Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor MissF » 10 mei 2012 12:22

Haha, is de poes belangrijker ;) Over een week alweer 1, pff, het vliegt he, die tijd. Vier je haar verjaardag in het weekend, of op de dag zelf?

Hier krijgen we denk ik toch een aardig pittig meisje. De gastouder zei gister al: echt een meisje, zo pittig.
Nu ken ik de verhalen over mij van vroeger, en dan hou ik mijn hart vast ;) Maar wat kan ze bleren zeg, als ze haar zin niet krijgt, of als Jurian iets afpakt. Dat ken ik niet van Jurian. Maar ook wel grappig, zo'n rood driftkoppie ;)

Rozijntjes hebben we 1 keer geprobeerd, maar die hoefde ze niet. Ze is dol op rijstwafels, dus die krijgt ze een keer op een dag, en daarnaast gewoon fruit, of niks, dat vindt ze ook best (als Jurian tenminste niks krijgt, want als hij iets krijgt en zij niet is het weer driftig worden ;) )

Ze drinkt nu gelukkig ook uit een tuitbeker, met zachte tuit, en zonder handvaten eraan. Dat begreep ze gewoon niet. Nu dus een ronde beker, en dat lukt best. Alleen drinkt ze er 2 slokjes van, en meer hoeft ze niet. Dus die fles melk in de middag blijven we er maar inhouden, anders krijgt ze amper vocht meer binnen.

Laura, je zoon is beroemd, niet berucht hoor ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 mei 2012 12:32

@MissF Haha ik denk het terwijl we het zelf eigenlijk nooit over poes hebben (katten hebben gewoon een naam hier) We vieren haar verjaardag op de dag zelf (hemelvaartdag) Iedereen is vrij dus dat komt goed uit...
Herkenbaar Nina weet ook heel goed wat ze wil en is erg ondernemend... Afgelopen week stond ik af te rekenen bij de groenteboer en Nina zat in de winkelwagen ik was nog geen 10 seconden omgedraaid of ik hoor een vrouw achter mij zeggen zal ik ze maar even pakken.... Draai ik mij om STAAT Nina gewoon in het zitje pfff schrok toch wel even want voor hetzelfde geld lag ze zo op de grond...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 10 mei 2012 12:34

Mijn dochter krijgt nog twee flessen. Om 18.30 en tussen 02:00-05:00.
Die in de nacht wil ze maar al te graag. En heeft dan ook echt dorst.

Ze loopt los. :D
Echt leuk om te zien!

Hier nog geen andere woorden dan papa en mama. Wel veel brabbelen. :)

Hm, ik sluit snel af, Femke wil even op de laptop. ;)
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 mei 2012 12:37

Eng he, dat soort dingen. hier probeert ze er ook altijd uit te komen. Dacht ik dat ik eindelijk van die maxi cosi verlost was, omdat ze lekker in het karretje kan zitten, krijg je dat soort dingen ;)

De vraag is volgens mij vaker gesteld, maar tot wanneer zitten jullie kindjes in de maxi cosi?
frederiek past er nog met gemak in, maar ze is zo driftig als ze er in moet, zo stijf als een plank houden en brullen. Als ze eenmaal zit gaat het best, maar voor ze erin zit...maarja, die maxi cosi schijnt toch wel heel veilig te zijn, toch? Dus zolang het kan maar erin laten?

Prachtig AG, die foto :D Wat knap dat ze los loopt!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 mei 2012 12:40

Nina zit ook nog zeer regelmatig in de maxi cosi past nog net ze heeft nog een kleine 2 cm boven haar hoofd.
Ons werd het pas geleden echt nog aangeraden om ze erin te houden het is zoveel veiliger dan een autostoel dit was toen we in een babyzaak voor een autostoel gingen kijken. Ook mijn zwager die bij de politie werkt (vooral bij ongelukken) zegt ook altijd zolang het past hou ze erin het is zoveel veilger om ze achterste voren te vervoeren.

Appel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appel » 10 mei 2012 12:43

Ik heb nét de grotere stoel in de auto gezet. Ze kwam met d'r koppetje al aardig in de buurt van de bovenrand, dus dan denk ik dat ze toch echt te groot ervoor is geworden. Dus nu met 11 maanden in de grotere stoel. En ze vindt het práchtig, zo leuk om te zien... Alleen... ik bedacht net dat ze nog geen 9 kilo weegt. 8,4kilo ongeveer, en het stoeltje is vanaf 9 kilo. Zou dat erg zijn?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 mei 2012 12:51

@Appel Ik zou ze dan echt nog niet in de vervolgstoel zetten hoor je wilt niet weten wat er met dat nekje gebeurd als jij onverwachts heel hard moet remmen :(
Ze hoeven pas uit de maxicosi als het hoofdje bijna boven de rand uit komt en vooral het gewicht is belangrijk voor de stoeltjes heeft ook te maken met de gordeltjes volgens mij.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 mei 2012 13:16

liefie schreef:@Parkiet met koek bedoel ik gewoon een stuk ontbijtkoek,tarwe koekje enz niks mis mee lijkt mij maar Nina eet het zelden.

Ontbijtkoek zit mega vol suikers. .. dat zal ik niet zo heel snel geven.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 mei 2012 13:27

@Evelien Ja klopt Evelien maar als je af en toe een stuk ontbijtkoek lijkt mij dat geen probleem.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 10 mei 2012 14:02

Over uitkleden in bed: slaapzak achterstevoren aan doen?

