maaarten schreef:haha Christopher Hitches....
Argumentloos populistisch gezwets voor eigen achterban, dat is wat het is.
Alles wat hij doet is een vertekend beeld geven van wat Christenen geloven, dan zeggen 'kijk eens wat erg'. Zijn betoog hangt aan elkaar van vooronderstellingen die niet in zijn wereldbeeld passen en die hij ook niet beargumenteerd. Dit is gewoon een soort van 'wetenschappelijk populisme'.
Sorry, ik heb niet verder dan een minuut of twee gekeken, toen moest die tenenkrommende onzin uit.
Het is steeds moelijk om harde kritiek aan te horen over je eigen wereldvisie. William Lane Craig bijvoorbeeld doet ook mijn tenen krullen om ongeveer dezelfde redenen die jij net gegeven hebt.
Deze clip bijvoorbeeld zou (vermoed ik) voor ons beide interessant en tenenkrommend zijn ... maar de ene voor andere fragmenten als de andere http://www.youtube.com/watch?v=x9NlRKJBKt4
(zeer) late edit: het is altijd interessant om af-en-toe je eigen wereldvisie wat door elkaar te schudden door naar andere opinies te luisteren waar je niet meteen mee akkoord bent. Zo kan men vermijden dat men vastroest in een denkpatroon