Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor Dippie » 02 jun 2012 23:41

Ah wat sneu voor julia! Beterschap!
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 jun 2012 08:23

Ook arme Julia, hoe is het vandaag met haar?

Zoo, Frederiek is eenkennig geworden. Jurian heeft het nooit gehad, en dat was wel makkelijk, al schijnt eenkennigheid dus juist heel erg goed te zijn voor de hechting. Dus daar hou ik me maar aan vast ;) Ze hangt het liefst de hele dag aan me, en alleen bij papa of oma is het goed, maar verder is het brullen. Van de week bracht ik haar naar de gastouder, dus eerst brullen toen ik haar aan de gastouder gaf, toen was het al snel stil toen ze me niet meer zag. Maar ik moest nog even iets tegen de gastouder zeggen dus kwam de kamer weer in, meteen weer brullen. Zodra ze me niet meer zag weer stil. Maarja, toen kon ze uit het raam kijken en zodra ik in beeld kwam, ja hoor, weer huilen. Gelukkig is het steeds maar 10 seconden tot nu toe, dus kan ik er wel makkelijk overheen stappen. Maar echt heel leuk is het dan niet om mijn kindje achter te laten :-k
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 jun 2012 08:55

t gaat prima, moet zeggen.dat we twee.bikkels.hebben. ze.zegt dat als.je er aan zit het pijn doet, ze zit heerlijk te keluren ed. tis.nu alleen helemaal blauw en dr ogen.best dik. de een zit bijna dicht. ach moraagt wat ze heeft.gen een slechte dag en dan knapt het alleen weer op. ze is het wel zat dat iedereen vr

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 03 jun 2012 11:38

wat sneu ppm! wel fijn dat ze zo'n bikkel is...

@missf hier is het ook brullen als wij uit beeld verdwijnen. ook nog maar sinds kort. maar als hij eenmaal aan het spelen id gaat het prima. ik vind dat ook lastig, maar weet dat het verder super gaat bij de gastouder, dat scheelt wel...

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 03 jun 2012 12:36

blompje schreef:
Oké, dat vind ik dan ook wel weer zonde als hij er snel uit groeit. Ben niet heel klein en smal, gemiddeld :wink: Mijn baby is 8 maanden en 67 cm, maar ik zou het wel prettig vinden als ik vooruit kan met de drager, vooral omdat het vrij veel geld is.. Dus als je een advies hebt, graag!

Tula babydrager is een goed alrounder en evt nog te verbreden bij de benen dus lang te gebruiken
http://www.ikbenmama.nl/draagzakken-all ... 1d63c711db
Boba is ook een goede omdat hij beensteunen heeft, daardoor ook langer te gebruiken

Ergo heeft een wat kort rugpand, maar de preformance en de sport niet , dus als je drager met een sportief uiterlijk wilt of intensief gaat bewegen
Manduca kan je ook lang gebruiken maar heeft een wat ingewikkelder syteem, de een vindt dat lastig de ander niet
Dat zijn wel de logische keuzes
wil je wat alternatiefs wil kan je een wompat kopen http://www.ooiebeest.nl/index.php/wompat , maar daar moet je van houden zeg maar

een draagdoek uitproberen kan bij babybij.nl en draagdoeklenen.nl
het loont ook wel de moeite om op de marktplaats van dragen en voeden forum rond te neuzen ook goed voor plaatjes en reviews, soms staat er op marktplaats ook wel eens wat

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 03 jun 2012 16:50

hier ook nog even een draagdoek vraagje. Ik ben helemaal om en vind het heerlijk. Heb nu een tricot doek, maar we gaan bijna op vakantie naar frankrijk. Hoe doe je het dan als het warm is. Ik snap zo min mogelijk kleertjes aan. maar als er dan nog 3 lagen tricot over heen gaan en het is 30 graden dan stikt E lianne wel denk ik zo.
Afbeelding

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 03 jun 2012 17:45

jeepeecee schreef:hier ook nog even een draagdoek vraagje. Ik ben helemaal om en vind het heerlijk. Heb nu een tricot doek, maar we gaan bijna op vakantie naar frankrijk. Hoe doe je het dan als het warm is. Ik snap zo min mogelijk kleertjes aan. maar als er dan nog 3 lagen tricot over heen gaan en het is 30 graden dan stikt E lianne wel denk ik zo.

een geweven doek aanschaven :)
anders zo dragen
Afbeelding
dus kruis over de buikband en dan de banden langs het lijfje leggen en voor de nek steun een doekje in de bovenrand , dat scheelt een hoop doek over het lijfje, en dan hoef je geen band over het hoofdje te leggen , en hydrofiel tussen jouw en het hoofd tegen het plakken

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 03 jun 2012 17:51

Ik neem aan dat je de doek om je kindje heen knoopt inplaats van haar er later in doen?
Geweven doeken kan je die ook zo makkelijk knopen?
Afbeelding

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 03 jun 2012 17:52

H annah zit mee te kijken en noemt de foto: tante zusje. geen idee hoe ze erbij komt :lol:
Afbeelding

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 03 jun 2012 19:03

jeepeecee schreef:Ik neem aan dat je de doek om je kindje heen knoopt inplaats van haar er later in doen?
Geweven doeken kan je die ook zo makkelijk knopen?

dat is wel makkelijker ja, het kan wel hoor om eerst te knopen en dan erin doen, maar het is wat meer gepruts
een geweven doek knoopt vooral lastiger omdat je het kindje er direct er in moet doen ,maar heel veel moeilijker knoopt het niet vindt ik persoonlijk

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 04 jun 2012 09:17

als je een geweven doek wil zou ik vooral een ingedragen tweedehandse kopen. Vind het voornamelijk stugger knopen, niet echt lastiger, maar als de doek ingedragen is, istie meteen een stuk minder stug.
Buikdragen met een geweven doek vind ikzelf minder prettig, gebruikte daar zo lang mogelijk de bykay voor. Op de een of andere manier kreeg ik hem niet lekker op mn schouders, maar sinds ik het rugdragen heb uitgevonden zit hij alleen nog maar daar. Of hij moet erg ziek/zielig zijn, dan vind hij de buik lekkerder :wink:

PPM: Wat zielig zeg!! Gelukkig lijkt ze er zelf minder last van te hebben als mama. Hopelijk trekt het snel weg.

Hier een blauw oog/wang bij de kleine man, gister eerst weer de ontdekking blaasontsteking gedaan en daarna valt hij op een scherpe punt in de badkamer, put in zn wang en helemaal blauw eromheen. Echt sneu, hij heeft al 3 nachten erg slecht geslapen (logisch, als je pijn hebt bij plassen en heel veel plast snachts) en gister stonk het weer zo erg dat we meteen wisten 'hoe laat het was'. Ben benieuwd wat de vervolgonderzoeken gaan worden nu.... donderdag kan ik gelukkig al terecht. En morgen bellen voor welke kuur, eerst de kweek weer afwachten :( Al waren de meningen van artsen daarover verschillend. De ene zegt: meteen starten. De ander: eerst kijken welke hij nodig heeft voor je straks weer de verkeerde krijg.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 04 jun 2012 12:47

@ gempa: hoe heet de doek die je op de foto om hebt?

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 04 jun 2012 13:27

Lenny schreef:@ gempa: hoe heet de doek die je op de foto om hebt?

dydimos indio burgund

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 jun 2012 18:46

Hier is eindelijk de stof binnen voor de mei tai. Ik wilde natuurlijk het mooiste voor het goedkoopste ;) maar nu toch gewoon bij Ikea 2,5 meter donkergrijze stof gehaald. Nu nog op zoek naar stof voor het lijfje, maar vermoedelijk kan ik dat wel in mijn eigen stoffenkast vinden.
ben heel benieuwd of ik hem gemaakt krijg en hoe Frederiek het gaat vinden. Het is in principe voor op vakantie, maar wie weet werkt het voor gewoon ook, en als we dan gaan wandelen kan ze mooi daarin.

Ze zijn allebei ziek trouwens. Gister al snotverkouden, en nu beiden koorts. Jurian is een echte man, die zegt de hele dag:' Ik kan niet zelf mijn sokken aandoen, want ik ben ziek.' 'Ik kan niet eten, want ik ben echt ziek' 'Ik kan mijn bord niet zelf in de keuken zetten, want dat kan niet als je ziek bent.' Whaha. Hij sliep meteen toen hij in bed lag ;)
Frederiek heeft het snot ook uit haar ogen en neus. En ook koorts. Gelukkig wil een collega morgen voor me werken, want de gastouder vindt het prima als ze wel komen, maar ik vind dat niet fijn, als ze ziek zijn moet papa of mama er zijn, en papa kan echt niet thuis blijven morgen, dus dan kan ik ze lekker een dagje vertroetelen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 04 jun 2012 19:06

jaja, hier sinds vorige week een genaaide mei tai! Vriendin was vorige week hier en die kan super goed naaien. Ben er ook erg trots op want ik vind hem erg mooi.

@ missF; ga je de mei tai ook met gevulde schouderbanden maken? Dat zit echt lekker! Hier istie ook voor de vakantie en nu loop ik er ook al regelmatig mee zodat het niet nieuw is. Lekker guitig zitie rond te kijken als ik hem draag.

Terug naar “Archief”