[Ja natuurlijk snap ik dat! In de Bijbel staan onbegrijpelijke dingen, die wij echt niet kunnen bevatten. Waarom wordt van Abraham gevraagd om zijn eigen zoon te offeren?
En dit: En de Heere sloeg onder die lieden van Beth-semes, omdat zij in de ark des HEEREN gezien hadden; ja, Hij sloeg van het volk zeventig mannen, en vijftig duizend mannen. Toen bedreef het volk rouw,...
En daarom kun je niet zomaar zeggen, uit je natuurlijke, dus onbekeerd zelf: God is liefde.
Zodra ik weet wat het offer inhoudt danwel een offerte dan wel het verschil tussen de Heer Die Zijn Gemeente aanbiedt of offreert aan de Vader en de offers niet ken zou ik ook mijn afkeur afspreken over wat van Abraham gevraagd werd. Maar als je de zin van alle offers kent weet je wat een slachtoffer is en wat een dankoffer is enz...
Want Abraham offreerde Zijn zoon Izak, aan God om net als Jeftha's dochter hem/haar apart te zetten voor Zijn dienst Jeftha's dochter blijkt na bestudering van de Schrift niet gedood te zijn door haar vader en vertel dat maar aan menige dominee, die anders verkondigt.
Beiden werden nooit en never afgeslacht, maar zij waren wel een type van het offer van de Here Jezus .
En de voorbeelden die je noemt wijzen naar de toekomst waar God onverbiddelijk nà een periode van genade komt om te heersen met "een ijzeren roede".