben. Toen zei de dominee wat ik ook meegemaakt had. Dat onder het Woord soms de lauwheid weggaat en het hart brandende wordt.

Het is zo onzeker.

Terug naar “Archief”