Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Dippie » 22 apr 2012 15:14

Funlover schreef:Bij mijn jongste nichtje:
Klein nieuw leven
Heel groot wonder
Kostbaar geschenk van God

Een moment zonder woorden
Bij het zien van dit leven
Een gevoel van stil geluk

Die van mijn oudste nichtje kan ik niet vinden zo gauw:( Die had een gecombineerd gedichtje!

Denk dat je dit in het "zwanger" topic wilde plaatsen :wink:
Afbeelding

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 23 apr 2012 08:22

Schipje schreef:Wij 'oefenen' trouwens een paar weken van te voren. Dan slapen ze al een poosje op hun kamer in hun tentje/campingbedje. Dan is hun bedje al vertrouwd. :

Dat had ik helaas niet echt uit kunnen proberen vorig jaar. Wij hebben een vouwwagen, en zij sliep in het andere stuk, dat is een 2 persoonsbed. Dat was wel even heel groot voor haar. Maar na de eerste nacht was ze al helemaal gewent. Nu gaat E. in een camping bedje die we bij de camping erbij geboekt hebben. Scheelt weer bagageruimte. Eventueel hebben we ook nog een deryan tentje.
Afbeelding

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 23 apr 2012 08:34

@ parkiet; wij wilden ledikantje gaan gebruiken als co-sleeper ja. Met ons eigen ledikantje gaat het echt niet lukken. Is zo'n groot gevaarte met incl. commode (zelfde die jannoek ook heeft) We houden marktplaats maar even goed in de gaten voor een bedje bij ons in de buurt. Er staan er best nog wel een paar op dus moet een keer goed gaan komen! :-)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 apr 2012 08:51

paprikameisje2 schreef:dacht laatst nog een keer wat een ziekenboeg hier op de forum! :) maar rotdingen moet je eerder kwijt dan heel fijne!

k hoop dat iedereen de rust mag ervaren, die wij vanddaag hadden met marijn:)

Ik vind het over het algemeen genieten hoor met onze ukken!

Dan even positief nieuws. De jongeste slaapt nu gewoon elke nacht door. Dat is eigenlijk sinds het meer te eten krijgt. Hij krijgt nu dagelijks fruit en groente en voor de nacht rijstebloem. Hij huilt nog geen 5 minuten per dag en is altijd vrolijk....echt genieten. Onze dochter is een echte tuttebel aan het worden. Dol op meisjesdingen, af en toe behoorlijk eigenwijs, maar ook erg zorgzaam en lief. En de oudste is helemaal toe aan school, telt echt de dagen af. Hij kan echt uren met zijn treinen of playmobil spelen. Soms erg brutaal, maar over de hele linie lief en aanhankelijk.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 23 apr 2012 09:26

@ ajl; super joh dat de jongste doorslaapt!! Dan heb je zelf ook veel meer energie om te werken en alles aan te kunnen. Hoeveel weken is J. ouder dan M.? M. heeft alleen nog rijstebloem door fles heen maar verder zijn we nog niet zo snel met bijvoeden... J. eet toch al bijna helemaal met de pot mee?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 apr 2012 09:47

@ juffiejuf Volgens mij schelen ze 2/3 weken. Ik ben rond 4 mnd begonnen met fruit of groente op een dag. Het cb zei dat ik niet beiden mocht geven per dag, maar het echt moest introduceren. Anders zou hij zijn fles niet meer drinken. Aleen merkte ik dat hij de 4 uur tussen de voedingen niet haalde, gewoon honger dus. Nu krijgt hij gewoon tussen 2 voedingen door een grote fruithap en s'avonds lichtverteerbare groente met soms een droge aardappel en wat gekookt water om het dunner te maken, want stukjes trekt hij helemaal niet. Gisteravond bv snijbonen, soms wortel, sperziebonen etc. Ik merkte wel toen hij dagelijks beide kreeg dat hij eerste wat moeite had met poepen, maar dat is nu ook weer over. Verder heeft hij nergens last van. Hij eet alsof hij nooit anders gedaan heeft. Nog een paar weken en dan geef ik hem ook pap 's morgens, want ik merk dat hij de ochtendfles echt al beu is. En dan eveneens over op de Nutrilon 2. Deze is wat zwaarder en ik hoop dat hij dan beter de dag doorkomt.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 apr 2012 11:36

Nina heeft geen last meer van haar oortjes! Ze heeft nu precies een week doorgeslapen! waarvan de 2 laatste nachten zonder druppeltjes is haar oren :D
Zo fijn.... Ze is nu 11 maanden oud ik denk dat we 10 maanden niet doorgeslapen hebben maar dit went echt heel snel :lol: AL geloof ik het niet dat ze nu ineens altijd door gaat slapen maar we genieten van elke dag die ze doorslaapt.

@Ajl Fijn dat jullie jongste nu ook door slaapt! Lust hij graag fruit/groente?

@Jannoek Hoe is het met Floris nadat je bij de osteopaat geweest bent?

