Ewan schreef:Fijn dat je alles wat ik zei, in elk geval toegeeft.
Indien iemand overeenkomstig de werkelijkheid bijdraagt zal ik dat zeker beamen. Wanneer iemand lariekoek als waarheid wil verkopen zal ik dat ook aangeven.
Je kunt de vermeende erfzonde-vrije positie van Maria natuurlijk als bijzaak houden, het wordt echter wel in 1 adem genoemd, bij het doopsel, evenals het tot Maria bidden etc.
En dat is dan lariekoek. Tijdens de doop wordt Maria niet aangehaald. Wellicht als er een nadrukkelijke wens is van de ouders die dan via gebed vragen aan Maria om voor het kind te bidden. Sowieso wordt Maria bijzonder weinig aangehaald binnen de eredienst. Zelfs het Ave Maria zal indien het al gezongen wordt na de sluiting van de viering gezongen worden.
Hoe dan ook, het noemen van allerlei minderwaardige opmerkingen als ''zelf in de badkuip en badjes van de bouwmarkt'' etc, laat jullie haat overduidelijk zien, omdat je geen bijbels onderbouwd antwoord kunt vinden.
Is dit soort venijn de vrucht van je geloof?
Dit had wellicht hout gesneden als je ook nog enige zelfreflectie had toegepast. Dan had ik (en ongetwijfeld anderen ook) nog wel eens willen kijken op de manier waarop ik reageer. Nu is het gewoon ontzettend hypocriet van je. Hypocrisie is voor zover ik weet geen vrucht van geloof. Maar wellicht dat het in het maranisme ander is.
Daarnaast laat je zelf helemaal niets van je eigen geloof zien, je besteed je tijd hier slechts aan het afzeiken van het geloof van de ander. Daarmee begon je al vanaf je eerste bijdrage. Uit alles blijkt dat je jezelf toch wel een Über-christen vindt, maar waaruit dat dan zou moeten blijken blijft een groot vraagteken. Daarnaast ga je stelselmatig niet in om op de vragen die tot de kern van jouw eigen geloof komen zoals je geloof in de Bijbel. En wederom weiger je nu in te gaan op vragen omtrent je eigen doop nav je eigen laagdunkende uitspraken op de doop van zo'n beetje de meeste christelijke stromingen.
Of meer een poging om nieuwe mensen tot een liefdevol geloof te trekken?
Efeziërs 1:13b-14a:
"; in Hem zijt gij, NADAT gij gelovig werd, verzegeld met de Heilige Geest der belofte, die een onderpand is van onze erfenis."
En als toetje verkracht je de Bijbel door hem selectief te verknippen voor eigen gewin.