@rai, ik lette er altijd al op maar nu ik dat boekje van Corinne Qourget heb gelezen ben ik er nog bewuster van geworden.
@J.A. bij 'gewone' pindakaas word de pindaolie eruit gehaald en voor duurder in aparte flessen verkocht (arachide olie) en bij de geperste pinda's word goedkope olie toegevoegd, en dat heet 'pindakaas.' Wij hebben reform pindakaas en wat is die lekker zeg! Dat is echt alleen gemalen pinda, dus gewoon in hun eigen olie met wat zeezout.
@AJL, ik vind klaverhoning gezonder maar anders idd rietsuiker. Tot nu toe heb ik de helft van de gewone hoeveelheid suiker gedaan. Bijv 150 gr suiker = 75 gr honing. Het smaakte goed dus ik denk dat ik dat zo laat. Heeft iemand alleen nog een idee hoe ik ze bros en knapperig krijg? T'is net karton.
@Meribel, ik ben ook geen kookwonder. Het is mn grote hobby om dingen te verzinnen maar ik heb al gauw dat het wat flauw is of dat het ons mond uitbrand

Dus bedankt voor de site, ik hou heel erg van zulke simpele tips! Hier heb ik er nog een: Zondagavond pannenkoeken gebakken. Ipv dure mixen gewoon 250 gr volkorenmeel, 500 gr melk, 1 a 2 ei, snufje zout. Het is door de meelsoort heel machtig. Onze oudste eet normaal 4 pannenkoeken en nu met moeite 1 en een kwart.

Ze vonden het heerlijk! Ik had maar 1 ei in huis anders had ik de dubbele hoeveelheid gedaan.