Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor Jannoek » 14 jun 2012 22:06

ik vind al die potjes stinken... brrr...
Alleen de biologische ruiken nog wel een beetje oke.

Prakken doen wij ook niet, maar we eten zelden aardappels/groente/vlees/vis, en andere dingen prak je ook minder snel ;-)

En dweilen is hier ook elke avond aan de orde. Ach ja, zal vanzelf wel weer een keer ophouden...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 jun 2012 01:08

Ik vind potjes ook erg vies smaken. Mijn vriendin neemt altijd zelf een hapje, om te voelen of het niet te warm is, en om te proeven wat haar zoon eigenlijk eet. Dat doe ik dus echt niet, om te voelen of het te warm is, hou ik mijn lip er wel even tegenaan, maar een hap eten doe ik echt niet. Frederiek krijgt ook zelden potjes, alleen soms op zaterdag. en verder eet ze alles wat ik eet, qua avondeten, dus proef ik het zelf ook :D

Mogen kinderen van bijna een jaar trouwens wel allerlei kruiden? Tegenwoordig eet ze gewoon alles mee, maar alleen aardappeltjes uit de oven geef ik haar niet, omdat ik die altijd best scherp kruid. Of kan zoiets geen kwaad? Prei geef ik niet teveel meer, daar heeft ze nl wel een keer buikpijn van gekregen
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 jun 2012 09:28

Volgens mij mogen ze vanaf een jaar gewoon alles eten, dus ook kruiden, knoflook en ui.
Hoe oud was Frederiek toen ze buikpijn kreeg van prei? Dat is nl ook een ui achtige, dus ook wel logisch dat zij daar buikpijn van kreeg. Prei, sommige kolen en ui geef ik zelf pas vanaf een jaar ongeveer. Het zou nu ongeveer wel kunnen, al zou ik het wel rustig aan invoeren.

En de potjes brr inderdaad die stinken erg. Gisteravond had zoonlief ook zo'n vies potje. Er stond broccoli op, maar de broccoli van de avond ervoor die ik zelf had gemaakt, rook toch een stuk smakelijker. Hij kon gisteravond jammer genoeg niet meeeten. Wij aten een pastasaus met veel knoflook en kruiden, dus dan houdt het op. Jammer genoeg hebben wij momenteel ook geen kliekjes meer. Ze eten hier echt alle groente tot de laatste kruimel op. Ik koop nu al ongeveer een kilo per keer en dat is schoon op.

Vandaag heb ik C een onderbroek aangedaan en tot nu toe al 3x veel resultaat op de wc en nog geen ongelukjes. Hopen dat het zo doorzet!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 15 jun 2012 10:12

Die vis ruikt en smaakt idd niet lekker, maar ik vind de Visrisotto van 8mnd juist weer wel lekker ruiken :-)
En de bloemkool van 8mnd vind ik zelf ook erg lekker, die at ik nog weleens op mn werk als we een vergadering hadden ofzo :mrgreen:
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 jun 2012 13:07

Ik vind potjes eten echt niet vies... De enige die wij echt heel ranzig vonden was iets met bloemkool en kaas... Nina eet al vanaf een maand of 10 alles mee (ook knoflook,kruiden enz) en daar heeft ze nooit last van gehad.
Echt ideaal nu ook een aantal keren asperges gegeten en die vind ze ook heerlijk (maar wat een stink luiers daarna...) En champignons is ze helemaal weg van als ze die ziet wordt ze helemaal wild =D>

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 15 jun 2012 16:04

Hier geen potjes, heb restjes voor dagen dat we patat eten en verder eet hij al vanaf het begin met de pot mee. Ook kruiden. Ui en prei wil ik er nog wel eens uit vissen maar meestal is dat niet de hoofdgroente bij ons. Vis eet hij ook al, vlees eigenlijk nog niet echt. Vind potjes zelf echt vies, teveel gepureerd en de meiden hebben ze nooit goed gegeten eigenlijk. Volgens mij 1 of 2 smaken die er wel in gingen maar verder....
Pureren doen we nooit, altijd geprakt of rapley. Eten mogen ze best met hun handen onder de 1,5 jaar, maar echt vies uitsmeren vind ik niet goed, dan stoppen we met eten. Meestal begint hij daarmee als hij vol zit :lol: En tja, dat ze eronder zitten (slab, grond, mond) hoort erbij vind ik, moet toch regelmatig dweilen en de washand ligt ook klaar dus dat is zo weer opgeruimd :wink:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 15 jun 2012 20:16

hier wilden beide kinderen slecht potjes eten, terwijl gewoon groente en fruit prima ging! Ik vond de lucht alleen al vies.. en de smaak heb ik lang niet allemaal geproeft! Jakkes!

