Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor ajl » 22 mei 2012 19:22

wie weet er een leuke vakantiebestemming in Ndl voor eind juni? Onze voorkeur gaat uit naar het strand, maar dat is niet heel strict. Als het nl regent dat het giet, is er ook niets aan.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 mei 2012 19:33

Texel, hebben wij heerlijk gevonden, terwijl we eigenlijk alleen lekkerweerkampeerders zijn, en dat was het niet eens zo erg. Maar omdat we net een nieuw huis hadden gekocht wilden we niet te ver en te duur. Maar ondanks een dag regen beviel het super.

Frederiek is weer goedgekeurd, ondanks haar woedende geschreeuw na de inenting ;) Gelukkig was dat snel over.
Ze is 75 cm en weegt 8,7 kg. Bovengemiddeld lang, ondergemiddeld qua gewicht. Dus al die pap en de fles op een dag is niet zo erg, al mag ze ondertussen wel af gaan bouwen (tja, vertel mij wat, ik probeer het al weken ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 22 mei 2012 20:00

Een leuke vakantiebestemming in NL is best persoonlijk.
Wij hebben het een paar keer gedaan maar meestal vonden wij het eigenlijk toch een beetje te 'nederlands' (druk, file's, gehaast enz.). Als we niet te ver willen gaat onze voorkeur dan toch gauw uit naar DL (moezel, eifel).
Maar wij hebben een hele leuke vakantie gehad op een park in Limburg. Aan de Maas, met pondje. Supermooi zwembad, leuke binnenspeeltuin, grote speeltuin buiten, mooie kinderboerderij, rustige omgeving, heel ruim huisje. Voor ons was dat een leuke en heel geslaagde vakantie in NL. Vooral voor de kids was het geweldig. Konden ook goedkoop eten op het park, leuk terrasje.
Wel leuk, vaak kun je in juni nog heel goedkoop weg. (Wij boeken dan pas 1dag van te voren of 1 keer zelfs op de dag zelf ;-).

Wat heerlijk weer. Ik doe alleen geen fluit in huis, haha. Lekker met een ijsje bij de zandbak zitten, met kids naar speeltuintje, eind fietsen, allemaal water buiten en heel veel buurtkindjes erbij enzo. Wel heel gezellig.

Wij zijn toch voor peuterbedje gegaan. Past mooi, staat heel schattig op zn kamertje en hij is er helemaal weg van. Hij slaapt er al bijna een week in. 1 keer kwam hij er uit maar gezegd dat dat niet mocht en hem weer teruggelegd. Heeft het niet weer gedaan. Hij roept gewoon als hij wakker is (helaas 's nachts ook :( maar dat zijn we gewend). Ik wil het binnenkort ook met lampje/ tijdschakelaar gaan proberen want hij luistert wel goed en doet ook niet eigenwijs ofzo. Nog tips voor de manier waarop je dat doet?!

Hij is nu al bijna 2weken dag én nacht zindelijk, ik vind het zo knap. kHeb er niets aan gedaan, ging helemaal vanzelf. Hij is nog maar net 2jaar...

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 22 mei 2012 20:05

ajl schreef:wie weet er een leuke vakantiebestemming in Ndl voor eind juni? Onze voorkeur gaat uit naar het strand, maar dat is niet heel strict. Als het nl regent dat het giet, is er ook niets aan.

ja waar niet?
ik ben gek op nederland vakantieland

Ik vind drente ideaal ivm de rust, maar ook zijn daar ontzettend veel leuke dingen te doen voor kinderen, veel diverse parken en ook heel goedkope alternatieven ( bijv. kijken op een kaasboederij )

Maar aan de kust; bijv. de waddeneilanden, ze hebben allemaal hun eigen charme. Maar ook zeeland kan heel mooi zijn.

Nou ja, en dan de veluwe, limburg, noord-brabant of friesland..ik vind het ook allemaal heel mooie provincies

ok, hier heb je weinig aan, maar ik bedoel te zeggen..zelf zou ik gaan voor een leuke aanbieding want het hele land is echt heel mooi

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 23 mei 2012 08:19

Wij zijn een keer een weekje naar Terschelling geweest. Erg leuk. Ook Noord-Holland is mooi. Vooral in de buurt van Schoorl. Dichtbij strand, Alkmaar is een mooie stad, Den Helder is leuk, daar zijn in die tijd volgens mij ook de open dagen van de marine. Wil je op een park of kamperen ofzo?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 mei 2012 11:33

@ajl Hier zakken de bandjes niet af van de spaghetti rompers. Zeeland is erg mooi aan de kust moet je wel een beetje lekker weer hebben.

