Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor ajl » 14 jun 2012 07:47

Fijn dat het nu beter gaat met het huilen!
Volgens mij doen Steretje, Gempa en parkiet het volgens de replaymethode.

Ik ben zelf meer van het pureren en de stukjes langzaam steeds groter maken. Ik merk nl dat hij nog enorm kokhalst als ik hem een groot stuk geef. Ik moet bij de warme prak zelfs nog wat gekookt water toevoegen, omdat hij het anders niet wegkrijgt. Terwijl hij normaliter wel alles in zijn mond stopt.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 14 jun 2012 08:21

Juffiejuf Wat fijn dat het zo goed gaat! Lekker genieten van je zoontje... Wij hebben ook voor een groot deel Rapley gedaan (wel op eigen gevoel) en dat gaat echt super goed vond het af en toe wel een kliederboel maar goed :mrgreen:
Nu eet Nina sinds een tijd gewoon zoals wij ook eten en dat gaat super goed ze eet met haar handjes en soms lukt het met een vork maar dat is nog lastig.
Wij vonden het fijn dat Nina niet gewend was aan gepureerd eten want hebben daar ''slechte'' ervaringen mee in de omgeving dat kindjes heel moeilijk stukken gingen eten. Kindje van vrienden is 2 jaar en die doet daar nog moeilijk over. (dat wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen dat heeft)

En kokhalzen hoort er bij dat is helemaal niet eng maar gewoon een natuurlijk middel zodat ze niet stikken (als Nina kokhalsde zag je het stuk eten netjes weer terug in haar mondje komen en dan ging ze weer verder)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 jun 2012 08:41

Mijn kinderen hebben geen enkele moeite met stukjes en eten eigenlijk alles. De kokhals reflex neemt af vanaf ongeveer 9 mnd en vanaf dat moment maak de de stukjes steeds groter. Met een jaar eten ze bij ons gewoon alle stukjes.

Al hebben ze nu J een fruitprakje krijgt toch wel weer een sterke voorkeur voor gepureerd fruit dat krijgen ze nu wel, naast hun gewone portie fruit. Gisteren had ik meloen gepureerd met een stuk banaan er door en dat was Volgens C het lekkerste dat ze ooit had gehad :mrgreen:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 14 jun 2012 10:53

ik wisselde pureren/hele stukken gewoon met elkaar af, ook een beetje afhankelijk van wat het precies is. Een banaan heb ik bijvoorbeeld alleen helemaal in het begin gepureerd, maar hij vind het heerlijk om die lekker uit z'n handje te eten. Velletjes zijn hier drama, nog steeds kokhalst hij daar van.

Wij zijn redelijk vroeg begonnen met mee eten wat wij eten, denk rond 9/10 maanden, hij wilde toen geen potjes meer. Hij vind eigenlijk alles prima, behalve bleekselderij, asperges en sla. ;-)
Vooral pasta is favoriet, heerlijk hoe hij daar van smult :-)

Ook brood gaat er enorm goed in. Meestal wel 3 boterhammen op een dag.
Eerst wilde hij alleen 'kaal' brood, nu niet meer ;-)

Hij wil alleen alles zlef in z'n mond stoppen, en dat is soms nog wel eens lastig... want dat wordt een grote kliederboel ;-) Als ik iets op een lepel/aan een vork doe, wil hij per se zelf de lepel of vork vasthouden, anders wordt het een krijsfestijn... ;-)

Tussendoor zijn rijstwafels en ontbijtkoek volkoren favoriet, en alles wat fruit is is ook zo weggewerkt.

Ben benieuwd wanneer dat slechte eten gaat beginnen. :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 jun 2012 11:09

Hier ook al vroeg met ons mee eten, veel makkelijker. Potjes hoeft ze niet, als ze al ziet dat ik iets anders voor haar opwarm, dan gaat ze al schreeuwen. Nu pak ik heel soms een potje vanaf 12 maanden (en dat dus al sinds 2 maanden), warm het op zodra zij het niet ziet, dan eet ze soms wel de helft. Maar alles wat wij eten eet ze net zo makkelijk mee. Heerlijk :D

Pureren heb ik nooit gedaan, soms wel prakken, maar altijd met iets van stukjes. A la rapley is totaal niet mijn ding, hier eten we allemaal (oke, Jurian weigert het vaak, maar kan het prima), met mes en vork of lepel. Frederiek krijgt haar brood aan een vork geprikt, dan geef ik de vork aan haar en stopt zij het in haar mond. Ze is nu aan het proberen om het zelf eraan te krijgen :D Warm eten allemaal op een lepel, dat doet ze nog niet zelf.
Ik hou niet van dat geklieder :oops:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 jun 2012 11:11

ik ben jusit laat begonnen. Als het kon liet ik het uit de hand eten, maar vaak waren ze al zo oud dat ze gewoon een bordje kregen en met de handen dat opaten.

Janoek: sommige kinderen blijven altijd geod eten!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 jun 2012 11:18

@ jannoek Hier ook nooit een periode gehad met slecht eten en eten ze eigenlijk alles.

J eet eigenlijk ook al 9 van de 10 keer met de pot mee. Ik merk dat hij nu al een hekel heeft aan olvaritpotjes.

Zo grappig; ik had pas asperges gemaakt en de kinderen vonden het niet zo lekker. Nu had ik gisterenook asperges, maar te weinig voor ons allen. Dus ook broccoli klaargemaakt. H en C erg boos, want zij lusten ook best asperges. Het werd bij ons gewoon van het bord geroofd :lol:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 14 jun 2012 11:40

Wie heeft raad? Een paar weken terug was M 8 nachten achter elkaar droog. Nu is het al 3 dagen achter elkaar beddengoed wassen...en hij heeft niet eens door dat hij in bed heeft geplast, hij slaapt er rustig door heen. Zal ik 'm maar gewoon weer pulls-up aandoen?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 jun 2012 12:17

Lastig he, Laura.
Jurian is ook best een poos 's nachts zindelijk geweest. Tot hij diarree heeft gehad in bed, en zo geschrokken is, sindsdien plast hij elke avond weer in bed. Dus nu elke nacht weer een luier om. Gister was hij in slaap gevallen op de bank, en zelfs in die 2 uurtjes had hij in zijn broek geplast. Volgens mij kun je er niks aan doen, en komt het vanzelf weer
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 14 jun 2012 12:40

Juffiejuf: Wat fijn dat het nu zo goed gaat met M! Dubbel genieten dan hé?! Ik ben nu ook begonnen met groente bij V, ze vond het niet vies, maar naar een paar happen moest ze wel grillen :P Ik had nog 4mnd potjes staan, maar ga vanaaf maar een 6mnd geven, smaken toch wat beter ;-)
Afbeelding

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 14 jun 2012 15:11

@JuffieJuf: Wij hebben het bij onze dochter gedaan en ik vond het geen probleem. Natuurlijk heb je wel geknoei, maar dweilen en klaar;-) En ze kokhalzen wel, maar dat is heel normaal. Bij baby's zit dat 'kokreflex' voor in de mond, juist uit veiligheid. En het is bewezen dat er meer kids stikken in vloeibaar/geprakt dan in stukjes.
Ik vind het voordeel dat onze dochter alles lust. (behalve warme pap) Ze eet echt alles, zelfs spruitjes, witlof enz. Ik weet niet of het alleen door de rapley komt. Ze eet nog (nu 3,5) steeds eigenlijk niets geprakt. Soms snijdt ze wel eens iets klein, maar prakken wil ze eigenlijk niet hebben.
We gaan er met ons zoontje ook aan beginnen. Ik wilde eerst wachten tot 6 maand en tot die tijd alleen maar borstvoeding. Maar hij wil echt meer, kijkt het eten uit de mond en doet niets anders dan op zijn knuisten bijten. Ik wacht tot hij 5 maand is en start dan met groenten. En we zien wel.

@ Laura: kan gewoon een fase zijn, ik hoor het ook van vriendinnen dat 'het' ineens weer gebeurt.
Hier een dochter die na haar blaasontsteking (3 weken geleden) geee controle meer heeft over haar blaas. Het is gewoon heel zielig. Ze loopt bv uitgekleed naar de douche en het loopt langs haar benen en dan merkt ze het pas. Ik zet haar ieder uur op de wc, maar dan nog veel ongelukjes. Ontlasting gaat wel goed. De huisarts gaf aan dat we beter naar de kinderarts kunneng aan omdat er uit haar urinetesten van deze week geen blaasontsteking komt. We wachten het tijdens onze vakantie even af en dan beslissen we. Ik vind het zo'n 'overdreven' gevoel om nu al naar de kinderarts te gaan en misschien te horen dat er niets aan de hand is maar dat ze gewoon te 'druk met spelen' is om te plassen.

Verder was zoon lief 2 weken geleden flink ziek. Iedere 2 uur iets drinken, best erge verhoging, veel hoesten en neusverkouden. Echt zielig. Hij is nu ongeveer weer de oude, maar hij drinkt nog steeds vaak. (vanaf 6 weken kreeg hij om 19.00 de laatste voeding en kwam rond 6.00/7.00 Nu drinkt hij iedere 3 uur weer, en ook de nacht door... (gaap....)

@MissF: mooi!
Time flies when you have none!

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 14 jun 2012 16:23

@laura, ik zou het doen, onze dochter heeft het tot 7 jaar gehad dat ze periodes in haar broek plaste en zelf doorsliep , de arts gaf aan dat sommige kinderen gewoon te diep slapen om aandrang te voelen, gaat meestal vanzelf over.

ik rapley idd, niet alles trouwens hoor, hij verliest snel de aandacht en dan eet hij zo weinig, en dan ben ik snachts de klos met de bv hij komt toch wel 2 keer maar dan nog veel vaker.
kokhalsen hoort er bij klinkt eng maar dat is het niet, abel geniet er erg van eten te eten.
macaroni :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 14 jun 2012 16:36

Heerlijk die vieze toet :mrgreen: , maar net als MissF, ook niks voor mij :wink:
Ik pureer het nu gewoon en straks prak ik het lekker. Fruit gaat ze natuurlijk op een gegeven moment wel in stukjes eten, maar avondeten hou ik maar bij geprakt :)
Net trouwens een potje met vis erin op, kon nou niet zeggen dat ze het echt lekker vond, haha. Morgen nog een keer proberen!
Afbeelding

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 14 jun 2012 21:16

brrr, die vispotjes had ik laatst ook, vond ik zo stinken :-&
R at het trouwens heerlijk op, maar ook gewoon stukjes vis van de visboer vallen goed in de smaak!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 14 jun 2012 21:18

Ieeuw ja die vispotjes! Ik kan ze me ook herinneren! dochterlief vond ze heerlijk, ik daarentegen vond ze verschrikkelijk stinken, zelfs de inhoud van haar luier de volgende dag rook nog naar het vispotje!

Terug naar “Archief”