Hoe oud waren jullie kindjes dat jullie gestopt zijn met poedermelk? Nina drinkt nu nog amper 100 cc poedermelk per dag (voor de rest gewoon melk,yoghurt,kaas) Zijn jullie ineens gestopt en gaven jullie dan nog een fles drinken voordat ze de nacht ingingen?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 23 apr 2012 11:56

Ik ben van plan de pak poedermelk die nu open is op te maken en daarna niet meer te kopen.
Op het cb zeiden ze dat als ze yoghurt aan kunnen, melk ook gewoon kan, en dat ze rond een jaar maar 300ml zuivel in totaal nodig hebben. Gaat vast goedkomen dus ;-)

Hoe zat dat precies met die druppels die je in haar oren deed liefie?
Hier is de situatie wel iets verbeterd, maar nog steeds niet optimaal ;-)
Hij wordt 's avonds nog wel 2 tot 3 x wakker, maar blijft dan wel in z'n bedje liggen, dat lukte eerst écht niet. Ik zit er over te denken om volgende week met hem naar mijn ouders te gaan, zij hebben een groot huis, zodat ik me wellicht beter van het huilen kan afsluiten. Dat is dan wat mij betreft de laatste poging, voor ik me er bij neerleg dat het waarschijnlijk dan gewoon bij hem hoort? :-k

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 23 apr 2012 12:31

Vanaf de eerste verjaardag zonder poedermelk, daarna (en nu nog steeds) biologische volle melk.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 23 apr 2012 12:46

@ ajl; wel handig te lezen hoe we dat vaste voedsel moeten gaan opbouwen! I.v.m. allergiën in de fam vond het CB dat we er nog maar niet aan moesten beginnen. Dus nog ff volhouden met rijstebloem

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 23 apr 2012 13:00

cornelia77 schreef:Kamperen met kleintjes...heerlijk. Je hebt juist een overvloed aan speel en leefruimte. Behalve wanneer het regent dan. Maar dan moet je gewoon improviseren.
Maar inderdaad, als ze slecht slapen en 's nachts veel huilen is het een ander verhaal.
Onze ervaring is dat het voor kinderen eigenlijk weinig uitmaakt waar je op vakantie bent. Het is overal leuk! Het ligt er ook aan wat je wilt gaan doen. Wandelen, fietsen, cultuur, strand...Je kunt alle kanten op.

Mee eens. Wij kamperen ook al jaren, met z'n 8-en in een tourcaravan en een bijzettentje. Heerlijk!

Toen onze vijfde 6 weken oud was ging ze al mee. Natuurlijk scheelt het dat zij niet veel huilde. Wél kreeg ik toen een beginnende borstontsteking, dat is minder handig op vakantie, maar of je dan in een caravan zit of in het meest luxe hotel maakt niet erg veel uit denk ik.

Wij hopen deze zomer weer 10 dagen op pad te gaan. Net als vorig jaar niet op een camping maar bij een particulier, op een boerderij. De kinderen verheugen er zich al helemaal op!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 apr 2012 13:03

@juffiejuf Het schijnt dat als je allergiën in de familie hebt dat je beter tot een half jaar kan wachten met vast voedsel. J heeft wel wat last van exceem, maar had dat al voordat hij vast voedsel kreeg en het wordt niet erger door het eten. Ik zorg er nu wel voor dat hij heel puur en lichtverteerbaar eten nog krijgt. Over een maand starten wij pas met vlees, ei en vis etc en peulvruchten.

@ liefie Hij is dol op groente en fruit lust hij ook wel graag, maar griezelt nog de eerste happen.
En over de fv. Rond 11 mnd ging ik altijd over op gewone melk. 's morgens een bekerof een bord pap, 's middags ook melk bij het brood en 's avonds na het eten yoghurt.

@ jannoek vervelend dat hij nog zo onrustig is! Sterkte!

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 23 apr 2012 13:07

het lijk me echt leuk om te kamperen met onze jongens, maar dan is de baby pas 1,5 maand oud. het lijkt me leuk in een kant en klare tent daar we zelf geen kampeerspullen hebben.
heeft iemand hier ervaring mee?

iemand nog leuke campings oid waar je ook sta-caravans kan huren? wij willen nl last minute boeken....eerst zien hoe alles loopt!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 apr 2012 13:09

Hier krijgt S.imon 1 fles gewone (volle) geitenmelk. Daarnaast poedermelk, soepstengel/brood, groente en fruithap.
De poedermelk gaat hier pas over als ze peuter zijn. Ze hebben geen opvolgmelk vanaf een bepaald maand.

Vandaag tussen de middag brood geprobeerd. Hij heeft lopen eten als een bouwvakker.
Het is echt een (vreet) monstertje. :mrgreen:

Qua vakantie. Wij zijn pas een midweekje weggeweest. Maar ik ben dan toch liever thuis met zo'n kleintje en ga dan liever uitstapjes doen. Als hij wat ouder is (Bijv. rond een jaar) kun je wat makkelijker dingen ondernemen. Maar dat zal ook wel heel persoonlijk zijn.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 23 apr 2012 13:28

Fijn dat steeds meer kindjes gaan doorslapen.
Durf bijna niet te vertellen dat E. nu al bijna een week doorslaapt. tussen 22:00 en 23:00 de laatste fles en dan om half 7/ 7 uur weer. Vanochtend heb ik haar zelfs om 8 uur maar wakker gemaakt voor de fles.

Ze weegt inmiddels al 5,8 kg en is 59 cm. En haar koppie is mooi rond. Daar let ik toch wel op na H.

@kammille : wij gaan naar la draille (half chr ned is daar geweest geloof ik ) Wij gaan met vrienden en die zitten dan in een stacaravan. Ze hebben daar ook kant en klare bungalowtenten.
Afbeelding

Terug naar “Archief”