30 april een dom feest want er is niemand jarig!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

nette
Sergeant
Sergeant

Re: 30 april een dom feest want er is niemand jarig!

Berichtdoor nette » 03 mei 2012 15:59

Sjaak84 schreef:[quote="Optimatus"Wat is dit toch eigenlijk een suffe non-discussie. Beatrix is jarig in januari. Dat is, zoals men dient te weten, meestal de koudste maand van het jaar en derhalve ongeschikt voor allerlei volksfeesten. Zij heeft zelf besloten om haar verjaardag op de verjaardag van haar moeder te vieren, omdat deze dag al sinds 1948 Koninginnedag was.

Naar het lijkt, hecht de koningin grote waarde aan de datum en de wijze waarop koninginnedag gevierd wordt, anders zou zij dit allang niet meer zo doen zoals ze het doet. De opmerking van Hubert op pagina 1 slaat de plank volledig mis.

Veel mensen vieren hun verjaardag niet op de dag zelf, maar in het weekeinde er na of nog wat later (of eerder). Nou en? Als jij geen zin hebt om koninginnedag te vieren, dan doe je dat toch fijn niet?

Laten we blij zijn met onze monarchie. Met de monarchie lopen we niet het risico op corrupte sukkels, zoals Christian Wulf in Duitsland als staatshoofd of op oorlogszuchtige hersenlozen als George Bush of machtsbezetenen als Wladimir Poetin.

En prins Bernard uiteraard..... Het gaat er niet om of je koning bent of of je gekozen bent. Sukkels zitten er altijd wel tussen.

alleen is prins Bernard geen koning

nette
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor nette » 03 mei 2012 16:08

Katlheen schreef:Nee, dan 1 mei: dag van de Arbeid....Nou, de groeten, arbeid loont steeds minder in dit land, daar hoef je geen feestdag van te maken... :mrgreen:

dat is dan ook een duitse feestdag, in nederland word echt niks aan gedaan.
maar arbeid al altijd blijven lonen hoor, de ene keer minder dan dan de andere keer maar toch

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 03 mei 2012 16:57

Ik was maandag weer zo dankbaar en blij dat we zo'n geweldige vrouw als koningin mogen hebben. Leuke schoondochters, knappe zonen, alles kon weer in vrijheid en vrede gebeuren.
Buiten het koningin zijn is ze ook moeder, elk weekend vliegt ze naar Londen, naar haar zoon. Ze zou ons aller steun en medeleven moeten krijgen, ipv zo'n onaardig topic.

Wij hebben de keuze om vrijwillig langs de route te gaan staan. In sommige landen wordt je gedwongen om met een vlaggetje zwaaiend langs de hekken te staan, zwaaien naar de president, die zichzelf benoemd heeft.

Iemand zie hier: carnaval, dat is pas een dom feest. Inderdaad en dat duurt nog 3 dagen ook, werkt nog langer door vanwege de spieker in de kop.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 03 mei 2012 17:16

schelpje3 schreef:Ik was maandag weer zo dankbaar en blij dat we zo'n geweldige vrouw als koningin mogen hebben. Leuke schoondochters, knappe zonen, alles kon weer in vrijheid en vrede gebeuren.
Buiten het koningin zijn is ze ook moeder, elk weekend vliegt ze naar Londen, naar haar zoon. Ze zou ons aller steun en medeleven moeten krijgen, ipv zo'n onaardig topic.

Ze doet goed werk hoor en is goed opgewassen voor de taak die ze op een presenteerblaadje heeft gekregen, daar niet van. Maar elk mens is zoon/dochter en/of vader/moeder. Kortom op niets en niemand mag nog kritiek geleverd worden ook niet als de kritiek niet persoonlijk is maar op de baan die hij/zij vervult.
Wij hebben de keuze om vrijwillig langs de route te gaan staan. In sommige landen wordt je gedwongen om met een vlaggetje zwaaiend langs de hekken te staan, zwaaien naar de president, die zichzelf benoemd heeft.

Ja, en in sommige landen is vrijwel geen eten. Wij hebben nog het geluk dat we eten in overvloed hebben. En dus?
Iemand zie hier: carnaval, dat is pas een dom feest. Inderdaad en dat duurt nog 3 dagen ook, werkt nog langer door vanwege de spieker in de kop.

En nu ga je net zo lekker kort door de bocht als degene waartegen je ageert.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 mei 2012 17:19

Faramir schreef:En nu ga je net zo lekker kort door de bocht als degene waartegen je ageert.

Inderdaad. Vier je geen carnaval? Prima. (Ik vind er zelf ook niets aan) Maar als anderen er nou toch lol aan hebben...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 03 mei 2012 18:46

oorlogszuchtige hersenlozen als George Bush

Zo, de linkse propaganda is dus goed gelukt lees ik wel....
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 04 mei 2012 14:32

Katlheen schreef:Zo, de linkse propaganda is dus goed gelukt lees ik wel....

Hoezo linkse propaganda? De propaganda van GWB was toch vooral dat gejengel over massavernietigingswapens in Irak. Iedereen kent die foto's nog, die Collin Powell in de Veiligheidsraad liet zien.

Waar zijn die nou? Ze hebben vier katapultstokjes en twee verteerde elastiekjes en een verroeste messenset uit 1831 gevonden...

