Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

vpk
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor vpk » 07 jun 2012 20:41

haha, mooi gezicht is dat he, evelien!

em heeft haar haar wel wat in laagjes, vind het juist pierig worden als ze alles op één lengte heeft.. verschilt missch ook wel per haarsoort..

waar kies je dan voor, als je kind verstandelijk wel goed mee kan komen maar sociaal-emo niet echt? lijkt me echt wel een moeilijke keuze! ze moeten zich natuurlijk ook niet echt gaan vervelen op school..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 07 jun 2012 20:45

Ik heb vandaag de nieuwe draagdoek binnen gekregen. Hij is mooi :8> En lekker dun. Ik had vanmiddag E lianne in de tricot draagdoek, en ze had het me warm. Helemaal rood koppie
Afbeelding

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 07 jun 2012 20:48

jeepeecee schreef:Ik heb vandaag de nieuwe draagdoek binnen gekregen. Hij is mooi :8> En lekker dun. Ik had vanmiddag E lianne in de tricot draagdoek, en ze had het me warm. Helemaal rood koppie

Mooie doek heb je gekozen zeg d:)b
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 jun 2012 20:50

idd vpk, ben er inmiddels wel achter dat groep 1 niet de ideale situatie is om te werken aan de sociale ontwikkeling. Ben daarom ook voor twee, maar als het sociaal emotioneel neit gaat, blijven in 2. Maar uit ervaring weet ik inmiddels, ik heb nu groep 2 iedereen die tot 31 december jarig was, is doorgegaan dus ook twijfel omdat ze ibj ons zeggen dat groep 2 beter is om te groeien omdat het een stabiele groep blijft dan groep 1 waar telkens instroom inkomt. Twee kinderen waren met grote zorg overgegaan ivm sociaal emotionele ontwikkeling en beide leerlingen zijn zo gegroeid dat die twijfel volledig weg is!

Maar als de leerkrachten erop staan dat ze moet blijven, wil ik ook een program gericht op juul. Ze doet n u mee in de plusgroep groep 1, dus beheerst ze alle stof als het goed is.. en wat volgend jaar?

ach jah.. tis niet makkelijk als jezlef veel kennis van zaken hebt en zelf ook altijd controlle wil houden op alles.

Evelien: Helemaal jou mannetje vergeten! wat een prachtig kereltje!! wow!

ooh en heb nog steeds spijt dat ik bij marijn niet aan dragen ben begonnen!! oooh.. ben jaloers als ik dat zie! wat heeerlijk!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 07 jun 2012 21:01

paprikameisje2 schreef:ooh en heb nog steeds spijt dat ik bij marijn niet aan dragen ben begonnen!! oooh.. ben jaloers als ik dat zie! wat heeerlijk!

Ik zeg het weer ;) Ik ben met M ook pas met 16 mnd begonnen en doe het nu nog steeds....het is nog niet te laat ;)!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 07 jun 2012 21:09

Hier werken ze bij de kleuters met ontwikkelingsgericht onderwijs, dus groep 0/1/2 zit bij elkaar. Timon pikt nu ook al genoeg groep 2 stof op. Hij beleeft alles heel intensief en vindt alles wat ze doen interessant, dus hij zal zich niet snel gaan vervelen denk ik. Volgens mijn zusje (kleuterjuf) zien ze heel vaak kinderen die eigenlijk een beetje twijfelgevalletjes waren (en vaak toch versneld zijn doorgestroomd omdat ouders dat perse wilden) in latere jaren toch problemen krijgen.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 07 jun 2012 21:25

LauraC schreef:Ik zeg het weer ;) Ik ben met M ook pas met 16 mnd begonnen en doe het nu nog steeds....het is nog niet te laat ;)!

Idd, H annah ziet het nu ook, en wil nu ook graag in de doek :)
Afbeelding

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 07 jun 2012 21:35

Haai schreef:Hier werken ze bij de kleuters met ontwikkelingsgericht onderwijs, dus groep 0/1/2 zit bij elkaar. Timon pikt nu ook al genoeg groep 2 stof op. Hij beleeft alles heel intensief en vindt alles wat ze doen interessant, dus hij zal zich niet snel gaan vervelen denk ik. Volgens mijn zusje (kleuterjuf) zien ze heel vaak kinderen die eigenlijk een beetje twijfelgevalletjes waren (en vaak toch versneld zijn doorgestroomd omdat ouders dat perse wilden) in latere jaren toch problemen krijgen.

Wat ik ook altijd een punt van overweging vind is dat ze, als ze versneld doorstromen, als 11-jarige al naar het voortgezeg onderwijs gaan! Poe, dan zijn ze echt nog jong!

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 07 jun 2012 21:39

LauraC schreef:Spannend ppm! (we gaan ook voor een hoogslaper, het ging mij er meer om of iemand ervaring had met het merk, ik wil het namelijk online kopen en weet dus niet hoe het er in het echt uitziet).
Onze buuf is kapper en die komt iedere 3 weken M knippen.

@LauraC: ik kende Thuka niet, maar toen ik op de website ging kijken, zag ik dat zij de Flexa bedden maken. Dat zijn hele goede bedden! Als het net zulke systemen zijn als Flexa, zou ik de hoogslaper variant wel kopen, maar om te wennen eerst een halfhoogslaper neerzetten. (Bij Flexa kun je door middel van een extra onderstel van een half hoogslaper een hoogslaper maken)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 07 jun 2012 21:44

Bumba schreef:@LauraC: ik kende Thuka niet, maar toen ik op de website ging kijken, zag ik dat zij de Flexa bedden maken. Dat zijn hele goede bedden! Als het net zulke systemen zijn als Flexa, zou ik de hoogslaper variant wel kopen, maar om te wennen eerst een halfhoogslaper neerzetten. (Bij Flexa kun je door middel van een extra onderstel van een half hoogslaper een hoogslaper maken)

Ja, dat is bij de Thuka ook de mogelijkheid, het is een zgn 'doorbouwbed'. Dan ga ik de 'gok' denk ik maar wagen...en een sterke vent zoeken om 'm voor me in elkaar te zetten ;)
Over schoolgaan, ik was nog krap 11 toen ik naar de middelbare ging (okt verjaardag), en het ligt echt enorm aan het kind denk ik. Ik had het er prima naar mijn zin.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 07 jun 2012 22:06

Wat ik ook altijd een punt van overweging vind is dat ze, als ze versneld doorstromen, als 11-jarige al naar het voortgezeg onderwijs gaan! Poe, dan zijn ze echt nog jong!

Ik was zelf ook 11 toen ik naar het voorgezet onderwijs ging, en achteraf denk ik dat het veel beter was gegaan als ik een jaartje ouder was geweest. Ik was nog heel erg speels, nam mijn schoolwerk niet echt serieus en heb daardoor eigenlijk best een 'valse start' gemaakt. Het lijkt mij toch echt het beste een kind zoveel mogelijk in de eigen leeftijdsgroep te houden, en het daar indien nodig extra stof aan te bieden.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 08 jun 2012 08:43

Haai schreef:Ik was zelf ook 11 toen ik naar het voorgezet onderwijs ging, en achteraf denk ik dat het veel beter was gegaan als ik een jaartje ouder was geweest. Ik was nog heel erg speels, nam mijn schoolwerk niet echt serieus en heb daardoor eigenlijk best een 'valse start' gemaakt. Het lijkt mij toch echt het beste een kind zoveel mogelijk in de eigen leeftijdsgroep te houden, en het daar indien nodig extra stof aan te bieden.

Daar ben ik het mee eens Haai. Het is heel goed mogelijk om een kind extra uitdaging te bieden op school zonder versneld te laten doorstromen. Naast het sociaal-emotionele zit je dan namelijk met nog een punt: Als je kind vanzelf sneller door de leerstof gaat, zit je mogelijk een paar jaar later weer met het probleem dat de uitdaging ontbreekt. Je kan best kijken of versneld doorstromen een optie is, maar kijk ook of het een optie is om extra leerstof aan te bieden. En dan dus niet leerstof van het volgende jaar, maar dingen die ze normaal niet aangeboden krijgen. Bij wat oudere kinderen zou je bijv kunnen kijken of ze op school bezig kunnen met zelfstandig een taal leren. Extra natuuronderwijs, schaken bijv. Of dieper ingaan op leerstof die er al wel is. Verbreding en verdieping zijn daar de termen voor, daarmee is er vast wel wat te vinden op internet.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 08 jun 2012 09:10

Mee eens, Parkiet en Haai.
Ze moeten dan niet al stof van het volgende jaar aanbieden. Mijn tante-zeggertje kreeg in groep 3 de tafels erbij als extra uitdaging, maar dan heb je in groep 4 weer precies hetzelfde probleem. Ze heeft ook al 1,5jaar over de kleuterschool gedaan dus ze is al een jonge leerling (van februari).
OP zich maakt het denk ik niet veel uit of je een jonge leerling bent of niet. Ieder kind is anders.
Mijn broertje is ook een enorm jonge leerling maar daar nooit last van gehad.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 08 jun 2012 09:19

Helemaal mee eens parkiet! Op de scholen waar ik werkte gaven ze bijv. Spaans. Heb ook genoeg gezien dat kinderen gingen versnellen en dat ze in de bovenbouw onderuit gingen. Het is wel heel erg lastig waar je goed aan doet. Het ene kind is ook gewoon het andere niet.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 08 jun 2012 09:44

Onze (hoogbegaafde) zoon krijgt al jaren extra uitdaging -hoewel de hoeveelheid wel afhankelijk is van de leerkracht trouwens- en dat werkt prima. Zijn opdrachten bestaan bijv. uit een extra werkstuk, presentatie, spreekbeurt, een vreemde taal (Frans), extra rekenvaardigheden etc.
Sociaal-emotioneel was hij er nooit aan toe om een jaar over te slaan. Hij is nu net 12 en zit in groep 8. Ik ben er bij de meeste kinderen zeker niet voor om vervroegd door te laten stromen, behalve soms bij kinderen van oktober die naast 'slim' ook niet al kinderlijk en klein van stuk zijn.

Terug naar “Archief”