Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor Jannoek » 30 mei 2012 20:49

Goed idee van dat topic AG!

Floris vindt de box ook niet leuk, maar ik vind het wel handig. Als ik onder de douche spring bijvoorbeeld. Of doen jullie dat op momenten dat je kind slaapt? Floris wordt uiterlijk om 6 uur wakker en eerder ga ik er niet uit ;-)

Heel soms speelt hij er wel een poosje lief in, maar dat is eigenlijk maar zelden. Hij zit ook niet meer dagelijks er in eigenlijk. Ik vind het stiekem ook wel erg gezellig la hij bij me in de buurt blijft. :-)

Kapitein
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kapitein » 30 mei 2012 21:03

Jannoek schreef:Goed idee van dat topic AG!

Floris vindt de box ook niet leuk, maar ik vind het wel handig. Als ik onder de douche spring bijvoorbeeld. Of doen jullie dat op momenten dat je kind slaapt? Floris wordt uiterlijk om 6 uur wakker en eerder ga ik er niet uit ;-)

Heel soms speelt hij er wel een poosje lief in, maar dat is eigenlijk maar zelden. Hij zit ook niet meer dagelijks er in eigenlijk. Ik vind het stiekem ook wel erg gezellig la hij bij me in de buurt blijft. :-)

Toen ik die tijd kreeg, zette mij ouders een doos met allerlei oud speelgoed in de box naast me. Dan pakte ik ding 1 eruit, proeven, voelen en bekijken en ging naar het volgende speelgoedje. ALs ik klaar was ruimde ik alles weer in. Volgens mijn ouders kon ik er urenlang zoet mee zijn.
--
Ik ben het Licht der wereld; wie Mij volgt, zal beslist niet in de duisternis wandelen, maar zal het licht van het leven hebben. (Joh8:12b)

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 30 mei 2012 21:22

HIer heeft de lady tot 2 jaar en 9 maand in de box gezeten. Iedere ochtend een uurtje.
Ze accepteerde het en zat er meestal te lezen, zingen of muziek te maken.
Hopelijk lukt het bij zoonlief ook.

@Schelpje: katoenen luiers helpen ook echt. Heb er mijn dochter 2 weken in laten lopen en het was 'klaar'.

(En nu is ze al werl 1,5 jr zindelijk en plast ze ineens weer in haar broekje. Zo druk met spelen dat ze vertikt om naar de toilet te gaan....)
Time flies when you have none!

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 30 mei 2012 22:25

LauraC schreef:Dat was bij ons ook zo. Maar ik heb toen (helaas ;)) de keuze gemaakt al mijn werk 's avonds te doen ;) Zou ik nu ook niet meer doen, want ik heb nu een jongen van 4 die zich geen seconde alleen kan/wil vermaken.

ik denk toch echt dat het daar niet aanligt tenminste niet alleen, ondanks dat ze zelden tot nooit in de box hebben gezeten kunnen de meeste van mijn kinderen zich uitstekend zelf vermaken

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 31 mei 2012 07:24

Hoe leer je kinderen te bidden. Wij zingen het avondgebedje en ik bid steeds vaker hardop met ze, maar ik merk dat ze mij gewoon nabidden. Nu is dat niet erg, maar hoe leer je ze om zelf een gebed te formuleren. Hoe doen jullie dat?

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 31 mei 2012 07:36

misschien door elke keer bidden te vragen waar hun voor willen bidden. voor spelen, opa en oma, kindje wat ziek is. Dan bid je ook minder volgens vast patroon. en zijn ze er ook wel op betrokken.
Afbeelding

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 31 mei 2012 08:16

ajl schreef:Hoe leer je kinderen te bidden. Wij zingen het avondgebedje en ik bid steeds vaker hardop met ze, maar ik merk dat ze mij gewoon nabidden. Nu is dat niet erg, maar hoe leer je ze om zelf een gebed te formuleren. Hoe doen jullie dat?

ik bespreek wat ze hebben meegemaakt en gezien. ook minder leuke dingen op school ( bijv. kindje ziek, of als ze het jeugdjournaal kijken )
en dan zeg ik aan het eind..zullen we ervoor bidden samen?

Eerst deed ik altijd de woorden, maar tegenwoordig zegt ze. ik bid wel.

nu merk ik inmiddels ( ze is nu 5.5 ) dat ze zelf met dingen aan komt zetten.

