30 april een dom feest want er is niemand jarig!
Wat kan het de gemiddelde bevolking nou schelen? Koninginnedag is gewoon een goed excuus voor veel mensen om is lekker te kunnen feesten en te zuipen.
Moderator: Moderafo's
30 april een dom feest want er is niemand jarig!
boer schreef:Ach, in december vieren de meesten ook een verjaardag op een totaal verkeerde datum
elbert schreef:Op 30 april vieren we de verjaardag van prof. Pieter van Vollenhoven!
(en ook van de koningin natuurlijk)
Marloes1g schreef:Ik het ook altijd een gezellig feest vond.
Een sociale aangelegenheid met ontmoetingen van oude bekenden op de braderie.
Goedkoop speelgoed scoren op de kleedjesmarkt voor de (klein)kinderen.
Aubade bij het gemeentehuis met balonnen oplaten en een zak lekkers voor de kleintjes.
De hele dag van alles en nog wat te doen voor jong en oud.
Ik het nu even niet zo leuk vind omdat ik van 1uur al wakker ben vanwege het lawaai van scooters en brommers zonder uitlaat die door de straat scheuren. Heb zelfs enkele quads gesignaleerd.
Ik van mezelf niet echt wil mopperen omdat onze oudste vier jongens er jaren geleden ook vrolijk aan meededen. Ze vonden het de leukste uren van de hele dag/nacht.
Ik toch maar ga proberen nog een paar uur slaap te scoren met watten in mijn oren omdat ik bang ben dat, door slaapgebrek, de rechte feeststemming ver te zoeken is vandaag.
We schrijven nu: 30 april 5.06 uur.![]()
We gaan het zien!
boer schreef:Kijk, dat bedoel ik.
Wel eens in Amsterdam gweest op deze dag, vroeger, wat een verschrikking was dat. Dat is dan misschien een volksfeest, maar ik zag niets anders dan dronken mensen die in de grachten urineerden en kotsten,op auto's sprongen enz.
Hetzelfde natuurlijk met Oud en Nieuw. Ik ben blij dat vuurwerk hier verboden is, met Oud en Niuew hoort men niets en dieren hoeven ook geen doodsangsten uit te staan.
Laat mij maar lekker vroeg oud zijn voor mijn leeftijd...love it.
Faramir schreef:Ik vind wel dat je hier gelijk hebt. In het verleden ben ik ook wel eens een paar keer naar Amsterdam gegaan met koninginnedag. Dat was eigenlijk niets meer of minder dan gigantisch zuipfestijn met vrienden waarin je je een groot deel van de dag irriteert aan de gigantische hoeveelheid mensen. Dat begon al op het plaatselijke station wanneer je de trein in stapt. Als sardientjes 60+ minuten blijven staan op het balkon voordat je in Amsterdam, het afvoerputje van Europa aan komt.
Afijn, opgeteld was het voor een jonger iemand best wel leuk om dat jaarlijks een keer te doen. Ik ben nu echter 30+ en zal er nog niet heen willen al kreeg ik er voor betaald.
Oud en Nieuws vind ik dan nog wel leuk, dat vier ik meestal met een vriendenkring. Alhoewel de rest vaak flink doordringt doe ik het rustig aan en geniet van de biertjes. Dan steken er wat mannen van de groep vuurwerk af, ik niet want ik vind het zonde van het geld. Alhoewel ik wel zo nu en dan een grote pot koop. Wat ik dan weer niet snap is dat de politie altijd gigantische aantallen manschappen moet inzetten en vervolgens de dag erop meldt dat er niets bijzonders is gebeurd. Auto's die uitbranden, rellen enz enz zal dan wel niets bijzonders zijn voor oud en nieuw. Nee, dank je, op zo'n manier niet mijn feestje en wat mij betreft mogen dat soort barbaren preventief opgesloten worden met dat soort gelegenheden.
Marloes1g schreef:Kom,kom Boer!
Inmiddels schijnt het zonnetje en zit ik lekker achter mijn bakje koffie te wachten op de kleinkinderen die vrolijk terugkomen van de aubade zometeen.
Optimatus schreef:Wat is dit toch eigenlijk een suffe non-discussie. Beatrix is jarig in januari. Dat is, zoals men dient te weten, meestal de koudste maand van het jaar en derhalve ongeschikt voor allerlei volksfeesten. Zij heeft zelf besloten om haar verjaardag op de verjaardag van haar moeder te vieren, omdat deze dag al sinds 1948 Koninginnedag was.
Naar het lijkt, hecht de koningin grote waarde aan de datum en de wijze waarop koninginnedag gevierd wordt, anders zou zij dit allang niet meer zo doen zoals ze het doet. De opmerking van Hubert op pagina 1 slaat de plank volledig mis.
Veel mensen vieren hun verjaardag niet op de dag zelf, maar in het weekeinde er na of nog wat later (of eerder). Nou en? Als jij geen zin hebt om koninginnedag te vieren, dan doe je dat toch fijn niet?
Laten we blij zijn met onze monarchie. Met de monarchie lopen we niet het risico op corrupte sukkels, zoals Christian Wulf in Duitsland als staatshoofd of op oorlogszuchtige hersenlozen als George Bush of machtsbezetenen als Wladimir Poetin.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten