Koken, bakken, etc. (4)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor Evelien » 30 mei 2012 12:22

Maar als je nooit een oven heb gehad... (nou ja nooit toen ik nog thuis woonde wel, maar nooit toen ik op mezelf woonde).
Vanavond lekker pizza eten.

En ik ben gisteren even bij Dille en Kamille geweest.

En nog iets, heeft iemand van jullie het bamboe stoommandje?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 mei 2012 15:01

Heerlijk he, een oven :D wij hebben er zelfs 2 :oops: en ik gebruik ze nog best wel eens tegelijk ook. In de keuken zelf een combi, maar dat hoef ik nooit meer, en omdat we die oven dus niet fijn vinden hebben we in de bijkeuken nog een ouderwetse oven neergezet, die werkt erg fijn.
Succes met je oven Evelien!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 mei 2012 15:06

Ik hoor vaker dat een combi niet fijn is. Wat vindt jij er niet fijn aan missf? Wij hebben alleen een oven en ik mis soms wel een magnetron, alleen daar hebben wij geen ruimte voor.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 mei 2012 15:07

Ik mis de magnetron echt niet meer.... en ik hoor ook steeds meer van dat een combimagnetron echt niet fijn is.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 30 mei 2012 15:53

Wij hebben 2 combimagnetrons: 1 van LG, die ik al had - fantastisch ding, en 1 van Siemens die ingebouwd zat in de Siematic-keuken in ons huis. Die laatste is een stuk minder fijn dan de eerste: of je nu alleen de ovenfunctie gebruikt of de (in de gebruiksaanwijzing aangegeven) combinatie van magnetron en oven, 9 van de 10 keer is de bovenkant van je overschotel zwart...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 30 mei 2012 16:03

Bij mij het tegenovergestelde biij mn combi (Pelgrim) de bovenkant word niet brin, heb altijd van die bleke taarten :(
Voor mij in de toekomst ook geen combi meer. Helaas nu écht geen ruimte voor een echte oven.
(misschien als het schip met geld langs komt ;) )

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 30 mei 2012 16:54

Ik heb een gewone oven, wel hetelucht en gewoon, maar een taart of cake moet ik halverwege even omkeren anders wordt hij niet egaal bruin.
Als ik met hetelucht bak gaat het iets beter, maar traditioneel is hij niet mooi egaal heet blijkbaar.
En de oven is nog vrij nieuw! Mijn oude deed het stukken beter.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 30 mei 2012 18:19

In het vorige huis hadden wij een combi, hebben er twee gehad zelfs. De eerste was een relatief goedkope, maar dat was een onding. Daarna een duurdere Siemens gekocht, en dat ging wel beter. Nu een ingebouwde oven en een los magnetronnetje, en dat werkt een stuk beter. Volgens de man van de witgoedwinkel zijn de goedkope combi's echt niet geschikt om in te bakken, hooguit een pizza afbakken ofzo.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 31 mei 2012 06:48

Mijn ouders zijn wel tevreden over de combi magnetron. Ze bakken er ook appeltaarten enz in zijn veel sneller klaar dan in de hete lucht oven.

Een magnetron hebben wij gehad maar vond het een onding in de keuken (stond los) En ik mis hem helemaal niet.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 31 mei 2012 07:45

wij hebbn een een combi, een heel goedkopie van de blokker, ik ben er erg blij mee. Als ik iets kleins maak neem ik meestal die, omdat hij veel sneller voorverwarmd is. En als we pizza eten gebruik ik en de combi en de oven. dan gaat het wat sneller.
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 mei 2012 07:50

Op de een of andere manier duurt het langer bij de combi, wordt minder heet ofzo, ik weet het niet precies. En voor zover ik weet zit er geen dubbele functie op, dus dan moet soms eerst de oven, en dan nog de grill apart aan (kan best zijn dat die functie er op zit hoor, ik heb het ding nooit heel goed onderzocht ;) )
Nu hebben we een oudere oven, die sowieso groter is, en daar worden ovenschotels enzo veel beter en lekkerder door. In ons oude huis hadden we een echt grote inbouwoven, dat was helemaal een fijn ding. Het liefst heb ik een Borettifornuis met oven eronder, dat lijkt me echt gaaf :D Helaas was dat boven budget toen we onze keuken uitkozen en hebben we geen kale muur meer over waar hij tegenaan kan staan
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 31 mei 2012 19:16

We hebben net heel lekker gegeten en het is makkelijk klaar te maken. De basis is 200 g quinoa of een andere graansoort met kleine korrel - bereid dit zoals op de verpakking staat. Meng daardoor:
1 grote of 2 middelgrote zoete aardappelen óf een pot/blik kikkererwten
1 avocado, geschild, zonder pit en in blokjes
1/4 theel. cayennepeper
2 rode paprika's, zonder zaadlijsten, in blokjes
1 of 2 sjalotjes, fijngehakt
versgemalen zwarte peper
30 ml extra vergine olijfolie
handje pompoenpitten
1 el versgeperst limoensap (of balsamico-azijn of rodewijnazijn)
verse koriander (of bieslook), fijngehakt

bron: De dikke vegetariër, http://www.devegetarier.nl/recepten/sal ... -en-quinoa

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 04 jun 2012 09:06

Doe je al die dingen er gewoon rauw door, Lalage? Het klinkt wel lekker maar ik twijfel of het bij de kinderen ook in de smaak zal vallen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 jun 2012 18:38

@Cornelia het is inderdaad allemaal rauw, behalve de quinoa. Het is wel redelijk pittig en apart van smaak. Anders probeer je het een keer voor jezelf als lunch ;) Of je probeert zuinig te zijn met de peper, limoen en azijn.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 jun 2012 07:44

@Lalage moet de aardappel er ook rauw door heen? Klinkt wel goed allemaal ga hem even opslaan

Terug naar “Archief”