Hier slapen ze ook altijd vroeg en eigenlijk hebben ze het ook nodig. Onze jongste heeft alleen niet zoveel slaap nodig. Op een nacht ook maar een uurtje of 10, maar ik leg hem er gewoon vroeg in. Ik krijg dan altijd van die visioenen van kinderen die op hun 4e tot 21 uur of later opblijven, omdat ze niet meer slaap nodig hebben. Dan gaan ze maar lezen ofzo in bed of zingen. Rond 19 uur is het hier bedtijd en eigenlijk slapen ze dan ook wel. 's Morgens is het hier wel altijd vroeg.
En het eten, op parttimedagen eet ik gewoon zonder manlief rond 17 uur en op werkdagen eet ik ook al voordat manlief thuis is. Hij komt meestal na 6 uur, maar dan zijn wij al bijna aan het toetje toe. Tegen de tijd dat wij het toetje ophebben, heeft hij het eten ook wel op. Ik merkte dat als ik rond 6 uur aan tafel ging dat het lampje hier echt uitging en ik met huilende kinderen aan tafel zat. Op werkdagen is het wel haasten en de avond voordat ik werk ook, want dan maak ik het eten al klaar. Als ik thuis kom van mijn werk zitten wij meestal in 20 minuten aan tafel.
Op het strand was het niet zo'n succes met een baby. Wij waren er voor ons doen laat, rond 9 uur. C had nl onderweg de hele auto onder gespuugd

, ws wagenziek, maar daar had ze nog nooit eerder last van gehad. De oudste 2 hebben zich prima vermaakt. Alleen vond ik het wel zielig voor J. Hij kon geen kant op en was compleet een zandbaby geworden. Hij huilde niet hoor, maar ik zag aan hem dat hij het niet prettig vond. Wij waren rond 14 weer thuis, om 16 uur aan tafel en gisteren lagen ze er om 18 uur in.