( bijv laatst toen ik had gezegd heb een beetje hoofdpijn . zonder dat ik dat bespreek bid ze daar dan voor . dan wel in de vorm; "wilt U mama beter maken zodat ze weer lekker kan gaan schoonmaken " :lol: )

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 31 mei 2012 08:35

Er is een topic geopened bij Refo-Agenda, voor een refowebkids meeting.

Ik vraag altijd voor het bidden, waar ze voor wilt bidden of danken.
En dan ga ik daarvoor bidden en danken, en vaak vult ze het tijdens het bidden nog aan.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 31 mei 2012 11:33

gempa schreef:ik denk toch echt dat het daar niet aanligt tenminste niet alleen, ondanks dat ze zelden tot nooit in de box hebben gezeten kunnen de meeste van mijn kinderen zich uitstekend zelf vermaken

Haha, nee, natuurlijk niet alleen door een box, ligt ook aan de aard van het 'beestje' MAAR ik denk dat als ik M wel in een box had gezet (maw, alleen had kunnen laten), hij dan uiteindelijk wel zichzelf had leren vermaken. Maar goed, achteraf praten is makkelijk en nu hebben we geen ruimte voor een box ;-)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 31 mei 2012 12:47

laura.. ik betwijfel het wel. Marijn heeft tot een jaar in de box gezeten, maar kan zich niet vermaken! alleen buiten kan hij spelen. Denk toch dat het in het aard zit. Juul kan zichzelf prima vermaken en loopt weinig doelloos rond, als kind kon ze al prachtig spelen, terwijl marijn dat nooit heeft gekund, die rotzooit maar wat aan.

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 01 jun 2012 06:53

Even een vraagje aan de dragende moeders onder ons.. ik ben nog steeds bezig met mijn zoektocht naar een goede drager en kom steeds wat verder. Zijn er mensen die bekend zijn met de Beco Butterfly? Ik kreeg deze geadviseerd en ben benieuwd naar ervaringen. Wil er een baby van ong. 7.5 kg in gaan dragen en wil er ook een tijd meer vooruit kunnen. Er staat dat deze tot 20 kg is, draagt deze dan idd nog fijn of zijn er anderen die beter zijn? Ik hoor het graag... vind het een hele investering, dus wil me er goed in verdiepen voor ik wat aanschaf..

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 01 jun 2012 07:56

@ blompje; hier had ik eerst een babybjorn maar na veel negatieve verhalen gelezen te hebben werd ik daar niet meer vrolijk van. Daarbij vind ik buikdragen minder fijn dan rugdragen. Ging dus ook kijken naar al die doeken en ergonomische dragers. De Beco Butterfly leek mij ook wel wat maar wel weer een klap geld.... Ons zoontje weegt nu ook iets meer dan 7 kg en hier is van de week een mei tai genaaid en die bevalt super goed! Zeer makkelijk om om te doen en je bent alleen geld kwijt aan de stof. Suc6 met je afwegingen!

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 01 jun 2012 08:06

blompje schreef:Even een vraagje aan de dragende moeders onder ons.. ik ben nog steeds bezig met mijn zoektocht naar een goede drager en kom steeds wat verder. Zijn er mensen die bekend zijn met de Beco Butterfly? Ik kreeg deze geadviseerd en ben benieuwd naar ervaringen. Wil er een baby van ong. 7.5 kg in gaan dragen en wil er ook een tijd meer vooruit kunnen. Er staat dat deze tot 20 kg is, draagt deze dan idd nog fijn of zijn er anderen die beter zijn? Ik hoor het graag... vind het een hele investering, dus wil me er goed in verdiepen voor ik wat aanschaf..

beco butterfly is een goede ergonomische drager,maar niet heel groot, geschikt voor de kleinere moeder en ik hoor toch vaak dat kinderen er snel uit zijn.
dus als je zelf smal bent is de beco butterfly een goede keuze.
hoe oud en hoe lang is je baby?, dat geeft makkelijker advies :)

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 01 jun 2012 10:31

Ons zoontje stinkt sinds 2,3 dagen enorm uit zn mond (neus?). Echt iedereen ruikt het ondanks 2 keer tandenpoetsen (en zelfs tondschrapen geprobeerd).
Hij is ook hangerig, huilerig. (Slecht slapen doet hij al zo'n 2 weken dus dat is niet nieuw). Wel heeft hij erge dorst, echt extreem.
Wat zou dat zijn?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 jun 2012 10:52

Zouden het de keel/neusamandelen kunnen zijn?

Terug naar “Archief”