Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor liefie » 21 jun 2012 15:32

@Ajl Shoesme is te wijd heeft ze aangehad van de week... Maar ze hadden daar wel smalle schoentjes (en ook erg leuke) maar ik heb me ingehouden ga over een maandje wel terug :D

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 jun 2012 17:48

even over onderbroeken ed. Ik heb het er niet uitgebreid over, zeg altijd, hups jurk naar beneden, die onderbroek is gewoon voro jezelf en van jezelf die hoef je niet aan iedereen te laten zien oid.
zit niet met haar op de bank om een mega gesprek te voeren.

nou volgende probleem. Julia heeft op de cito 1 een A gehaald, beoordeeld ook op de E1 manier. tja.. wat moet je daar nou mee. Een jaar opnieuw groep 1 zal ws bezighouden zijn, aangezien ze dan niks nieuws op haar niveau aanbieden.! k ga lter verder ,nu wil julaia aandacht!! dus dat eerst maar even doen. Ze houdt de hand nu op mijn stukje waar ik aan het typen ben, dus sorry voor de typefouten

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 21 jun 2012 18:13

@ppm: Had Julia 2 A's? En is dat dan de cito die ze normaal gesproken eind gr. 1 afnemen? Timon had een C en een D daarvoor, dus gelukkig is versnellen nog niet aan de orde. De juf had hem buiten de Cito om ook nog wat getest, en stond er versteld van hoeveel hij wist (herkent de getallen van 1-20, kon eenvoudige sommetjes, herkent alle letters). Ze hebben geloof ik nog tot volgend jaar feb. de tijd om hem alsnog te laten versnellen, maar wat mij betreft gebeurt dat alleen als hij zich echt gaat vervelen op school en niet lekker meer in zijn vel zit. En voorlopig is daar nog geen sprake van ;)

Morgen moet ik met Sylke weer naar de klinisch geneticus. Vind het best spannend eigenlijk, ze gaan dan besluiten of we opnieuw een traject ingaan van genetisch onderzoek. Toen Sylke baby was hebben ze ook al wel genetisch onderzoek gedaan waar verder niets is uitgekomen. Nu wilde de kinderarts toch graag weer opnieuw onderzoek, dus we gaan de molen maar weer in...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 jun 2012 18:17

ff vanaf de foon, dat is het hoogst om te halen. er is nog wel.degradatie bij de ene a was het bijna het allerbeste, dus a plus de ander gewoon a. tja... we gaan nog wel eens om tafel!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 21 jun 2012 19:34

Spannend Haai!
@ppm: knappe Juul! Vind het zo grappig dat jullie kinders dus al op school zitten en getest worden enzo terwijl die van mij nog heerlijk in de zandbak wroet ;) (Doet hij straks op school natuurlijk ook wel, maar je snapt wel wat ik bedoel). Ik weet overigens niet wat ik fijner vind. Voor ik M had, was ik echt helemaal van het academische en de NL manier van vroeg naar school en leren maar, maar nu M er is vraag ik me weleens af of kindje te jong naar school gaan en of ze tot hun 7e misschien beter af zijn thuis (maar dat is natuurlijk een heikel punt ;)).

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 21 jun 2012 19:57

@ LauraC; kan me je denkwijze goed voorstellen. Nadeel vind ik persoonlijk dat ze minder leren met vriendjes om te gaan enzo (sociaal gezien dus minder goed)

Hoorde dat op de school waar M. naar toe hoopt te gaan ze de grens van 1 januari aanhouden. Pfffff, dan is hij echt altijd de jongste en moet je wel erg sterk in je schoenen staan.

@ ppm2; wanneer moeten jullie in gesprek met de school?
Laatst gewijzigd door juffiejuf op 05 jul 2012 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 jun 2012 22:06

woon je niet in nl dan?? want met vijf moet je enn dan zitten de meesten in gr 2.

en over het gesprek. Ik heb een beetje gekke situatie. De ib er van juul dr school doet ook het ib werk bij ons op school. We kunnen het goed scheiden, als ze bj ons is hebben we het niet over juul en andersom ook! gaat super.. en werkt prima!
Plus nu een voordeeltje, dat we gewoon eens konden bomen en discuseren hoe de juffen het op juul dr school het zien en zagen en hoe ik het zie, met mijn zeer sterke mening ed.
We zijn er nog niet overuit... het wordt nog wel zeker een aantal gesprekken erbij. k ga eerst marijn eens weer in bed mikken!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 22 jun 2012 11:13

MissF, nog gefeliciteerd met Frederiek!! Wat is dat jaar snel gegaan zeg! Vier je het morgen? Alvast een hele fijne dag dan!
Afbeelding

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 22 jun 2012 18:58

Nou, het bezoek aan de geneticus zit er weer op gelukkig. Volgens Sylke was het de 'tandendokter' omdat ze ook haar tanden wilde bekijken ;) De dokter zag verder vooralsnog geen aanleiding om het hele traject weer opnieuw op te starten. Het is toch altijd weer fijn om ook van de dokters bevestigd te krijgen dat het echt goed gaat met ons meisje ;)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 jun 2012 21:03

Dat is wel fijn zeg.... en de tandendokter :mrgreen: :wink:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 jun 2012 08:04

Fijn Haai!

Wat zou de reden zijn om weer een onderzoek te starten?

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 23 jun 2012 17:15

ajl schreef:Fijn Haai!

Wat zou de reden zijn om weer een onderzoek te starten?

Het kan zijn dat er inmiddels alweer andere onderzoeken beschikbaar zijn dan bijna 3 jaar geleden, of dat er uit haar gedrag/ontwikkeling/uiterlijke kenmerken aanwijzingen zouden zijn die wijzen op een erfelijke afwijking of syndroom, zodat ze weten in welke genen ze naar evt. afwijkingen kunnen zoeken. Over een paar jaar moet ze ws weer naar de klinisch geneticus om de zaken opnieuw te bekijken.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 jun 2012 18:15

Fijn dat het nu niet opnieuw hoeft, Haai

We hebben vandaag Frederieks verjaardag gevierd, maar het interesseerde haar helemaal niks :)
Ze raakte de cadeautje niet aan, en duwde het weg als we het in haar handen gaven. Eenmaal uitgepakt bekeek ze alles wel, en even later zat ze wel met 3 nieuwe poppen te spelen in het campingbedje buiten, maar echt interesse in het hele jarig zijn had ze niet :mrgreen:
Ze heeft een armbandje gekregen maar toen ik dat om probeerde te doen werd ze woedend, dus ook dat was het niet helemaal.
Ik vind het prachtig, zo'n heerlijke eigen wil en gewoon doen zoals ze zelf wil :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 23 jun 2012 19:05

Meiden, wij zijn opzoek naar een leuke en handige kinderstoel voor onze kleine meid. Jullie hebben daar vast wel ervaring mee? Zoja, welke hebben jullie? Ik wil graag een witte en moet een beetje leuk in huis staan en niet al te groot. Vandaag bij Babydump en Baby&Tienerstore gekeken, maar zat echt niets tussen :S
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 jun 2012 19:11

Ikea kinderstoel :D 15 euro inclusief voorbord (die wij dus niet gebruiken, omdat we hem liever zo ver mogelijk onder de tafel schuiven). Geen stofjes die vies worden, wit, niet zo lomp, zo buiten gezet, en geen probleem als ik hem weer eens vergeet binnen te zetten en het gaat regenen. Ik ben er nu na 3 jaar gebruik nog steeds happy mee!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”