Ooooh.. ik hooop zo dat het morgen eens weer eventje lekker droog is! de kinderen snakken na een hele dag regen naar lekker in de zandbak wroeten! marijn staat de hele tijd bij de deur te roepen mamaaaa uit.. en nog meer kreten en woorden om maar duidelijk te maken dat hij buiten wil zijn!

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 15 jun 2012 22:00

Hier ook bijna geen potjes gedaan, alleen onderweg dan was het wel makkelijk. Maar brr, wat ruiken (en proeven) die dingen vies. Vooral die potjes met bloemkool :-&
Bij H annah hebben we het eigenlijk nooit geprakt. En ze lust nu nog steeds geen 'prakkie' . Gewoon los op haar bord. Gisteren hadden we worteltjes, ze heeft een bord vol op, en daarna nog een 2e keer opgeschept :) Maar dan weer geen aardappels.

Een beetje mix van rapley en voeren. Gaan we bij E ianne ook weer doen.

Over een uur weg, op vakantie!! heeeeerlijk, ik hoop dat het daar een beetje lekker weer is. Heb er echt zin in. Lekker kamperen en H annah lekker de hele dag buiten...super!
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 jun 2012 09:17

Fijne vakantie jeepeecee!

Vanmorgen met Jurian naar de dokter geweest. Hij is al zo lang erg moe overdag, buikpijn, keelpijn, hoesten, amper eten, hij knapt gewoon niet op. Maar niks te vinden. Gelukkig maar, al voelde ik me natuurlijk weer voor niks bij de dokter zitten ;) Lekker lage weerstand, doordat hij weinig eet en afvalt. Nouja, het zal wel over gaan :)

Ik wens nu toch wel dat we binnenkort weer flink buiten kunnen leven hoor, al dat binnenzitten word ik zo zat. En de kids ook.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 jun 2012 09:54

Vervelend Missf dat hij zich zo naar voelt.

Met dit weer kan je toch ook prima buiten leven? Bij ons staat eigenlijk de hele dag de achterdeur open en de kinderen rennen continue naar buiten en spelen grotendeels ook de hele dag buiten.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 jun 2012 09:58

Maar alles is heel nat buiten, ik laat Frederiek nu sowieso niet buiten kruipen, en ik vind het ook niet zo heel warm eigenlijk, met de deuren open is het soms onder de 20 graden in huis. Maar volgens mij wordt het nu beter, dus kan hij mooi de tuin in zo :)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 jun 2012 10:05

Voor Frederiek kan ik het mij voorstellen. J laat ik nu ook niet buiten tijgeren. Onze deur staat eigenlijk vanaf april tot oktober open, maar ons huis is ook wel warm en de temp blijft tussen de 20-21 graden

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 18 jun 2012 20:26

hier is het met enig regelmaat ook beneden de 20 graden, geen probleem, marijn een extra vest aan en gaan met die banaan. Marijn en julia leven haast buiten, tussen alle regenbuien door, en regent het wel een hele dag.. ga ik samen met juul soms met marijn, lekker plasje stampen, parapluutje en reken maar dat snel de deuren open gaan en meer buurkindjes komen! daarna lekker in bad! heerlijk samen op de bank een theetje drinken en koekje!

Hier is het ook wel kwakkelen! maar tja, hoort wel weer bij het weer!

Marijn de waterpokken! ben blij.. hebben we dat ook gehad en hij is niet ziek! heeft alleen een aantal pokken, hopelik voldoende om het nie tweer te krijgen.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 19 jun 2012 19:25

volgens mij heeft floris enorm last van verlatingsangst. mm man is voor zn werk een paar dgen in t buitenland, en hij is helemaal uit zn hum... slaapt slecht en is enorm aanhankelijk. steeds aan mm been hangen enzo... best vermoeiend ;-)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 jun 2012 19:40

ah wat sneu voor hem jannoek!

Terug naar “Archief”