Je moet het boek niet lezen, maar onderzoeken zegt de Here Jezus.
"Onderzoekt de Schriften" En dat kan lastig zijn, dat klopt.
Maar als je leest wat er staat en je gelooft wat er staat, dan hèb je wat er staat.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Wilsophie schreef:Je moet het boek niet lezen, maar onderzoeken zegt de Here Jezus.
"Onderzoekt de Schriften" En dat kan lastig zijn, dat klopt.
Faramir schreef:Idd lastig, want wat bedoelde Jezus met 'de Schriften'? Een groot deel van de Bijbel was namelijk nog niet geschreven.
Ewan schreef:Dat wat wij nu het Oude testament noemen.
Dat boek wat de kerk ons eeuwenlang verbood zelf te lezen.
Wilsophie schreef:Wat mij betreft zijn het alle 70 boeken. De Psalmen bestaan uit 5 boeken.
En ik ga daarin niet zitten schuiven of scheuren. Wat een ander doet moet hij weten.
Faramir schreef:
="Faramir Lijkt me een goed uitgangspunt, maar hoe leer je Jezus dan eigenlijk kennen als Jezus zelf stelt onderzoek de schriften en daarmee doelt op het OT? Waaruit zal dan blijken dat ook het NT belangrijk is?
Wilsophie schreef:Farimir stelt de vraag: "Hoe leer je Jezus dan eigenlijk kennen als Hij met de Schriften het NT uitsluit, als ik het goed begrijp.
Ik zou daar geen antwoord op weten.
Ik hèb de complete Bijbel en weet niet hoe het zou gaan als ik de hele Bijbel niet had.
Er zijn zoveel waarheden die ik pas begrijp in het Licht van het NT maar er zijn ook zoveel Waarheden die ik lees in het LIcht van het OT.
En De Heilige Geest heeft mij in mijn leven in die Waarheid geleid. En de Here Jezus als Persoon leren kennen is meer een zaak van een "in Hem verborgen Leven", ik kan wel zeggen dat Hij altijd trouw en genadig is geweest en nog is en mij vast heeft gehouden en ook heb ik altijd mensen op mijn weg gekregen die vanuit de liefde voor Gods Woord anderen mochten onderzijzen, maar ik weet niet of je dit bedoelt.
schelpje3 schreef:Wilsophie: wist je dat het boek Ezechiël oorspronkelijk alleen gelezen mocht worden door mensen van boven de 30? Ook werd sterk aangeraden (of misschien ook wel verboden) om deze teksten niet te behandelen in een dienst waar kinderen aanwezig waren. Vanwege de gruwelijke dingen die er in staan.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 14 gasten