Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor paprikameisje2 » 16 apr 2012 20:57

jannoek: bedoel het niet stom hoor.. maar ik temp marijn daarom maar niet meer! zodra hij levendig is en speelt.. doet de temp ook niet zoveel. Maar zodra ze echt hangerig gaan worden ed. dan kijk ik wel even.
Ow.. en wat betreft de schoentjes! de podoloog gaf aan dat mensen ook voor te kleine kinderen schoentjes kopen die te klein zijn. Kinderen lopen met hun voet naar boven, dus alsze staan en je drukt bij de teen, is dat niet voldoende om te kijken of ze groot genoeg zijn. Ik zou zeggen. Lekker blote voeten houden.. en als hij dan in de kinderwagen zulke dingen aanheeft of op de fiets tja.. dat is niet anders. Marijn trekt ook altijd d sokken uit van kleins af aan, en die heeft de hele winter op blote voeten hier in huis gelopen. De verwarming is wel aan, dus opzich heb ik niet het idee dat hij het heel koud heeft.

Tja.. en over de melk. Marijn drinkt op dit moment alleen maar pap. Hij vertikt het om te eten :) tja.. ik lag er maar om.. maar ondertusen baal ik als een stekker.

En... ook nog van de een is snel de ander langzaam. Ooooooh.... t kon me niet schelen hoe langzaam marijn geweest zou zijn. Maar met marijn zijn tempo hoef je ook allerminst blij te zijn! Hij fiets al op een driewieler en is alleen maar opgefokt als hem weer iets niet lukt wat anderen doen. T zit wel een beetje in het aard van het beestje... mij moeder zei dat ik ook altijd zo boos kon worden als iets niet lukte. Maar het is alles behalve leuk om te zien dat je kind weer driftig is omdt er weer iets niet lukt. EN dat zijn zoveeeel dingen...
ZO vonden ze op het kdv zo bijzonder dat marijn al vanuit zijn pols kleurt ipv met de hele knuist om een potlood heeft hij al de goede pengreep.
Kortom.. genoeg dingen om te noemen die leuk en geweldig aan hem zijn.... maar hij blijft enorm intensief en het baart mij wel eens zorgen voor de toekomst. :oops:

k weet niet hoe ik alles moet verwoorden.. maar zoiets dus.. eigenlijk :oops:

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 16 apr 2012 21:11

Misschien lijkt hij wel iets op onze jongste?
Alles willen, gauw boos/ driftig. Altijd bezig, ongeduldig. Heel kort lontje, veel onrustig.
Onze ging met 9 maanden zelf de trap op... Met 13 maanden ging het traphekje weg, ging hij ook zelf naar beneden. Zulke dingen had hij nodig. Nu zit hij met mooi weer ook echt beter in zn vel; veel naar buiten, lopend naar de winkels, rennen en ravotten. Energie voor 10....
Fietst op een 12inch fietsje, hij is net 2.
Alleen 's nachts komt het ook niet tot rust in zn hoofdje, ondanks ritme, regelmaat enz......

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 16 apr 2012 21:22

654321 schreef:Misschien lijkt hij wel iets op onze jongste?
Alles willen, gauw boos/ driftig. Altijd bezig, ongeduldig. Heel kort lontje, veel onrustig.
Onze ging met 9 maanden zelf de trap op... Met 13 maanden ging het traphekje weg, ging hij ook zelf naar beneden. Zulke dingen had hij nodig. Nu zit hij met mooi weer ook echt beter in zn vel; veel naar buiten, lopend naar de winkels, rennen en ravotten. Energie voor 10....
Fietst op een 12inch fietsje, hij is net 2.
Alleen 's nachts komt het ook niet tot rust in zn hoofdje, ondanks ritme, regelmaat enz......

denkt het wel! hier ook rond de acht maand al zo aan het verder denken door een bak speelgoed op de kop te mikken die op de kop te zetten om dan via de bak op de stoel op de tafel te klimmen. En trap lopen.. tja.. dat doe je altijd met je hand aan de leuning! hij kan er amper bij! maar dat doen wij ook, dus hij ws ook.. van boven naar beneden ena ndersom. Ik wordt er soms wel eens moedeloos van.. en vraag me af waar ik nog meer tegenaan moet lopen. HIj krijgt hier straks een 10 inch fietsje omdat hij te kort is voor een 12... dus.. als ik raad wil.. of je hebt tips.. pb me maar :oops: cb geeft aan dat het gewoon het manneke is... het zit in hem! We wachten maar weer af. GElukkig weer een lotgenoot! :oops: Je mag van mij weten dat ik hem enorm intensief vind... ga je smorgens weg.. even fiest op de standaard of tegen de muur, deur opslot van de schutting en meneertje trekt de fiets om dat hij er op wil klimmen.
Ik ben soms zooo blij dat ik kan werken.. voor mijn gevoel heb ik soms om 8 uur er al een hele dag opzitten.. met strijd en hem eraf pakken, dingen afpakken, of dat hij met julia in de clinch ligt! EN toch blijf je onvoorwaardelijke moederliefde gelukkig :oops:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 apr 2012 07:27

Heftig hoor meiden! Sterkte met jullie kindjes!

