schelpje3 schreef:Dus vraag ik me de noodzaak van een kindernevendienst af. Men wil het "makkelijker en gezelliger" voor kinderen, maar ook voor jongeren maken en de boel wordt een beetje gepimpt.
Kinderen die de nevendienst bezochten, haken dus ook later vaak af.
Net als veel jongeren, ondanks de speciale jeugddiensten.
Het is een wederom een misvatting dat er in ALLE reformatorische kerken alleen maar verlorenheid wordt gepredikt, en ellende. Het Wonder is daar juist vele malen groter wanneer een zondaar tot bekering komt!
Want in uiterst links is het makkelijk. Je bekeert jezelf. Je neemt Jezus aan, verandert wat aan je leven en dat is het.
Dus wat mw zegt, is juist. Het gaat om de bijbelgetrouwheid en niet om het hapklaar te maken.
Ik vind het erg jammer Schelpje, dat je mijn posting gebruikt om je eigen mening te verdedigen en niet leest wat ik bedoel.
Ik heb dit bedoeld:
Je kan kinderen de hele dienst bij laten wonen - hoe goed dat ook is- maar als er thuis niet over doorgesproken wordt, het niet uitgelegd wordt, dan zullen de kinderen er weinig van snappen.
Je kan kinderen naar de kindernevendienst laten gaan -hoe goed dat ook kan zijn- maar als er thuis geen ouders zijn die er met de kinderen overdoorpraten, dan zal het kind er verder weinig mee doen.
Wat je ook doet met je kind mbt de kerkdienst, de sleutel ligt niet in de kerkdienst/kindernevendienst, maar bij het thuis van de kinderen. Wordt er met ze gesproken over het gehoorde, hebben ze ouders die hen voorleven, enz enz.
Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat het ook goed is om kinderen/jongeren doordeweeks bij de gemeente te betrekken, laten zien dat ze een plekje hebben in de gemeente.
Maar vooral is het belangrijk dat ouders en de gemeente (!) biddend om de kinderen heen staan. Onze kinderen zijn tenslotte ook kinderen van de gemeente! Laten we vooral blijven pleiten op de trouw van Gods beloften en vooral niet denken dat het afhangt of je je kind een hele dienst in de kerk laat of naar de kindernevendienst laat gaan.