30 april een dom feest want er is niemand jarig!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sjaak84
Sergeant
Sergeant

Re: 30 april een dom feest want er is niemand jarig!

Berichtdoor Sjaak84 » 30 apr 2012 11:27

meribel schreef:en vergeet niet; van je troep af te komen!

En uiteraard om langs en op het spoor te lopen......

http://nos.nl/artikel/368005-eerste-spo ... eboet.html

Dat is dus gelijk 240 euro aftikken. Hoe dom kan je zijn....
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

Faramir

Berichtdoor Faramir » 30 apr 2012 12:09

Sjaak84 schreef:
En uiteraard om langs en op het spoor te lopen......

http://nos.nl/artikel/368005-eerste-spo ... eboet.html

Dat is dus gelijk 240 euro aftikken. Hoe dom kan je zijn....

Niet enkel in 2010 waren er grote problemen op en rond het spoor. Ik kan me nog herinneren dat ik met wat vrienden niet meer met de trein terug konden en dus voor een paar honderd euro een taxibusje moesten laten komen van verre.
Als bonus kregen we in Amsterdam nog het visitekaartje van traangas en dergelijke om onze oren heen. Niet omdat we vervelend waren hoor, maar omdat we de kroeg toevallig uit kwamen. De Amsterdammers zelf vonden het schijnbaar wel amusant want terwijl wij zo ver mogelijk weg gingen van het centraal station kwamen er hele volksstammen vanuit hoeken en gaten om eens leuk met de politie te matten.

Eerder op die dag besloot de NS overigens om de treinen maar niet te laten rijden en om de mensen die al in CS waren maar op te sluiten in het CS, hoe handig is dat? Was overigens ook gelijk de laatste dag dat ik vrijwillig voet heb gezet in Amsterdam.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 30 apr 2012 12:59

Ik heb een beetje moeite met de term ´dom feest´. Lijkt me typisch een opmerking van iemand die tegen een beetje plezier in het leven aankijkt en zegt ´wat een nutteloze strapatsen allemaal, bah, humbug!´
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 30 apr 2012 13:15

Mortlach schreef:Ik heb een beetje moeite met de term ´dom feest´. Lijkt me typisch een opmerking van iemand die tegen een beetje plezier in het leven aankijkt en zegt ´wat een nutteloze strapatsen allemaal, bah, humbug!´

Is iets echt nog een feest als er 1250 extra agenten moeten worden ingezet, vraag ik me af.?
(En dat ten tijde van bezuinigingen)

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 30 apr 2012 13:20

Ik heb een beetje moeite met de term ´dom feest´. Lijkt me typisch een opmerking van iemand die tegen een beetje plezier in het leven aankijkt en zegt ´wat een nutteloze strapatsen allemaal, bah, humbug!´

Helemaal met je eens, ach er zijn zoveel domme dingen in het leven, b.v. ander geen plezier gunnen, altijd negatief commentaar geven op een forum, geen enkele zachtmoedigheid uitstralen, alles beter weten, enz. enz. enz.
Niets is goed, jammer hoor :roll:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

sis
Mineur
Mineur

Berichtdoor sis » 30 apr 2012 18:47

het was bij ons op het dorp heeeeel gezellig deze koninginnedag!
en geen politieagent nodig geweest hoor!
wel de brandweer, die probeerden het 'sterkte team' te zijn wat jammerlijk mislukte. :mrgreen:

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 30 apr 2012 19:18

Natuurlijk kan het ook gezellig zijn.
Niet het hele Nederlandse volk is zuipend en rellend bezig op Koninginnedag. :mrgreen:
#-o

Riska

Berichtdoor Riska » 30 apr 2012 20:40

Wat een ontzettend negatieve opmerkingen zijn hier gemaakt.
In de meeste plaatsen is het gewoon een oergezellige dag van ontmoeten, van spelletjes voor de kinderen.
Ja, in de grote steden moet misschien wat vaker opgetreden worden, al had met name Amsterdam de zaak redelijk goed onder controle vandaag, door maatregelen die daartoe genomen waren.

