Gezin en ... hobby's 2

Moderators: Memmem, Moderafo's

Memmem
Moderator

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Memmem » 26 apr 2012 20:30

Een niet rekbare, sterke katoen kan denk ik ook. Even wat gezocht

http://www.slingomama.nl/nl/content/15-draagdoek-maken
Net zoals voor bijna alle andere draagdoeken is een niet rekbare stof het beste, maar een beetje rek in de breedte is toegestaan.
Zoek een stof die een beetje dik is, zoals katoen, linnen, of zachte jeansstof. Let erop dat de draden zelf dik en stevig zijn.
Neem geen gladde stoffen zoals satijn voor de binnenkant van de rugpand en voor de schouderbanden. Zulke stoffen zullen sneller glijden. Je kan ze wel voor versiering op de buitenkant van de rugpand gebruiken.

Google maar eens op mei tai maken. Kom je ook nog meer patronen tegen.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 26 apr 2012 21:19

juffiejuf schreef:@ Memm; dat buitenstofje maakt dan helemaal niet uit hoe sterk het is?? Ik hoop binnenkort er aan te gaan beginnen samen met een vriendin. Heb iets meer vertrouwen in haar naaikunsten dan in die van mezelf :-)

Nee, dat maakt inderdaad niet uit, want dat stofje is alleen voor de sier.

Canvas heb ik gekocht via de stoffenkraam of de stoffenstunter, online dus, en dat was wel een prima prijsje.
VPK, canvas is ook katoen. Die stoffen van de ikea, ik weet niet hoe stevig ze zijn, maar zou best kunnen dat het wel kan hoor. Een lekker dus katoentje is geen goed idee, maar als het meer als een stevig gordijn of spijkerstof voelt, kan het vast prima.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 02 mei 2012 15:18

heb weer eens haarspeldjes gemaakt:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ja, dat is mijn mening dan he.....

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 08 mei 2012 21:29

Leuk Annet, die speldjes!

Dochterlief gaat sinds vorige week mee naar de kerk, en dus moesten we een hoedje/petje hebben. Ik ben eens aan het knutselen gegaan, en dit is het resultaat:
Afbeelding
Met dank aan degenen die een tijd terug in dit topic tips gaven over het zelf naaien van baretten ;)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 mei 2012 14:40

Wat schattig Haai! Dat idee ga ik bewaren voor als ze wat ouder is :D Bijna jammer dat ze geen pet op hoeft naar de kerk hier, maar ik vind hem gewoon voor de winter (en dan een ander kleurtje) ook superleuk!

En Annet, ook erg leuk! Is dat simpel om te doen? Ik heb nog altijd de hoop dat Frederiek ooit haar gaat krijgen, en dan vind ik dat soort speldjes echt super
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 09 mei 2012 19:46

Wat een schattig baretje Haai! Ik heb er pas ook één voor Joëlle gemaakt, die gaat inmiddels ook iedere zondag mee naar de kerk.

Die haarknipjes zijn gewoon als pakketje te koop, MissF. Dat is niet zo moeilijk. Ik maak ze inmiddels ook zelf.
Pas een dekbedovertrek gemaakt voor Joëlle.
Afbeelding

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 09 mei 2012 20:11

Leuk dames! @Haai: ik zou er bijna een meisje voor willen, zo leuk dat baretje ;)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 mei 2012 20:13

wat een leuke creaties allemaal!

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 12 mei 2012 10:45

@haai echt heel leuk die baret. Ik ben nog steeds van plan er ook eens een paar zelf te gaan maken, maar t komt er gewoon elke keer niet van :oops: (al gooit Sophie dr petje toch altijd snel af als ze de kans krijgt hoor ;)).

@lidia, mooi dat hoeslaken. Ik wilde er ook eens mee beginnen maar ik loop altijd tegen het volgende probleem aan: hoe teken je zo'n groot stuk stof netjes recht af???
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 14 mei 2012 07:58

Leuk en mooi gedaan, dames!

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 14 mei 2012 08:13

@mamavansophie: tja, met ruitjes is dat natuurlijk niet zo moeilijk en ik heb natuurlijk verschillende lapjes gebruikt, dus dan is het nog te overzien. Je kunt het ook op de grond leggen en dan gewoon meten. En als er iets van een bloemetje of stippeltje op staat kun je natuurlijk ook een redelijk rechte lijn aanhouden.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 14 mei 2012 08:24

of gewoon eerst op patroon papier tekenen en dan opspelden. Je hebt ook patroonpapier met voorgedrukte ruitjes , dan kan je het ook bijna niet verkeerd doen.
Afbeelding

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 16 mei 2012 09:20

Ik heb gordijntjes genaaid voor in onze camper, die zijn zandkleur/wit geblokt, vrij grote blokken (ik meen 3 of 4 cm), en nu moet ik nog hoezen voor om de kussens van de bank (Dus kussens waar je op zit :) ) maken.
Nu zit ik te twijfelen wat voor soort stof je daar het beste voor kan gebruiken? Het moet niet al te gauw vies zijn/lijken, of i.i.g. makkelijk schoon te maken....

Ik denk dat het zandkleurige hoezen worden, effen stof dan, want anders word het denk ik heeeel druk....Of denken jullie van niet?

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 16 mei 2012 11:36

Voor het soort stof zou ik vooral stevige stof nemen, bijvoorbeeld canvas of meubelstof. Deze stoffen zijn vaak effen en niet heel goedkoop dacht ik, of je moet eens op zo'n stoffenspektakel kijken. Katoentjes zijn er in vele kleuren, maar ik denk dat je daar voor kussenhoezen niet heel lang plezier van zal hebben.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 26 aug 2012 21:06

Ik gooi mijn vraagje hier even neer :D Ik wil voor onze slaapkamer 'iets' gaan maken met 1 of meerdere canvasdoeken. Daar wil ik een tekst op maken en dan zelf pimpen zeg maar. Een heel mooi voorbeeld zag ik in een Eva van een paar maanden geleden. Nu ben ik alleen op zoek naar een mooie tekst ofzo. Hoeft niet direct een bijbeltekst te zijn (alhoewel er hele mooie zijn :D ) maar een tekst waarin iets van het christelijk geloof in naar voren komt vind ik wel heel mooi. Heeft iemand een mooi voorbeeld voor een tekst? Ben benieuwd :D

Terug naar “Relaties”