Over maxicosi: de jongste ging rond 8 maanden over naar het gewone autostoeltje. Dat was een enorme verademing want doordat hij kon kijken huilde hij véél minder in de auto. In de maxicosi was hij alleen maar aan het wurgen, proberen te gaan zitten enzo. En het lukt natuurlijk niet om er uit te komen, dus dan was het schreeuwen. Hij voelde zich waarschijnlijk opgesloten ofzo?

De oudste zat wel tot ong. 11 maanden in de maxicosi (maar toen was hij ook echt wel groot daarvoor vond ik).

Appel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appel » 10 mei 2012 14:11

liefie schreef:@Appel Ik zou ze dan echt nog niet in de vervolgstoel zetten hoor je wilt niet weten wat er met dat nekje gebeurd als jij onverwachts heel hard moet remmen :(
Ze hoeven pas uit de maxicosi als het hoofdje bijna boven de rand uit komt en vooral het gewicht is belangrijk voor de stoeltjes heeft ook te maken met de gordeltjes volgens mij.

Brr, daarom heb ik ook zolang gewacht. Maar haar hoofdje komt wel helemaal tot bovenaan in de MC. Dat is toch ook niet veilig meer? Iemand zei dat de gordels dan niet blokkeren, als ze geen 9 kilo zijn, maar dat is toch niet zo? De gordels waarmee je de autostoel vastzet, zitten echt vást achterop de stoel, en de gordeltjes ín de stoel zijn ook vaste gordels. Dus dat lijkt me niet waar. Of zie ik iets over het hoofd?

Dat vind ik dus wel gek, dat je eigenlijk geen veilige stoel hebt voor lange, lichte kindjes #-o

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 mei 2012 14:20

Dat met die gordels is volgens mij alleen met de volgende stoel, waarbij het kindje zelf met de gewone gordel vast zit. Dat probleem hebben we met Jurian gehad. Nu blijkt gelukkig dat Frederiek een ukkie is, dus voorlopig nog in de maxicosi kan, dus hebben we de oude stoelen van Jurian nog niet nodig, maar pas sinds kort weegt Jurian 15 juli, en werkt de gordel dus pas. Sindsdien zit hij in de vervolgstoel met de gewone gordel (wow, wat is dat een verademing zeg, dat gewurm altijd met die autostoelgordels...). Maar ik heb nooit gehoord dat zoiets kan met de gordels van de eerste vervolgstoel zeg maar. Ben benieuwd of Frederiek uberhaupt wel 9 kilo weegt, die zat vorig weegmoment op het alleronderste lijntje qua gewicht, dus dan zou ze voorlopig nog niet eens in de de vervolgstoel mogen

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 mei 2012 14:24

@Appel Zo lang ze met hun hoofdje niet boven de rand uit komen is het veilig.. Nina is nu denk ik 78cm en weegt net over de 10 kilo maar die past nog in de maxicosi heel leuk vind ze het ook niet en het is ook weleens huilen maar dat is dan pech ik vervoer haar liever veilig dan vrolijk...
En in mijn auto staat ze toch op de voorstoel en dat vind ze eigenlijk altijd wel gezellig :lol:

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 10 mei 2012 14:56

@Parkiet: Ze krijgt alleen nog maar fruithap hoor. Haar darmen moeten er gewoon aan wennen en bij de één gaat dat sneller dan bij de ander. Ik geef nu regelmatig Lactulose en net had ze weer een volle luier (na een fruithap appel/peer). Met groente wacht ik denk nog even totdat ze 6 maanden is, want ze krijgt ook nog gewoon 5 voedingen, alhoewel het bureau ook wel aangaf dat ze met 1 voeding minder kan aangezien haar gewicht (ruim 6 kilo). Maar z drinkt ze allemaal nog lekker leeg, dus ik vind het wel even best zo :wink:

@ajl: Hoe oud is J nu? Ik dacht gewoon aan een liga in de hand, maar ik weet niet of hij dat al zelf doet? Je kan anders ook een soort van papje maken van Liga met gekookt water... En daarnaast dan een beetje diksap of iets dergelijks. Vind je diksap echt prijzig? Ik heb geen flauw idee wat de kosten eigenlijk zijn, maar op mij werk kregen we voornamelijk diksap van bv Jumbo merk omdat Roosvicee te duur was....?

@liefie: Alweer bijna 1 jaar joh! tjonge...dat gaat echt zo snel! Leuk hoor! Lijkt me toch bijzonder, haar eerste verjaardag :-)
Afbeelding

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 10 mei 2012 18:02

Wat goed van F AG! Lijkt me inderdaad een leuk gezicht :)

Floris is met bijna 10 maanden overgegaan, toen zat hij met zn koppie aan de rand van de maxi cosi.

Hier is het maandag feest. :-) wat vliegt de tijd zeg... echt bizar! Maar wat liedje zegt vind ik ook: het is zo leuk! Zeker nu floris beter slaapt. Ik voel me een ander mens en t lijkt wel of hij dat ook merkt ;-)

Floris is in een keer heel veel gaan praten. Echt leuk! Daar is ie drukker mee dan dingen leren als ergens uit/op klimmen. Lucky me ;-)

Terug naar “Archief”