Eén van onze kinderen wilde geen warm eten, echt niet! Het was strijd en huilen. Maar als ik brood voor hem neerzette, was hij zo gelukkig en dat was in no time op. De kinderarts zei: prima, want hij at 3 volkorenboterhammen, met pindakaas, oude kaas (!) en ham, en een witte met roomboter en aardbeien (zonder suiker) Dat was een prima alternatief, omdat ik geen vla, pannenkoek of patat gaf ipv de warme maaltijd. Het zou vanzelf goedkomen en dat kwam het!
Ik bereid de gerechten zo "natuurlijk" mogelijk, omdat ik zelf allergie heb voor veel dingen.
De vleeswaren haal ik bij een slager die nog heel veel zelf maakt en geen ham in de supermarkt, want als je dat etiket leest (ambachtelijk bereid) springen de tranen in je ogen.
Maar we moeten niet de fout maken dat alles verkeerd is voor elk kind! Veel kinderen hebben helemaal geen last van kleurstoffen, terwijl de ander er doodziek van wordt.
Maar aangezien je van puur natuurlijke voedingsmiddelen ook doodziek kunt worden, is het niet DE oplossing voor alle problemen.
In de familie bij mij zitten mensen die doodziek van een tomaat worden! Of naar het ziekenhuis moeten omdat ze een spoortje vis hebben gegeten.