O, tussendoor is nog even een land volledig ontwricht.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 04 mei 2012 14:42

Ach kom, het is niet zo dat die scoutingsspeurtocht vele mensenlevens heeft gekost. Slechts om en nabij de miljoen tot op de dag van vandaag geloof ik. Nauwelijks oorlogszuchtig te noemen toch?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 04 mei 2012 14:46

Ironisch eigenlijk, dan hebben wij vandaag dodenherdenking waarbij we een paar duizend of misschien wel honderdduizend Nederlandse doden herdenken. Dat terwijl andere landen oa door ons toedoen (zowel militair als politiek) nog compleet in de vernieling liggen en bezet worden door buitenlandse machten....

nette
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor nette » 04 mei 2012 15:41

Faramir schreef:Ironisch eigenlijk, dan hebben wij vandaag dodenherdenking waarbij we een paar duizend of misschien wel honderdduizend Nederlandse doden herdenken. Dat terwijl andere landen oa door ons toedoen (zowel militair als politiek) nog compleet in de vernieling liggen en bezet worden door buitenlandse machten....

en 6 miljoen joden

Faramir

Berichtdoor Faramir » 04 mei 2012 16:15

nette schreef:en 6 miljoen joden

"In Nederland vindt jaarlijks op 4 mei de Nationale Dodenherdenking plaats. Men herdenkt tijdens de Nationale Herdenking allen – burgers en militairen – die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog (men gaat hierbij uit van 10 mei 1940), in oorlogssituaties en bij vredesoperaties."

Aangezien het een nationale dodenherdenking is denk ik niet dat de 6 miljoen joden herdacht worden. Maar goed, of we die nu wel of niet herdenken voegt verder niets toe aan hetgeen ik schreef.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 04 mei 2012 20:18

Ik doelde meer op de mededeling dat GWB een domme schietgrage cowboy zou zijn. De man schijnt alles behalve dom te zijn.
En tja, Irak is nu niet echt datgene geworden wat de yanks in gedachten hadden. Gelukkig waren ze 67 jaar geleden ook zo stom om met bosjes tegelijk te sneuvelen voor een andermans vrijheid.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Sjaak84
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Sjaak84 » 04 mei 2012 20:33

nette schreef:alleen is prins Bernard geen koning

Prins, koning, whatever! Hij had wel invloed en daar heeft hij misbruik van gemaakt. Ik wilde alleen zeggen, het blijven mensen, of ze nou democratisch gekozen zijn of niet. Er zitten altijd rotte appels tussen.
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

Faramir

Berichtdoor Faramir » 04 mei 2012 20:37

Katlheen schreef:Ik doelde meer op de mededeling dat GWB een domme schietgrage cowboy zou zijn.

Heeft een ranch in Texas en als hobby houd hij wel van de jacht. Een schietgrage cowboy is hij dus. Blijft erover de classificatie dom.
De man schijnt alles behalve dom te zijn.

Hij schijnt een universitaire opleiding te hebben afgerond.
Echt dom zal hij wel niet zijn, maar als het op zijn ambtstermijn aankomt heeft hij toch wel wat behoorlijke missers gemaakt. Daarnaast kwam hij in veel publieke optredens niet echt snugger over. Ik kan me dus wel voorstellen dat er mensen zijn die de indruk hebben gekregen dat het niet het meest heldere licht was.
En tja, Irak is nu niet echt datgene geworden wat de yanks in gedachten hadden.

Afghanistan was dat ook al niet. Maar of het nu wel of niet zo in de planning stond, feit is dat inlichtingendiensten gigantische fouten hebben gemaakt en dat diplomaten en politici zich als een speelballetje hebben laten manipuleren door generaals die een potje levend stratego wel zagen zitten. En dat het een gigantische tol heeft geëist van mensenlevens die veelal tegen wil en dank in de situatie terecht waren gekomen.
Gelukkig waren ze 67 jaar geleden ook zo stom om met bosjes tegelijk te sneuvelen voor een andermans vrijheid.

Want zowel de Afghanen als de Irakezen ontvingen de Amerikanen (en overige geallieerden) met open armen en zijn nu innig bevriend met de bevrijder. Schijnbaar is het hier in het westen nog niet helemaal doorgedrongen dat de VS helemaal niet als bevrijder wordt gezien, maar juist als bezetter. De situatie is echt niet te vergelijken met die van de 2e wereldoorlog.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 04 mei 2012 21:16

Katlheen schreef:Ik doelde meer op de mededeling dat GWB een domme schietgrage cowboy zou zijn. De man schijnt alles behalve dom te zijn.
En tja, Irak is nu niet echt datgene geworden wat de yanks in gedachten hadden. Gelukkig waren ze 67 jaar geleden ook zo stom om met bosjes tegelijk te sneuvelen voor een andermans vrijheid.

Hoeveel yanks zijn er bij bosjes gesneuveld voordat Japan Pearl Harbor aanviel?
De Amerikaanse deelname aan de Tweede Wereldoorlog was niet een zuiver idealisitische bezigheid, dat lijkt me basiskennis voor iedereen die zich een heel klein beetje met de wereldgeschiedenis bezighoudt.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “Archief”