Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor AikonGirl » 23 apr 2012 15:34

Ha, ben daar op mn 16e ook geweest ja..

We hebben een goede de Waard tent,
Maar hebben nu een luxe bungalowtent gehuurd.

Al een tijd geef k geitenmelk, gezonder dan koeienmelk.

Ze slaapt al een tijdje van 19u - 07u.
En dan nog een fles tussendoor. Zonder gaat nog niet, heeft echt dorst.
Vind t niet zo erg. Binnen een kwartier ligt ze weer op bed.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 apr 2012 15:45

Dan gaan wij gewoon stoppen met poedermelk (kan er misschien nog 2 flesjes mee maken) Ben erg benieuwd hoe ze het gaat doen... Van de week wilde ze de fles niet en sliep ze rond 19.00 en om 05.00 werd ze wakker omdat ze super veel dorst had :lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 apr 2012 16:11

Jurian stopte met 10 maanden met poedermelk, bij Frederiek was ik dat ook van plan, alleen twijfelde ik toch, omdat ze zo slecht drinkt daarnaast. Ze krijgt nu wel 2 keer pap met gewone melk, maar nog 1 fles poedermelk, toch nog maar een pak gehaald. Maar als die op is stop ik ermee. Als ze dan nog echt te weinig drinkt uit een gewone beker, dan krijgt ze maar water of thee uit een fles. Dat ding zou ik graag in de kast opbergen, liefst zo snel mogelijk ervan af, maar uit een gewone beker drinkt ze niet zo veel, dat is ze snel zat, en uit een tuitbeker drinkt ze dus niks.

Als het goed is gaat mijn man morgen met Jurian naar de huisarts voor zijn gehoor. Hij hoort zo ontzettend slecht. Mijn man moet zelf toch, dus kan Jurian mooi even mee. Want zo is het geen doen. Hoe vaak ik alles wel niet moet herhalen. Soms probeer ik hem uit door het gewoon niet te herhalen of zacht te vragen of hij een snoepje wil, maar hij hoort het gewoon echt niet. Ben benieuwd of die beste man er iets aan kan doen :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 apr 2012 18:40

MissF schreef:Jurian stopte met 10 maanden met poedermelk, bij Frederiek was ik dat ook van plan, alleen twijfelde ik toch, omdat ze zo slecht drinkt daarnaast. Ze krijgt nu wel 2 keer pap met gewone melk, maar nog 1 fles poedermelk, toch nog maar een pak gehaald. Maar als die op is stop ik ermee. Als ze dan nog echt te weinig drinkt uit een gewone beker, dan krijgt ze maar water of thee uit een fles. Dat ding zou ik graag in de kast opbergen, liefst zo snel mogelijk ervan af, maar uit een gewone beker drinkt ze niet zo veel, dat is ze snel zat, en uit een tuitbeker drinkt ze dus niks.

Wij hebben C ook tot 14/15 mnd uit een fles laten drinken, maar wij warmde gewone melk op en deden dat in de fles en later koude melk. Zij dronk verder ook waardeloos en kon niet uit een beker drinken ( terwijl haar broer het met 8 mnd al kon). Zo van de een op andere dag lukte het ineens wel en hebben wij de fles verbannen.

Succes trouwens morgen bij de ha!

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 23 apr 2012 19:15

Evelien schreef:Qua vakantie. Wij zijn pas een midweekje weggeweest. Maar ik ben dan toch liever thuis met zo'n kleintje en ga dan liever uitstapjes doen. Als hij wat ouder is (Bijv. rond een jaar) kun je wat makkelijker dingen ondernemen. Maar dat zal ook wel heel persoonlijk zijn.

Ik vind baby's (gemiddeld genomen) tot een maand of 8 juist heel makkelijk om mee te nemen. Die slapen (meestal) nog overal: in maxicosi, in de auto enz. Ik vind de leeftijd tussen ong. 10mnd en 2 jaar lastiger. Dan hebben ze vaak geen zitvlees, slapen ze meestal niet meer in auto, buggy enzo terwijl ze eigenlijk nog niet zonder middagslaapje kunnen.
Ik weet wel dat het ene kindje het andere niet is... :-).

Maar wat een einden rijden jullie ook zeg met kleintjes... :shock:
De oudste is hier best makkelijk maar om het hem aan te doen om echt uren en uren in de auto te zitten vind ik echt teveel van het goede. Ik geloof toch dat het voor kleine kinderen niet uitmaakt waar ze zitten; als de zon er maar is, een zwembad, een speeltuin en leuke uitstapjes, uiteten, dan is het goed, toch?

Wij doen ook een last-minute; kijken naar prijzen en het weer.

Hier poedermelk/ opvolgmelk tot een jaar. Daarna over op gewone melk. Bij de oudste nog 2 keer daags een warm flesje tot ong. 1,5 jaar. De jongste dronk al vroeg altijd uit een beker.

MissF, onze oudste was ook een tijdje enorm doof. Omdat ik zelf naar de HA moest hem meegenomen. Hij had aan beide kanten oorontsteking (nooit iets van gemerkt). En toen de kuur afgelopen was was de doofheid over...

Hier momenteel ook genieten van de kids! De jongste komt meestal 2keer per nacht, voor ons doen is dat heel goed. Ze gaan ook steeds leuker samen spelen (winkeltje, kerkje, samen tent bouwen enzo.). Ik ga er ook elke dag wel even uit: naar de kinderboerderij, de speeltuin, lopend een boodschap doen, op de fiets enz. Ik merk dat het de kinderen goed doet en het de dag breekt (voor ons alledrie).

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 apr 2012 19:31

Heerlijk he, als ze zo leuk samen spelen :D

Wij hebben met Jurian echt uuuuuren gereden. Toen hij 1,5 was naar Italie, zo 14 uur achter elkaar, met heel korte tussenstops. En dan tijdens de vakantie ook nog eens uren rijden, want wij zijn niet echt mensen die meer dan 4 dagen op 1 plek blijven. En dan het liefst ook veel rondrijden om alles te bekijken. Hij vond alles prima. Hij geniet nog steeds van autorijden. Speelgoed is niet eens nodig, hij kijkt gewoon rond en valt een keer in slaap en kijkt dan weer rond :D
Met Frederiek was het vorig jaar op de terugweg drama, dat was maar een uur of 5, maar toen beloofde ik mezelf dat nooit meer te doen. maar ach, we gaan het dit jaar gewoon weer doen :) Ik ga haar dan wel in de autostoel zetten i.p.v. de maxi cosi, zelfs als ze dan eigenlijk nog in de maxi cosi kan (ze is dan een jaar en een maand), want dat ding vindt ze nu al vreselijk. Ze wil gewoon overeind zitten en veel zien. Nu mag dat nog niet van mij, ze heeft gewoon pech, zo ver rijden we nu nog niet, maar zo'n eind vind ik niks met een jammerend kind ;)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 24 apr 2012 11:16

Toen wij twee jaar terug op vakantie wilden, wilden we ivm de kids ook niet te ver rijden. We zijn toen naar Luxemburg geweest; was erg geslaagd. We zaten daar trouwens in een trekkershut. Officieel niet bedoeld voor langer dan een paar dagen volgens de campingbaas, maar toen wij uitlegden dat wij graag wilden kamperen maar geen ruimte hadden in de auto om een complete kampeeruitrusting mee te sjouwen, en toch graag wat primitiever wilden dan een stacaravan mochten we de trekkershut voor 2 weken huren. Dat was echt ideaal met 2 kleintjes; een stuk minder gehorig dan een tentje en alles was al aanwezig, dus we hoefden niet veel meer mee te nemen.

Haha, Sylke zit zich hier uit te sloven en allerlei gekkigheid te doen: 'mama, kijk eens naar mij!'

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 apr 2012 11:49

Volgens mij hangt er onweer in de lucht, het is hier een en al gejammer. Frederiek ligt nu alweer voor de tweede keer op bed, en het is stil dus volgens mij slaapt ze alweer. Jurian is ook niet lekker volgens mij.
Helaas is onze eigen huisarts op vakantie (ik ben in de afgelopen vier jaar 3 keer bij de huisarts geweest, 1 keer voor Jurian en 2 keer voor Frederiek, en maar 1 keer was onze eigen huisarts er, het lijkt wel alsof wij hem altijd precies in zijn vakantie nodig hebben :D ). Dus mijn man gaat wel naar de vervanger, maar voor Jurian is het niet zo dringend, dus die moet maar 2 weken wachten. Ben benieuwd of het idd oorontsteking is, zou natuurlijk best kunnen. Even afwachten dus

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 25 apr 2012 08:52

Nou, het weerbericht zegt dat het mooi weer wordt! Heerlijk, volgende week vakantie. Kunnen we lekker naar buiten!

