Zegt de bijbel dat Jezus God is?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Marloes1g
Sergeant
Sergeant

Re: Zegt de bijbel dat Jezus God is?

Berichtdoor Marloes1g » 27 apr 2012 20:54

"Wij kennen ten dele" en daarom blijft het de zaak om onder biddend opzien om verlichting van de Heilige Geest de Bijbel te onderzoeken en Schrift met Schrift te vergelijken.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 27 apr 2012 21:02

Schaapje gebruikt de Bijbel blijkbaar om een spel te spelen om te laten zien dat Mozes God heeft gezien van aangezicht tot aangezicht en dus is God geen Geest, of toch eigenlijk wel.....doet dus net of God niet onzienlijk is, maar dan toch weer niet of wel en dan ga je erop in heel serieus en dan leg je wat uit en dan krijg je dit te horen.

pfft ik heb er al weer genoeg van, ik zie al op welke toon je muziek wil maken.
Jij gelijk hoor ik vind het best! Ik heb toch wel gelijk dat je denkt echt alles te weten over de hemelse dingen, althans.... je denkt het

Je voelt je in ieder geval wel aangesproken!

En blijkbaar was dat de bedoeling van de discussie, een spelletje spelen om daarna bovenstaand te zeggen.
Ach misschien heb je niks anders te doen dan zo met de Bijbel om te gaan.
=D>

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 27 apr 2012 21:03

Marloes1g schreef:"Wij kennen ten dele" en daarom blijft het de zaak om onder biddend opzien om verlichting van de Heilige Geest de Bijbel te onderzoeken en Schrift met Schrift te vergelijken.

Absoluut, maar dan met eerlijke beweegredenen en niet met "omhaal van woorden om elkaar te misleiden".

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 27 apr 2012 21:10

schaapje schreef:Ik wil met deze teksten alleen maar aangeven dat wij aardse mensen echt niet moeten verbeelden dat wij alles kunnen begrijpen van het Hemelse, en zo maar van alles kunnen verklaren met onze menselijke gedachten.
We weten wat wij moeten weten! En meer hoeft niet is mijn mening.

Tja.... wilsophie lees dat stuk van Mozes eens, en blijf niet halstarrig iets volhouden!
Mozes heeft God gezien....van achteren

Volgens mij ging het helemaal niet over Mozes maar stelde jij een vraag over die 7 geesten uit Openbaringen, daar reageert Antoon op en ik en toen kwam je melden dat wij ons niet moeten verbeelden alles te kunnen begrijpen van het hemelse en zo maar alles kunnen verklaren, want je ventileert dan een eigen mening.
Dan begrijp ik nog steeds niet wat ik halsstarrig blijf volhouden.
Mozes heeft God gezien van achteren...ja en...?

Je eigen vraag over Openbaring laat je ineens liggen, je weet het antwoord niet en als een ander een poging doet om het uit te leggen of zich erin te verdiepen dan ga je slaan met woorden als: "We kunnen het niet weten".
Vreemde wijze van discussiëren op een forum.

Marloes1g
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Marloes1g » 27 apr 2012 21:32

Het ontbreekt ons allemaal aan liefde en verdraagzaamheid. Toch jammer want op een christelijk forum hoort dat niet zo te zijn.
Als we toch bezig zijn met de Bijbel onderzoeken kunnen we ook eens kijken hoe de houding van de Heere Jezus was in deze. :oops:

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 27 apr 2012 22:45

De Here Jezus was zeker geen doetje als het om Zijn Vader ging en om Zijn Woord.
En ik ben dat ook niet en ik wil dat ook niet zijn.
Wat andere dingen betreft ben ik een zacht gekookt ei en ben totaal niet assertief, alle cursussen ten spijt, maar ik heb het Woord erg lief en wil graag recht op de man af daarover van gedachten wisselen met eerlijke motieven.
En niet mensen spaak rijden of klem zetten en met teksten om de oren slaan.
Dat is gewoon min.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 28 apr 2012 07:21

Wilsophie schreef:Wat andere dingen betreft ben ik een zacht gekookt ei en ben totaal niet assertief, alle cursussen ten spijt,

Lol zo vergaat het mij ook. :oops:

Terug naar “[Religie] - Open forum”