De wet is altijd geweest om de zonden aan te wijzen
Dus de mensen die 430 jaar voor de wet leefden hadden geen besef van zonden inclusief Adam en Eva want dat beweer jij, deze mensen hadden helemaal geen wet. Die wet was er niet.
Moderator: Moderafo's
De wet is altijd geweest om de zonden aan te wijzen
Wilsophie schreef:Dus de mensen die 430 jaar voor de wet leefden hadden geen besef van zonden inclusief Adam en Eva want dat beweer jij, deze mensen hadden helemaal geen wet. Die wet was er niet.
De wet is er om de zondekennis te geven,
Wilsophie schreef:Hoe kom je er toch bij dat een "rest" van de mensheid onder de wet leeft. Welke wet dan?
De Bijbel zegt "Eén is gestorven dus zijn ALLEN gestorven".
Wat jij bedoelt begrijp ik wel, maar het is goed om de termen juist te gebruiken.
Maar nu heb ik het niet over de kruisdood, maar over de Heer in de opstanding als Hogepriester waar Hij verzoening doet voor Zijn volk.
God deed een volkomen werk aan de hele mensheid door Christus Jezus, maar Christus als Hogepriester doet een Werk aan gelovigen die deelhebben aan Zijn opstanding en dat zijn de gelovigen uit deze genadebedeling.
maaarten schreef:maar waarom oordeelt God dan mensen om hun zonden? Als die toch allemaal aan het kruis gespijkerd zouden zijn.........
Daarnaast ben je echt aan het goochelen met die tekst in Johannes 10. Wat Jezus al dan niet bedoelt met de metafoor over de deur, wat duidelijk is, is dat de goede Heder Zijn leven geeft voor de schapen.
Wilsophie schreef:Inderdaad het lijkt goochelen want ik wilde een paar dingen tegelijk zeggen over dat hoofdstuk en dat is mislukt. God oordeelt mensen niet om hun zonden lijkt mij want al die zonden zijn niet aan het kruis gespijkerd maar met Zijn dood in de dood gebracht. Dus God rekent er niet meer mee.
Ik begrijp niet precies wat je bedoelt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten