Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor Jannoek » 09 jun 2012 20:02

Mooie foto's! En idd, wat lijkt E op haar vader! :-)

Floris loopt sinds deze week los! Zo leuk! Alleen vandaag het eerste ongelukje... Hij liep naar de bank, daar wilde hij zich vast pakken, maar hij had 't net niet vast. Plat op z'n neus op de grond. Enorme bloedneus. Ik kon zelf wel janken ;-) Maar hij heeft zich er niet door laten afschrikken verder ;-)

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 09 jun 2012 20:53

Arme Floris ;) Maar hij stapt weer dapper verder. Leuk is dat die eerste losse stapjes.
Afbeelding

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 09 jun 2012 23:18

LauraC schreef:Hier vandaag Michaels schooluniform maar gekocht. Weer een slikmomentje voor mama :oops:

Dat zouden ze van mij in Ned ook in mogen voeren landelijk. Heerlijk! Lijkt me ideaal.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 jun 2012 07:33

Als de kleur van het uniform rose is, wil dochterlief het zeker aan. :lol: Zij is momenteel helemaal van de rose.

Hier is het weer eens lekker hectisch. H heeft afgelopen vrijdag buisjes gekregen en vannacht zaten wij weer op de HAP met J wegens benauwdheid. Hij is verneveld en weer wat beter. Al ben ik er inmiddels wel achter dat het bij hem een combinatie is van echte klachten, maar ook van temperament 8-[

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 11 jun 2012 11:31

Schipje schreef:Dat zouden ze van mij in Ned ook in mogen voeren landelijk. Heerlijk! Lijkt me ideaal.

Nou, om heel eerlijk te zijn hoeft het van mij niet. Ik weet niet of jij een idee hebt van een doorsnee uniform, maar het is echt niet het sjieke geval dat je in prive scholen aanschaft. M heeft een broek (ouders mogen kleur kiezen: licht/donkergrijs/zwart of donkerblauw...vaak polyester wat lekker zweet), een wit poloshirt onder een grasgroene, goedkoop uitziende en slechte kwaliteit trui (waar je overigens wel 15 euro voor mag neerleggen) en dan zwarte schoenen. Het idee dat ieder kind zo gelijk is, is m.i. enorm achterhaald want de arme families pik je erg toch wel uit (kapotte schoenen, te korte/krappe kleding, vieze polo's). Ik vind het een onderdrukking van de individualiteit van het kind (en de familie) en zeker niet netter. Maar ieder zijn ding ;)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 jun 2012 19:18

idd laura!

Van mij hoeft het enerzijds niet, maar aan de andere kant wel makkelijk dat je gewoon elke dag dezlfde kleren uti de kast kan trekken, geen gedoe met wat zal ik mijn kind vandaag aandoen!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 11 jun 2012 19:50

M mocht vandaag zonder uniform ;-) een uurtje komen kijken op school. Heel interessant om de andere kinderen te zien spelen (sommigen zijn nog 3 en M is dus al maanden 4) en hun moeders te ontmoeten. Echt een heel gemengd gezelschap ;) M had het prima naar zijn zin en ik moest hem op het eind streng in het NL aanspreken dat ik geen zin had in een scene omdat hij niet weg wilde :mrgreen: Dus de juf meteen zijn naam gevraagd en in haar agenda geschreven dat hij tweetalig is, dus ik zei: nou ja, tweetalig....op het moment luistert hij nergens naar, zoals je ziet. Moest ze wel erg om lachen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 jun 2012 07:30

Spannend Laura, je zoon naar school!

Ik heb gisteravond de mei tai afgemaakt. En vanmorgen Frederiek er in gedaan, ze vond het prachtig, het hele knopen vond ze alleen maar lachwekkend. Het was echt super, loopt echt fijn, met haar op mijn rug. Alleen vind ik het geen gezicht :oops: maargoed, dat zet ik dan maar opzij ;) Want het is wel ideaal voor langere wandelingen
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 12 jun 2012 08:05

Ben wel benieuwd naar Frederiek in de mei tai

Elianne vind het nog steeds heerlijk in de doek. Hierbij een foto dat ze in de nieuwe doek zit.