Appel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appel » 25 apr 2012 09:10

Hier schijnt de zon ook echt heerlijk. Jammer dat ik al mijn was gisteren al heb gedaan, vandaag zou het vast wel goed drogen! Het lijkt me heerlijk om in de meivakantie ook zulk weer te hebben...

Wij gaan dit jaar waarschijnlijk niet op vakantie, want we krijgen een nieuwe keuken. Ook erg leuk (voor ons dan, de kinderen zal het weinig uitmaken denk ik...) maar we kijken wel of we nog een weekje last-minute weggaan of niet. Als ik denk aan de vakantie van twee jaar terug (vorig jaar zijn we niet geweest door geboorte van de jongste), dan krijg ik wel super veel zin in weer een 'echte' vakantie. We hebben toen gekampeerd (tent mee) in Italië. Een heel afgelegen vooral niet-toeristisch gebied. Echt super! Maar ja, dat komt wel weer. Ik moet zeggen dat ik toch niet zo snel met een 1-jarige zal gaan kamperen in Italië. Ver rijden, en overdag te heet om te slapen. Hoe doen diegenen dat die naar een warm (heet!) land gaan en kamperen in een tent?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 25 apr 2012 10:20

Appel schreef: Hoe doen diegenen dat die naar een warm (heet!) land gaan en kamperen in een tent?

Wij waren heel relaxed wat betreft slaaptijden. We gingen naar Frankrijk toen M 16 mnd was, kamperen en vaak viel hij in slaap terwijl ik hem droeg overdag en soms ging manlief even een rondje met 'm rijden in de auto met airco ;) Als hij eenmaal sliep, ging het wel.
Nu is een van zijn waterpokjes (in zijn lies) een beetje groenig/gelig, dus voor de zekerheid maar even een afspraak maken met de dokter denk ik.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 apr 2012 11:33

Heerlijk al die vakantie plannen! Wij gaan maandag een midweek weg met mijn familie (15 man in totaal) Wat slapen betreft doen wij het heel makkelijk... Als Nina moe is gaat ze vanzelf wel slapen in de auto/kinderwagen. We zien wel hoe het allemaal loopt.

Wat hebben jullie gegeven aan je kindjes toen ze 1 jaar oud werden? Vind het best lastig... Nina krijgt van ons deze loopauto
Afbeelding

Heeft iemand ervaring met de koekjestrommel,handtasje,theeservies van fisher price. Lees er goede dingen over en het ziet er erg leuk uit.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 25 apr 2012 15:20

Appel schreef:Ik moet zeggen dat ik toch niet zo snel met een 1-jarige zal gaan kamperen in Italië. Ver rijden, en overdag te heet om te slapen. Hoe doen diegenen dat die naar een warm (heet!) land gaan en kamperen in een tent?

Ik vind 1 jaar juist een makkelijke leeftijd. Behalve als je een ondergrond hebt met allerlei dingen die ze in hun mond kunnen stoppen.(grind ofzo) De leeftijd van twee jaar vond ik een stuk lastiger want ze wil van alles en begrijpt nog te weinig van gevaren en je kunt ook nog niet echt goed uitleggen. Dit jaar heb ik er zoveel zin in. De jongste is dan 1 en hobbelt wel mee en de oudste 3 en kun je nu veel dingen uitleggen, voorbereiden en afspraken mee maken en beseft veel meer.

Kinderen passen zich bijzonder snel aan en slapen in een heet land gewoon in de tent. Altijd zorgen dat de tent in de natuurlijke schaduw staat van een boom bijv. anders koken ze idd!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 25 apr 2012 15:43

@Liefie: Sylke heeft van ons een huis van Little people van Fisher Price gekregen. Ik vind dat Little people echt heel leuk spul, ze spelen er hier allebei bijna dagelijks mee. Vanmorgen speelde Sylke nog dat het oma - poppetje naar de psz ging :) Dat spul wat jij noemt van Fisher Price ken ik eigenlijk niet.
Die loopauto is leuk!! Die zet je gewoon nog voor de sier in je kamer ;)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 25 apr 2012 16:14

Die loopauto ben ik inderdaad in verschillende hippe woonaccessoire-winkels gezien als decoratie voor bijv. de woonkamer. Ook in rood en grijs, maar deze roze is wel erg leuk voor 'n meisje, zeg.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”