Waar heb je vannacht over gedroomd?

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

mw
Moderator

Re: Waar heb je vannacht over gedroomd?

Berichtdoor mw » 31 aug 2011 21:59

Dat iemand iets negatiefs zei op de reis die ik volgend jaar ga maken. Blijkbaar ben ik erg kwaad geworden, want mijn bed zeg er vanmorgen uit als een slagveld :oops:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 02 sep 2011 21:08

Niets, want ik heb gewerkt :)
Daarna wel geslapen, was compleet van de wereld, geen idee van dromen :)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 03 sep 2011 18:49

Iets over enge beestjes...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 12 sep 2011 18:14

Dat mijn manager de verwachting uitsprak, dat als ik beter ben ik minimaal een jaar moet blijven werken daar. Tot mijn stomme verbazing heb ik braaf toegestemd, terwijl ik nee bedoelde...
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 11 nov 2011 12:22

Ik droomde, dat ik rond sluitingstijd bij een Lidl-vestiging naar binnen wilde gaan, en zo ingesloten kwam te zitten achter de deuren die op slot gingen. Dat was wel eens eerder gebeurd, en dan had ik weten te ontsnappen. Maar nu lukte me dat niet. Verder in het gebouw was er van alles, wat duidelijk meer is dan een Lidl-supermarkt. Ik zag iets luchthavensachtigs, en een zwembad o.i.d.
Tijdens de rest van de droom lukte het mij niet om te ontsnappen. Ook niet als ik aan personeel vroeg om naar buiten te mogen. Want die waren niet erg snel in meewerken.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 12 nov 2011 09:04

Schoolse taferelen.
Ik zat in een schoolklas, waar we van alles geleerd kregen. Er zaten ook wat mooie dames in de klas, en die tekende ik graag uit in mijn schrift. En zo maakte ik een tekening in mijn schrift, waarin het tot fotografisch realisme kwam. Om de aandacht wat af te leiden van de persoon om wie het mij ging - je wilt immers ook niet al te doorzichtig zijn - tekende ik er nog een (eveneens nogal schone) dame met een altsaxofoon voor. Maar ja, je kunt natuurlijk niet alleen maar zitten tekenen, je moet ook opgaven maken, want de leraar kwam ook wel eens langs om te noteren hoever je was.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 15 nov 2011 22:08

Er kwam iets over woningen in voor. Zo van: als je de prijs voor een flatwoning hebt opgebracht, ben je al op de helft van een gewoon huis.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 17 nov 2011 19:15

Dat ik naar de huisarts moest, maar voordat ik heenging belde de vader van mijn huisarts naar mijn moeder om te zeggen dat ik mij niet moest aanstellen en dus ook niet op het spreekuur hoefde te komen. Net voordat ik wakker werd, was ik net de deur uitgestapt om mijn huisarts even te gaan vertellen dat ik mij niet aanstel en dat hij zijn beroepsgeheim heeft geschonden :roll:

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 02 dec 2011 10:14

Ik droomde dat ik mijn portemonnee kwijt was... waarschijnlijk laten liggen in het vorige café. Hoe groot zou de kans zijn dat hij daar nog lag? 8-[

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor T.A.F. » 03 dec 2011 03:04

ik ga nu lekker slapen, maar ik weet nog goed waar ik afgelopen nacht over droomde...

dat ik in een oorlog zat.. en lid was van de ondergrondse kerk..
en dat in dat conflict iemand in levensgevaar was... maar in een zo risicovolle situatie dat normaal we als ondergrondse beweging geen offensief zouden lanceren om diegene te bevrijden.

dan ik mijn predikantskleding naast me neerlegde, de wapens pakte en met gevaar voor eigen leven als een bezetene meerdere vijanden neerschoot.. en haar redde.. marijke als volwassene deze keer... (zij is het meisje waar ik jarenlang van mijn 16e tot 20e achteraan heb gelopen en diep in mijn hart als God het zou willen geven...) na deze reddingsactie kreeg ik op mijn kop van de groep...

hoe haalde je dat in je hoofd... je bracht onze hele groep in gevaar... jouw taak is notabene ons onderwijzen.. het is niet alsof we doodleuk een nieuwe theoloog kunnen opleiden in alle rust, en zelfs al zouden we dat kunnen... wie gaat hem lesgeven als jij neergeschoten zou zijn?
ze waren not amused... maar ik kon alleen zeggen mannen, ik weet dat wat ik deed gevaarlijk was, en ik snap dat jullie boos zijn en als julie mij ervoor uit de groep willen gooien so be it.. maar ik zou nog liever dood zijn dan te weten dat marijke wat aangedaan word... want.. ik hou van haar..

(waarop zij mij aankeek en zei (wat ik totaal niet verwachte want ze heeft me nooit een blik waardig gegunt) kempe.. ik ook van jou....) waarop we elkaar een hele dikke omhelsing gaven...

mooie droom dus wel.. helaas was het maar een droom...

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 17 jan 2012 19:47

Zondagochtend droomde ik van een vakantie, ergens in het oosten van Siberië, nogal noordelijk. Het bleef er 's nachts licht.
Op een gegeven moment zag ik iets aan de lucht, waarvan ik dacht: dat zal wel Saturnus zijn. Ik merkte echter dat het naar de aarde toekwam. En op een gegeven moment sloeg het in de aarde in, een eind verderop van ons. Er kwamen nog een paar meer van die voorwerpen. Sommigen sloegen dwars door een flatwoning heen, daarbij een woning daarvan compleet vernietigend.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 17 jan 2012 23:00

Van alles en nog wat. Allemaal dingen die momenteel spelen, maar in de dromen gebeurde juist steeds wat ik niet wil. In ieder geval waren er veel mensen boos.

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 20 jan 2012 08:17

Dat een vrouw me opbelde dat ik mn haar 's moest wassen...Ze vond dat ik vreselijk haar had :lol:

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 07 feb 2012 10:00

Gisteren: dat ik naar het naburige dorp verhuisd was, en dat ik mijn fiets in de nacht buiten had laten staan. Dat heeft natuurlijk zijn risico, maar ik vertrouwde er wel een beetje op dat die daar wel bleef staan. De volgende dag bleek hij nogal lastig te vinden. Ik ging navraag doen in een café. Daar werd een paar keer gevloekt, en ik reageerde daar kritisch op.
Ik vond een stang van mijn fiets terug.

Vanmorgen: dat er in een dorp een ramp was gebeurd door toedoen van de politie, waarbij iets van 30 doden waren gevallen. Het zag er in de krant nogal luguber uit.
We werden in een bus vervoerd, en ik dacht dat we wellicht door dat dorp heen zouden komen, en die taferelen zouden moeten zien. Dat leek echter uit te blijven.

Terug naar “Slow Chat”