Afbeelding
Afbeelding

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 12 jun 2012 09:20

@ jpc; wat super gaaf!!! Wat kijkt ze ook lekker bijdehant :-)

@ missF; heb je de mei tai niet opgevrolijkt met kleuren of iets? Al zeg ik het zelf; die mn vriendin voor mij genaaid heeft die vind ik echt niet lelijk staan. Met verschillende stoffen, zakje er op etc. Ach ja, het gaat om het draagcomfort ;-)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 jun 2012 09:54

juffiejuf, ik heb hem juist gemaakt zodat ik hem mooi vond ;) Ik hou niet zo van al die felle kleuren in zo'n doek, dat staat dan net weer niet bij mijn kleren, dat vind ik nog minder mooi :oops: Hij is nu dus met donkergrijze banden en een zwart/wit geblokt lijfje. Op zich is het best leuk hoor, maar die knopen op je buik enzo, ik vind het gewoon een apart gezicht. Maar kan me weinig schelen hoor, ik denk dat ik het heerlijk ga vinden met haar op mijn rug :D En zij ook :mrgreen:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 jun 2012 10:32

Leuke foto's weer!

Hier gaat het super goed Nina gaat echt van alles doen en leert met de dag nieuwe dingen... Zo zei ze zondag ineens appel :shock: en nu moeten we dat heel de dag door horen haha.
En gisteren heeft ze haar eerste stapje gezet helemaal los (ben helemaal geen emo typje maar had echt tranen in mijn ogen haha)
Voor de rest is ze super ondeugend maar wel erg leuk!

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 12 jun 2012 11:28

@ missF; oké, jij bedoeld die knopen... Dan snap ik het wel ja maar is het ook niet omdat het nog even wennen is?! Ik heb ook een best neutrale gemaakt maar ben er zo blij mee! Ga jij hem alleen voor vakanties gebruiken of ook voor dagelijks gebruik?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 jun 2012 11:34

In principe heb ik hem voor de vakantie gemaakt, want voor gewoon even naar de stad kan ik de wagen niet missen, heerlijk die ruimte onderin om spullen in te mikken, en Jurian staat nog wel eens op het meerijdplankje.
Maar we wandelen op zondag vaak ook wel een eind met zijn viertjes, en dat istie natuurlijk ook ideaal. Of naar de Ikea ofzo, dan kan ze eventueel ook nog een wagentje als het echt niks meer is. Dus ik hoop hem wel meer te gebruiken dan alleen met de vakantie :D

Hier komt de rust voor mij weer een beetje terug. De afgelopen weken heeft Frederiek bijna continu aan mijn benen gehangen, als ze niet sliep. ze wilde steeds op schoot, bij iedereen huilen, behalve bij mijn man en mij. Maar vandaag heeft ze zomaar een half uurtje in de box gespeeld en daarna een half uur op de grond. Record :D Daarna is ze heerlijk in slaap gevallen, en dat is ondertussen 2 uur geleden. Onze slaapkop :D
Volgende week is ze jarig, het gaat snel. Hopen op lekker weer, dan kunnen we het in de tuin vieren

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 12 jun 2012 12:19

Leuk he liefie! Ik vond die eerste stappen los ook prachtig :-)
En de woordjes die ze zeggen. Ik sta elke dag weer verbaasd! Floris is net een klein papegaaitje. Hij zegt alles na. hallo/doei, aan/uit, asje(blieft)/dank enzo. Prachtig :-) En hij doet alles na. Van de week had hij de telefoon van m'n man te pakken, zie ik 'm met z'n vingertje van links naar rechts over het beeldscherm schuiven, en jawel, scherm ontgrendeld. :lol:
hij is ook lekker ontdeugend dus. Klimmen, lopen, overal aan zitten.
Hij krijgt alleen weer een tandje, slapen is weer even wat minder, maar dat komt vast weer goed ;-)

Frederiek ook al weer bijna één, wat gaat dat toch hard inderdaad!

@jpc prachtige doek, mooi hoor! En fijn dat het jullie allemaal zo goed bevalt! Ik draag momenteel helemaal niet meer, te veel last van mn bekken met dragen. Jammer, want zou het soms heerlijk vinden ;-)

Terug naar “Archief”