En wordt er nou echt gedacht dat de Koningin het nog één keer zou doen als ze er geen zin meer in had, als ze het niet leuk vond? Als je de beelden gezien hebt van vandaag weet je, dat ze het oprecht gemeend heeft dat ze het fijn vond en gevoeld heeft hoe mensen haar steunden - al is het maar met alle extra bloemen die ze steeds weer kreeg.

Het was haar keuze om deze dag te vieren op de dag dat haar moeder jarig was. Maar het is nu om haar verjaardag. En als je je er niet in verdiept hebt maak dan niet van die rare opmerkingen over een dom feest.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 30 apr 2012 22:31

boer schreef:Zijn we het eindelijk een keer eens.
Nooit gedacht dat die dag nog mocht komen.

De Verroomsing van Boer is begonnen...

Ik blijf met Koninginnedag eigenlijk altijd in de eigen regio. Hier is het gemoedelijk.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 02 mei 2012 13:17

Citaat Schaapje:Niets is goed, jammer hoor :roll:

Dat klopt helemaal Schaapje: we zijn nu eenmaal geneigd tot alle kwaad, hatende onze naaste! Dat is de mens in optima forma volgens onze reformatorische beginselen.

Zelf was ik overigens in het buitenland afgelopen weekend, maar ik vernam wel dat de kinderen van een heuse reformatorische (basis)school in Veenendaal een liedje gezongen hebben voor Majesteit. Ik hoop wel dat het niet weer zo'n wezenloos liedje was (waar deze dag patent op heeft), maar een echte mooie psalm (in de OB natuurlijk) en liefst op hele noten met zo'n twinkelende uithaal aan het end. Hopelijk houdt de Majesteit op deze wijze dan uiteindelijk toch nog iets goeds over aan deze onvergetelijke dag.

Ps ik vind de gebruikelijke kleur oranje ook zo verschrikkelijk lelijk.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 02 mei 2012 13:38

Misschien zou je anderen gewoon hun feestje kunnen laten vieren. Wij geven ook niet op jouw bezigheden af.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 02 mei 2012 13:51

Optimatus schreef:Misschien zou je anderen gewoon hun feestje kunnen laten vieren. Wij geven ook niet op jouw bezigheden af.

Daar gaat het helemaal niet over. Ik geef er niet op af. Ik gun iedereen een heleboel lol, maar ik vind de aanleiding misplaatst. Waar gaat het nou helemaal om? Een deftige familie die een beetje populair loopt te doen. Het hele idee van het vieren van iemands verjaardag zoals vroeger op Soestdijk is toch niet meer relevant, sinds het verscheiden van Juliana? Zelf ben ik meer voor Bevrijdingsdag of een feest om de democratie te vieren. Of voor mijn part 1 mei. Of verzin zelf eens wat. Het is toch een trieste vertoning met die wcpotten wat ik op een journaal zag. Ik hoop niet dat ze er in het buitenland naar kijken, want dan denken ze echt dat we gek geworden zijn. Wilders was al genoeg.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 mei 2012 16:49

hubert schreef:
Zelf was ik overigens in het buitenland afgelopen weekend, maar ik vernam wel dat de kinderen van een heuse reformatorische (basis)school in Veenendaal een liedje gezongen hebben voor Majesteit. Ik hoop wel dat het niet weer zo'n wezenloos liedje was (waar deze dag patent op heeft), maar een echte mooie psalm (in de OB natuurlijk) en liefst op hele noten met zo'n twinkelende uithaal aan het end. Hopelijk houdt de Majesteit op deze wijze dan uiteindelijk toch nog iets goeds over aan deze onvergetelijke dag.

Ps ik vind de gebruikelijke kleur oranje ook zo verschrikkelijk lelijk.

Iets met zuur... en pruimen... :-oo
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 02 mei 2012 17:06

quote="Mortlach"

Iets met zuur... en pruimen... :-oo

Denk eerder iets met gal of zoiets ..... :lol:

En oranje is zo'n mooie kleur,...... hubert.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 02 mei 2012 19:58

Nee, dan 1 mei: dag van de Arbeid....Nou, de groeten, arbeid loont steeds minder in dit land, daar hoef je geen feestdag van te maken... :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Terug naar “Archief”