Moderator: Moderafo's
heiden schreef:Ik pretendeer heus niet te weten hoe het allemaal wèl in elkaar zit. Maar ik kan me mateloos ergeren aan mensen die klakkeloos alles aannemen wat ze door hun ouders/omgeving wordt aangeleerd, zonder ook maar één moment stil te staan bij de mogelijkheid dat het allemaal verzonnen zou kunnen zijn. Mensen die alles wat wetenschappelijk bewezen is, compleet negeren om maar geen afstand te hoeven doen van wat er in de bijbel staat geschreven. Mensen die er van overtuigd zijn dat ze ook christelijk zouden zijn als ze ergens in de arabische wereld uit twee islamitische ouders zouden zijn geboren....en ga zo maar door.
Maar ik zie de toekomst zonnig tegemoet. Zoals ik eerder al zei ben ik er van overtuigd dat de samenleving (het westen voorop) zich langzaam maar zeker één kant op zal bewegen. Het histogrammetje dat ik in het begin aanhaalde en wat representatief is voor (vrijwel) alle westerse landen, bevestigd dit alleen maar.
En gelukkig zie ik dat een aantal mensen hier (ook mensen die zichzelf als christelijk bestempelen) dit in ieder geval onder ogen willen zien.
Groet Heiden
heiden schreef:Maar ik kan me mateloos ergeren aan mensen die klakkeloos alles aannemen wat ze door hun ouders/omgeving wordt aangeleerd, zonder ook maar één moment stil te staan bij de mogelijkheid dat het allemaal verzonnen zou kunnen zijn.
drosofila schreef:Stop nu maar met dit kinderachtig gedoe, schroefstrik. Je maakt jezelf alleen maar belachelijk.
Uiteindelijk ben ik bewust Christen geworden. En niet omdat ik zo graag in de hemel wil komen, maar voor hier en nu.
Ik bid dagelijks en heb een band met God door Jezus Christus.
Ik, die uit een ongelovig nest kom, heb gemerkt dat bidden helpt, en dat er wel een God moet zijn...
En wetenschap en religie kunnen wel degelijk samengaan heb ik ervaren. Amen.
Mariamagdalena schreef:En wetenschap en religie kunnen wel degelijk samengaan heb ik ervaren.
Gandalf schreef:Mariamagdalena schreef:En wetenschap en religie kunnen wel degelijk samengaan heb ik ervaren.
Kun je daar wat voorbeelden van geven? Ik ben nu bezig met een universitaire opleiding, maar vind dit wel een moeilijk punt 'wetenschap en het christelijk geloof'. Fons V schreef het ook al, dus ik ben wel benieuwd. Misschien dat ik er nog wat van kan leren.
Ik ben nu bezig met een universitaire opleiding, maar vind dit wel een moeilijk punt 'wetenschap en het christelijk geloof'.
In ieder geval zijn er genoeg boeken over geschreven, die meestal als belangrijkste punt het onderuithalen van de pretenties van de wetenschap hebben. Ik vind Lewis altijd goed in het aantonen dat 'geloven zo gek nog niet is'.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten