Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor Jannoek » 07 jun 2012 08:28

zou kunnen maar hoeft natuurlijk niet. ;-) ik werd geboren met een bos haar, is ook nooit uitgevallen, en heb erg dik haar. kappers maken er altijd opmerkingen over dat het zo enorm dik is. floris heeft ook echt wel dik haar, en dat is ook nooit echt uitgevallen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 jun 2012 09:04

En ik ben tot mijn derde kaal gebleven en heb daarna dun haar gekregen en dat is nooit dik geworden ;) Wat wel voorspelt wordt is dat als je lang kaal blijft je krullen krijgt. Dus ik heb goede hoop voor Frederiek :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 jun 2012 09:23

Dan heb ik goede hoop voor onze jongens. Dochterlief heeft nl echt stijl haar en had ook al eerder haar.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 07 jun 2012 09:28

Ik denk dat ik van E lianne in haar nekje de haartjes zelf maar ga knippen. Om dat ukkie nu al mee naar de kapper te nemen. In haar nek zit echt een lange pluk haar. ik kan er een staartje van maken.
Het is ook niet uitgevallen ofzo, ook op haar achterhoofd zit geen kale plek. Gezegend met een kindje met veel haar ;)
Afbeelding

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 07 jun 2012 10:46

Grappig al die verschillen met haar. Hier ook allemaal dun haar, maar schijnt dat als je het wat korter houd en wat vaker knipt dat het dan toch wat voller wordt omdat je dan de nieuwe haren wat meer de tijd gunt om bij te groeien (of ik heb het helemaal verkeerd begrepen)
Alle 3 zijn ze 'kaal' geweest en ik vermoed dat ze allemaal mijn dunne stijle haar krijgen... en ik was zelf ook lang kaal maar helaas geen krullen :lol:

JPC: mooie doek hoor! en als je hem veel gebruikt is hij natuurlijk ook snel ingedragen :wink:

Jannoek: Of we verder onderzoeken gaan krijgen weet ik niet, vorige keer vroeg ik daarnaar maar toen zei de arts: zolang hij geen blaasontsteking meer krijgt gaan we daar nu nog niet over nadenken.... dus we zullen het vanmiddag misschien wel horen.

Gempa: Wat een leuke foto's, mooi kereltje hoor! En dat zelf eten vind hij wel wat volgens mij. (Hier ook eentje die helemaal blij wordt als hij zelf mag eten)

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 07 jun 2012 11:08

Ik vind naar een kapper gaan sowieso onwijs veel geld kosten. Hier heeft de jongste een enorme dikke bos (beetje lange) krullen. Dat knip ik zelf, zit algauw gaaf. De oudste heeft wat dunner en stijl haar dat knipt een schoonzus. Mijn moeder knipte ook altijd bij alle kinderen zelf het haar, krijg je wel handigheid in volgens haar. Ik durf geen jongetjes te knippen, meisjes wel. Met knoetjes, staartjes, vlechtjes etc. staat het algauw heel leuk. Mn moeder en zus knip ik ook altijd. Je kunt ook een kapperscursus volgen, die heb je er in no-time uit.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 07 jun 2012 11:37

Ikzelf ben geboren met een enorme bos haar en na 3 maanden is er dan ook al een stuk afgegaan. En ik heb eigenlijk altijd al, erg dik haar. V heeft wel haar maar niet enorm veel, hoop dat het snel gaat groeien en het lijkt me zo leuk als ze krullen zou krijgen, maar wij hebben beide stijl haar, en zoals het er nu naar uitziet, krijgt V dat ook ;-)
Afbeelding

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 07 jun 2012 12:10

hier ook allemaal stijl haar.. Em heeft het zo glad dat er niets in blijft zitten dus voor haar helaas geen knoetjes/staartjes oid.. ze heeft een iets opgeknipt boblijntje met meestal een knipje opzij om het uit haar gezicht te houden maar 9 van de 10 keer zakt die er ook zo uit. daarom durf ik haar ook niet zelf te knippen want elke onregelmatigheid zie je meteen... het haar van R ziet er al net zo uit. het groeit wel snel! vanaf de kruin groeit het allemaal naar voren, en ze heeft het al bijna in de ogen hangen!

evelien, wat een lekker ventje! hij kijkt zo guitig! gaat hij staan in de box?
gempa, heerlijk zo'n oranje bekkie :wink:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 jun 2012 12:14

654321 schreef:Ik vind naar een kapper gaan sowieso onwijs veel geld kosten. Hier heeft de jongste een enorme dikke bos (beetje lange) krullen. Dat knip ik zelf, zit algauw gaaf. De oudste heeft wat dunner en stijl haar dat knipt een schoonzus. Mijn moeder knipte ook altijd bij alle kinderen zelf het haar, krijg je wel handigheid in volgens haar. Ik durf geen jongetjes te knippen, meisjes wel. Met knoetjes, staartjes, vlechtjes etc. staat het algauw heel leuk. Mn moeder en zus knip ik ook altijd. Je kunt ook een kapperscursus volgen, die heb je er in no-time uit.

Toch vind ik het geld wel waard om naar een (goede) kapper te gaan. Een kapper schoolt zichzelf ook altijd bij en leert de moderne kniptechnieken. Mijn dochter heeft een bobje, maar dan niet helemaal bot afgeknipt, maar toch nog wat speelse laagjes erbij en ik krijg vaak te horen dat haar haar zo leuk zit. Dat zijn niet van die dingen die je zelf niet snel kan ( leren), maar net het leuke aan een kapsel maken. En jongens worden vaak toch nog naar mijn mening te kort geknipt of met een tondeuse behandeld. En daarbij als er eenmaal een mooi vallend model inzit, kan je ook weer een tijdje tegen een stootje.

Maar goed, ik ben een pietlut. Ik reis zelf ook nog 150 km voor mijn kapper. :wink: Ik ben te vaak verknipt om mijn haar aan een andere kapper te wagen. Eens in de zoveel tijd ga ik naar mijn ouders en plan de kapper dan gelijk in.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 07 jun 2012 17:04

Heeft iemand hier ervaring met de (half)hoogslapers van het merk Thuka?

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 07 jun 2012 19:07

Ik heb Ilona's haar altijd zelf geknipt (alleen de punten),
toevallig laatst samen met haar naar de kapper geweest.

Maar heb daar spijt van. Ik houd er van om haar haar leuk te vlechten,
maar dat gaat moeilijker met haren in laagjes.

Femke's haar begint nu een beetje te groeien. Een staartje kan nét in,
maar dat kost nog veel moeite, dus laat het eigenlijk altijd los.
Maar dat ziet er nu een beetje slordig uit. :)
Dus hoop dat het snel langer wordt.

Leuke foto's weer gezien!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 jun 2012 20:17

ilona had het toch al heel snel lang? of heb ik dat mis?

Hier expres geen laagjes in het haar. Vind die kapsels altijd voor volwassenen :oops: het wordt zo snel dun en pierig van onder. Hier een korte bob, de ene keer wel opgeschoren de andere keer gewone bob. Het is nu best lang, maar vind haar nog te jong voor lang haar. Het liefst zit ze de hele dag op haar haar te knabbelen, dus... we doen het maar weer een flinke korte bob!
Gelukkig vind ze de kapper erg leuk! :) dus over een paar weken plannen we weer een uitje! :)

Geen ervaring met halfhoogslapers. Zou alleen wel gaan voor een hoogslaper, die is wel hoger, maar dan kan je ook meer met de ruimte onder het bed!

Joehoeee.. wat kan het opluchting geven als de juffen zien dat juul toch wel meer kan dan wat ze heeft laten zien! over twee weken gaan we in gesprek wat we doen, laten in groep 1 of doorstromen. Vind het best spannend! maar moest me er niet druk om maken volgens de juf, want het kwam allemaal goed.... brr....

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 07 jun 2012 20:20

Spannend ppm! (we gaan ook voor een hoogslaper, het ging mij er meer om of iemand ervaring had met het merk, ik wil het namelijk online kopen en weet dus niet hoe het er in het echt uitziet).
Onze buuf is kapper en die komt iedere 3 weken M knippen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 jun 2012 20:21

vpk schreef:evelien, wat een lekker ventje! hij kijkt zo guitig! gaat hij staan in de box?

Nee hij zit daar maar hij probeert wel op te trekken... maar dat zal nog wel even duren voor hij echt door heeft.

Hij gaat nu wel achteruit, vooruit en rollende door de kamer.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 07 jun 2012 20:27

Ik ben pas voor het eerst met Sylke bij de kapper geweest. Ik knipte het altijd zelf een beetje bij, maar ze wilde nooit stilzitten en ze heeft erg stijl haar, dus fout knippen zie je erg goed. Ze heeft haar haar nu tot over de schouders, en een beetje pony om het litteken op haar voorhoofd niet te erg op te laten vallen ;)
Timon knip ik altijd zelf. Ik houd wel van lekker korte koppies met stekeltjes of een kuifje, houd niet zo van het langere haar bij jongens.

@ppm: spannend dus of ze versneld doorstroomt of niet. Van Timon horen we het volgende week. Ik ben een beetje bang dat ze hem door willen laten stromen, maar ik heb liever dat hij nog een jaartje groep 1 doet. Verstandelijk kan hij het best, maar sociaal-emotioneel gaat ie het heel pittig krijgen als hij doorstroomt denk ik.

Terug naar “Archief”