'niet meer kan zijn' of 'nooit was in de eerste plaats'? Een regenboog heeft de mens in vele culturen gefacineerd en men had geen flauw idee hoe of waarom deze er kwamen of bestonden ... DUS HET MOET WEL VAN GOD ZIJN!!!!!
Volgens mij begrijp je mijn punt niet:
Het feit dat iets verklaarbaar is, is geen ontkenning van God. En daar gaat jou stelling wel van uit.
Same thing, wist ik zelfs niet dat dit specifiek in de bijbel staat. Zie mijn antwoord naar kereltje:
Sla de bijbelteksten er eens op na zou ik zeggen en kijk dan eens of je het net zo zwart-wit kunt vinden als je gesteld hebt. Daarom vroeg ik: Waar staat dat in de bijbel? En kijk dan ook eens of het toepasbaar is op alle tijden.
Hehe, als het goed uitkomt is de bijbel en god en alles daarrond onveranderlijk en eeuwigdurend en perfect en wat nog meer.
Als het echter onhoudbare positie is wordt het een 'middeleeuws beeld van God'.
Ik zie geen onhoudbare positie...
Verder zijn begrippen als eeuwigheid en onveranderlijk nogal abstract en kun je daar ook verschillende visies op hebben (Bijvoorbeeld: is eeuwigheid het ophouden van tijd of een altijd durende tijd?)
Dit is een perfect voorbeeld van een argument dat ik soms maak dat religie niets te maken heeft met iets bovennatuurlijk maar alles met de cultuur waar deze zich in bevindt. Waarom denk je dat we slavernij uit onze maatschappij geband hebben? Omdat het in de bijbel staat? Absoluut niet! Omdat onze cultuur een hogere standaard ontwikkeld heeft dan de bijbel ooit gehaald heeft
En dit volgens jou een argument tegen het bovennatuurlijke van religie? Lees je eigen argument nog eens na.
viewtopic.php?f=2&t=25809
Ik zie een topic dat gaat over: Waar was je voor je geboorte. Het zegt me eerlijk gezegd niets over je verdieping wat betreft vrije wil, zonde en hel.
En als hij ons vindt en we willen toch niet meegaan steekt hij ons in brand .. leuke vader, heel liefdevol!
Waar staat in de bijbel dat hij je in brand steekt?
De hele 'weglopen' analogie is ook niet echt correct als je alles in acht neemt.
Net zoals jou voorbeeld niet correct is. Een voorbeeld gaat altijd mank.
nee.
Waarom niet?