Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor MissF » 10 mei 2012 08:25

Verveling, Petra? Iets alternatiefs geven in bed, zoals een autootje ofzo? Jurian kleedt zichzelf nooit uit, maar vindt het wel heerlijk om een berg knuffels en een autootje bij zich in bed te hebben, zodat hij iets te doen heeft als hij lang wakker is 's nachts.
Of misschien heeft hij het gewoon warm? :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 mei 2012 09:07

Hier kleedde dochterlief zich ook steeds uit. Ook haar luier. Totdat ze een keer een grote plas in bed deed en dat zo vies vond dat ze nu haar luier wel aanhoudt. Ik kleed haar vervolgens weer aan als ik zelf ga slapen. Ze heeft het niet eens door dat ik het doe. En de trappelzak heeft zij al vanaf 15 mnd niet meer aan. Die trok zij standaard uit.

Vraagje; wat kan jee een baby van 6 mnd als tussendoortje geven? Ik moet nu ongeveer een fles af gaan bouwen en wilde de middagfles van 15 uur doen. Hij kan dan gelijk wat thee of water drinken. Ik ben eignlijk een beetje kwijt wat ik de anderen gaf. Is het nog te vroeg voor een broodkorst? Hij kokhalst wel enorm van stukjes. Fruit krijgt hij 's morgens al.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 mei 2012 09:11

Volgens mij kreeg Frederiek hier gewoon nog 2 flessen 's middags. Dus 4 op een dag. Zit J nog op 5? Wat ze nu krijgt is meestal een rijstewafeltje, maar als hij snel kokhalst is dat misschien ook niet het meest ideale. En gewoon nog een stuk fruit?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 mei 2012 09:24

Hij zit nu nog op 5 flessen, maar ik ben begonnen met vlees en vis door het eten en hierdoor zou hij minder honger moeten krijgen. Ook krijgt hij sinds gisteren 's morgens pap. Hij krijgt nu ook al de Nutrilon 2 en ik vind het nu wel tijd worden om de middagfles eraf te halen.
Dan krijgt hij dus rond
7 uur pap,
9 uur fruit,
11.30 uur fles
17 uur warm eten
18 30 uur fles
22 uur fles met rijstebloem
En hij eet de pap 's morgens ook nog niet denderend dus het fruit heeft hij wel nodig om 9 uur, anders redt hij het niet naar zijn volgende fles toe. Fruit heeft trouwens ook niet zijn voorkeur, behalve mango dat vond hij wel erg lekker. Hij zou het liefst 2x daags een warme prak krijgen :mrgreen:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 mei 2012 09:32

Wij hebben de middag fles pas veel later afgebouwd volgens mij. Wij zijn rond de 6 maanden wel begonnen met brood.
Tussendoortjes vind ik moeilijk nu nog steeds... Nina geeft niet zoveel om koek (alleen de rijstewafeltjes van goodies vind ze wel lekker is met framboos smaak)

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 10 mei 2012 09:36

ajl: smiddags ipv fles; diksap met liga?
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 mei 2012 09:45

@ dippie En dan een verkruimelde liga door de diksap?Dan zal het ws roosvice worden, want diksap vind ik vrij prijzig. Kan dat door een gewone speen of moet je dan een papspeen hebben?

@ liefie begon jij dan met een broodkorstje? Ik ben bang dat hij dan enorm gaat kokken. Dat doet hij nl al van een ieniminie stukje fruit dat niet goed gepureerd is.
Vindt Nina rozijntjes lekker? Dat gaf ik vaak als tussendoortje.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 mei 2012 09:56

Hier zit ik ook een beetje met de voeding van S.

's ochtends een fles (180,) als hij uit bed komt, pap wil hij niet.
rond 9/10 uur fruit
rond half 12/12 uur een boterham met boter en een flesje echte melk
's middags een fles 180
's avonds warme maaltijd
en als hij naar bed gaat krijgt hij een fles van 180/200.

Tussendoor soms nog een soepstengel of een kleine rijstenwafel (bio).

Heel af en toe krijgt hij een fles extra.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 10 mei 2012 10:04

@ ajl; moet elke keer zo lachen om het verschil tussen onze boys qua eten enzo. Dat hij al warme prak eet :shock: Ik begin nu over zn eerste fruithap na te denken. Hij zit nu op 4 flessen p/dag maar begint nu aan wat extra toe te zijn. Enne die kledingmaat van J. :lol: M. heeft nog steeds maatje 62 aan. Gisteren maar eens 68 gaan passen maar niks paste nog dus daar moet hij ook nog even op wachten.

Lijkt me echt mega lastig om van fles richting vast voedsel te gaan en om steeds meer flessen te laten vervallen. Gelukkig hebben wij daar nog even uitstel van.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 mei 2012 10:16

Haha dat is inderdaad een groot verschil! Maatje 62 :shock: dat was het eerste pakje van J :lol: Tot 6 weken kon hij dat aan.
k denk dat J eerder aan meer eten toe is, omdat hij best groot is. Wij zijn beiden ook lang dus hij heeft het van geen vreemde. :wink: Hij is trouwens de flessen ook wel beu hoor. Warm eten is hij echt dol op. Tot deze week gewoon alleen groente en soms een aardappel, maar ik had een half ei door zijn spinazie geprakt en een klein beetje jus voor de smaak en stoelgang en daar zat hij echt van te stuiteren. Vanavond maar eens vis en wortels en doperwten proberen, maar ik verwacht geen problemen.
De laatste fles durf ik nog echt niet te laten vallen. Hij slaapt net een beetje door, nou ja doorslapen met enorm veel hoestbuien en geklets tussendoor.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 10 mei 2012 10:25

Dippie, waarom stop of minder je de bijvoeding dan niet? Of zorgvuldig kiezen welke je wel en niet geven kunt, zodat ze in elk geval die obstipatie kwijt is...