Hier zo een ondeugend meisje! Gisteren was het ineens stil in de bijkeuken ga ik kijken kom ik onderweg het harpic toiletblokje tegen (is zonder zo een houdertje) Daar stonden Nina's tanden in kom ik bij de wc ligt haar tuitbeker in de wc :lol: En zelf was ze de voorraadkast aan het leeghalen... CB krijgt nog gelijk ook =D>

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 23 mei 2012 13:20

Geweldig liefie! Ik zie het helemaal voor me :wink:
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 mei 2012 16:43

Ooh prachtig. (kijk maar uit met die wcblokjes, ik weet niet of die kwaad kunnen...)

Heerlijk, dat warme weer, maar ik weet niet meer hoe ik ze weer koel krijg. Jurian werd vannacht gewoon huilend wakker, die ligt dan met het raam open in zijn hemd en onderbroek zonder dekbed, maar toch helemaal verhit. Frederiek net zo. Die ligt met romper in een hele dunne slaapzak. Vanmiddag in de dierentuin heb ik haar korte broek ook maar uitgedaan, ze zit helemaal onder de rode stipjes, van de warmte volgens mij. Aan de achterkant allemaal krulletjes, helemaal nat van het zweten. Ik denk dat alleen badje buiten zetten helpt, gaan we dan binnenkort maar eens proberen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 mei 2012 17:13

MissF, hier ook, geen idee. S.imon heeft een rood hoofd van de warmte. Slaapt met raam open, romper en een dunnen zomer slaapzak en een dun lakentje. Gelukkig eet en drinkt hij wel goed.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 23 mei 2012 18:10

Ja, 't Is prachtig weer maar met slapen wat minder...
Jongste werd hier bijna elk uur wakker, 4 keer bij hem geweest. De oudste sliep wel door maar sliep pas om half10 in. Ik vind zonder (dunne zomer) dekbed echt niet fijn en zonder pyamaatje plak je zo aan elkaar, haha.
Met de ramen open worden ze steeds wakker van geluid (oudste wil ook echt niet met ramen open). En 's morgens van buren die weggaan en van de auto's buiten.

Hier vanmiddag heerlijk buitenbadje. Zelf met beentjes in het badje en ijsje erbij heerlijk!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 mei 2012 19:18

Hier hebben ze vandaag de hele dag in het badje gezeten. Rond 9 uur zijn ze erin gegaan en rond 12uur zeiden ze beiden 'nu wil ik naar bed. Na 2 uur heb ik ze echt wakker moeten maken, omdat ik met de kleine man naar het cb moest. Daarna ook weer in de tuin met water spelen, heerlijk.

Bij het cb was alles goed, kleine man is 72 cm en 9100 gram. Ongeveer net zo groot als zijn broer/zus op die leeftijd en een pond zwaarder :D

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 23 mei 2012 19:54

ajl schreef:kleine man is 72 cm en 9100 gram

Blijf me lekker verbazen over jullie dropje in vergelijking met M. :mrgreen:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 23 mei 2012 20:15

Wij hebben een oud huis met stenen muren van bijna een halve meter dus heeeeerlijk koud als je uit de tuin komt. Slapen dus gelukkig geen probleem, hij ligt volgens mij zelfs met een fleece over zijn dekbed 8-[
Hier overigens wel minder zon, tenminste, de ochtenden zijn zwaar bewolkt en mistig en dat trekt pas tegen 2en weg. Hopelijk morgen beter!
M is nu al 5 nachten droog. Ik begon de moed al een beetje op te geven maar misschien heeft hij het nu door :)

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 23 mei 2012 20:20

de hele tijd over rompers gepraat hier. Nu een lekker warme dag vandaag, kom ik er achter dat ik eigenlijk geen passende rompers zonder mouw heb. Vanmiddag naar de winkel gerend. Helaas hebben meer moeders dat gedacht want er waren bijna geen rompers meer te krijgen, alleen met lange mouw.
Gelukkig geslaag, met spaghettibandjes ;)

H annah heeft vanmorgen buiten met emmer water vol overgave haar potje schoonzitten maken :lol: , heerlijk dat warme weer. vast een beetje wennen voor de vakantie.
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 mei 2012 20:39

LauraC, ow heerlijk is dat zo'n huis. Wij zaten vorig jaar in Italie en hadden ook een stenen huisje, binnen lekker cool dus slapen ging lekker. Maar wat knap van M. =D> .

Terug naar “Archief”