Wat jammer toch dat de lichamelijke liefde in een huwelijk wordt ervaren als 'plicht'.
Omstandigheden daargelaten, kan het zo mooi zijn, omdat het iets is wat je alleen met je eigen man/vrouw deelt in de band van het huwelijk.
Moderator: Moderafo's
Citaat Schelpje
Seksualiteit is zo overgewaardeerd
Flavius schreef:Het is misschien geen plicht, maar zoals de Bijbel al stelt geeft het wel de mogelijkheid aan de duivel om zijn intrede te maken. Mijn inziens is het sowieso belangrijk om te praten, maar ook om lichamelijk contact te hebben [waaronder gemeenschap ook valt] - een mens heeft biologisch gezien ook een hunker naar lichamelijk contact.
Mijn inziens gaat het sowieso al fout wanneer één van de personen de stelling inneemt dat hij/zij níets verplicht is net als de stelling innemen dat de ander je iets verplicht is. Net als de Bijbel tevens stelt dat je enkel moet geven en niet moet nemen, door te onthouden geef je niet maar tevens ontneem je zelfs [uiteraard kunnen er situaties zijn waarbij dergelijk contact gewoonweg onmogelijk en ongewenst is, maar dat ter zijde]...
Het verbaasd mij dan ook niet dat er zoveel ongelukkigen zijn binnen huwelijken, ook al lijkt het voor buitenstanders een gelukkig huwelijk.
Neem maar een hete douche!
Jess schreef:En wat dan als de vrouw niet kan genieten van de gemeenschap? Dat moet ze er maar voor over hebben uit dienende liefde naar haar man?
Jess schreef:waarom moet altijd overal een probleem achter zitten?
Jess schreef:Ben ik nu de enige die na verloop van jaren geen behoefte meer heeft aan sex? Het is heel vervelend voor mijn man, hij wordt onderhand gefrustreerd.
Jess schreef: maar ik vraag me af waarom jullie mij een probleem aan willen praten.
Jess schreef:waarom moet altijd overal een probleem achter zitten?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 17 gasten