Petra, mijn oudste (twee en half) kleed zich ook wel uit in bed. Luier tot nu toe nooit, maar de rest dus wel. Het maakt mij eigenlijk niet uit, zeker nu het langzaam aan wat warmer wordt (hopelijk). Als ze het echt koud heeft, kruipt ze volgens mij wel onder de dekens. Hier is er niets aan te doen ook, denk ik, want ze kan het gewoon en vind het leuk. Ik vind het ook niet erg genoeg om heel streng over te worden (ze maakt niets vies en wordt niet ziek, dus prima zo). Oh ja, ze doet het alleen s ochtends, dat scheelt natuurlijk.

AJL, als hij kokhalst van stukjes zou ik nog even wachten, maar in principe kun je met zes maanden wel stukjes geven. Broodkorst schijnt te kunnen (volkoren wellicht niet), rijstwafel (naja, op de verpakking staat nu 8 maanden geloof ik). Nog wat extra fruit? Een zacht stukje fruit in het handje bijv? Of groente als tussendoor, als hij dat zo lekker vind?
Kokhalzen is een natuurlijke reactie van een baby om een stukje weg te werken waar hij niets mee kan. Het kokhalzen zelf is dus geen probleem, maar zijn middels om een probleem (een stukje dus) weg te werken. het schijnt dat stukjes die in een zacht pureetje zitten voor baby's veel lastiger zijn dan een los stukje, omdat ze in een pureetje geen stukjes verwachten. Dus het zou goed kunnen dat hij met een stukje brood of fruit wel zijn weg weet wanneer het niet verstopt zit in een prutje.
Volgens mij eet J ook meer vaste voeding dan mijn M 8)

Liefie, koek hoeft toch ook niet, is nergens goed voor, alleen voor de lekker. Ik zou dan eerder extra fruit geven, of rozijntjes oid.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 mei 2012 10:51

@ parkiet M is nu toch een jaar geweest? Hoe gaat het met haar en het eten? Zij reageerde toch allergisch?

Hij eet inderdaad al veel mee, maar het gaat goed. Nog niet alle groente hoor, eerst de makkelijk verteerbare dingen die hij al vaker heeft gehad. Dan kan ik tenminste zien hoe hij op vis en vlees reageert. Meestal eten ze bij mij vanaf 11 mnd gewoon alles mee. Tot die tijd kook ik zoutloos en zonder kruiden. Nu eten wij sowieso niet gekruid of erg zout, maar nu gebruik ik echt niets.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 10 mei 2012 11:03

Hier was broodkorst een drama. alleen maar kokhalzen. Toen maar brood gedaan zonder korst, en dat ging heel goed. Wij eten altijd speltbrood, en dat is een heel zachte korst, maar dan nog ;-).
Nu eet hij soms swel, soms geen korst.
Verder rond 6 mnd alleen fruit als tussendoor.
Nu vaak rijstwijfel, tarwebiscuitje of een eierkoek.Die kleine rijstwafeltjes vind ik drama; die stopt Floris in 1x in z'n mond... Ik vond het afbouwen ook heel lastig, ook omdat Floris echt niet zonder avondfles kon. Nu krijgt hij helemaal geen flessen meer.
Alleen melk of yoghurt bij de 3 maaltijden op een dag, en dan gewoon uit een beker/glas.Verder drinkt hij alleen maar water. Ideaal :) Diksap wilde hij niet meer, maar water uit een beker of 0,5l flesje vindt hij geweldig!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 10 mei 2012 11:32

jeepeecee schreef:uhhh-smile doet me denken aan laurac

hysterisch-smile Mijn zoon is dus beroemd en berucht!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 mei 2012 11:51

@AJL Nina vind rozijntjes wel lekker maar de laatste keren zaten er alleen maar kleine harde rozijntjes in en die eet ze niet op haha (c1000 rozijntjes) Ik zoek eigenlijk de rozijntjes in rode papieren doosjes (hebben ze al heel lang maar nog niet ontdekt in de supermarkt)
Wij zijn Nina gewoon gelijk brood met korst gaan geven en dat at ze gewoon op (kokhalzen is helemaal niet erg hoor)

@Parkiet met koek bedoel ik gewoon een stuk ontbijtkoek,tarwe koekje enz niks mis mee lijkt mij maar Nina eet het zelden.

@Jannoek hoe gaat het slapen?

Pfff over precies een week hoopt Nina al weer 1 jaar te worden... Gaat allemaal zo hard maar het is zo genieten met ons vrolijke meisje :-D
Haar eerste woordje is ook een feit en het is geen papa of mama maar poes :D Als ze een van onze poezen ziet is het direct poes! Begon ze op vakantie mee waar helemaal geen poezen waren maar ineens was het poes :D

Terug naar “Archief”