Ik ben bang dat Nina al een hele tijd last van haar oortjes heeft... Nu hebben we 2 dagen Chamodent in haar oortjes gedruppeld (en zo moeten we naar de HA voor haar oortjes) en ze heeft ineens 2 nachten doorgeslapen en dat is echt maanden geleden dat ze dat gedaan heeft... Poos terug ben ik wel bij de HA geweest om te kijken of Nina spruw had (zowel in mond en schaamstreek) en toen zei hij wel haar oortjes zien een heel klein beetje rood (ik heb er daarna nooit meer aan gedacht :oops: :oops: :( )

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 17 apr 2012 07:33

Vervelemd lieffie! Beterschap met Nina!

Hier hebben wij vannacht een uur met een brullende Vianne gezeten... Ze heeft alweer een paar dagen niet gepoept en het zit haar echt dwars. Zo erg dus dat ze vannacht lag te gillen van de buikpijn...Heb alles geprobeerd, maar helaas geen volle poepbroek. Uiteindelijk ook nog maar even aangelegd, wie weet hielp dat, maar nee... Gelukkig is ze om 03.00 toch weer in slaap gevallen, maar vanmorgen nog steeds niets! Ik ga straks maar een theelepeltje zonnebloem toevoegen bij d'r fles. Iemand ervaring mee? :-) Heb nu ook al 2 dagen geen fruithapje gegeven, ik denk zelf dat dat de boosdoener is....
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 apr 2012 08:16

Onze oudste had/heeft daar last van. Wat ik nog wel eens deed was even met de termometer in zijn billen en die wat draaien en ik gaf vaak een zetpil. Dat is op vaselinebasis, dus vet en maakt het eerste gedeelte ( dat nu hard geworden is) weer wat zachter. Ook het buikje masseren helpt nog wel eens en fietsen met de beentjes. Daardoor gaan de buikspieren wat werken en worden de darmen gestimuleerd.
Extra olie toevoegen zou ik nog niet doen. Daar is zij nog te klein voor.
Ik merkte bij zoonlief wel dat hij extra verstopt raakte van de olvarit potjes. Over het algemeen at hij gewoon met de pot mee, maar soms kwam een potje beter uit en vanaf 6 mnd deed ik juist voor zijn ontlasting een schapje jus over zijn eten.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 17 apr 2012 09:14

@dippie sterkte! Lijkt me erg vervelend. Hier niet bepaald last van, gelukkig...
@ liefie sterkte met nina d'r oortjes!

@AG nog gefeliciteerd met je jongste dochter! Ik zag dat ze vrijdag jarig was. Hoe was haar feestje?

@654321, ppm ik herken wel wat jullie schrijven... benieuwd hoe dat zich verder gaat ontwikkelen hier. Heb het idee dat hij daarom misschien ook wel zo slecht slaapt, en zo licht, omdat hij gewoon in z'n hoofd 's nachts ook nog heel druk is... Ik probeer er zelf maar zo rustig mogelijk onder te blijven, want ik kan er weinig aan veranderen..
Hij probeert van alles te doen wat nog niet lukt, en wordt dan vaak ook heel boos, dan staat hij met z'n kleine voetjes te stampvoeten op de grond.
Sterkte jullie!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 17 apr 2012 09:32

Heb net het bureau even gebeld, maar die raden idd olie ook niet aan. Haar advies was eigenlijk om extra borstvoeding te geven, maar dat ga ik niet doen. Ook had ze het over Lactulose siroop, dus dat ga ik maar even halen bij de Apotheek als ze zo nog niets heeft geproduceerd :-) Weet ook niet of het hard is, het wil er gewoon niet uit en ze heeft er last van, dus tjah...

Jannoek, ppm, 654321, jullie ook sterkte met jullie kindjes! Gaat allemaal niet helemaal zonder zorgen begrijp ik..
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 apr 2012 09:40

@ dippie Lactulose siroop zou ik ook niet doen. Dat maakt alleen het bovenste gedeelte zacht en waarschijnlijk zit er onderaan juist een harde prop en dat moet zachter worden. Daarnaast is lactulose erg slecht voor tanden in ontwikkeling, aldus onze ka waar wij met zoonlief voor zijn ontlastingproblemen kwamen.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 17 apr 2012 09:42

@ajl: Hmm...dan weet ik het ook niet... masseren en 'fietsen' heb ik al gedaan. De thermometer hielp de vorige keer niet, maar kan ik zo nog even proberen. Zetpil wil ik ook niet geven, dus we wachten het maar even af.
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 apr 2012 09:43

Dippie, wat naar voor je meisje zeg :( En sowieso geen potjes geven? Ik geef eigenlijk nooit potjes fruit, omdat gewoon fruit beter is, denk ik. En dan heb je ook geen last van potjes die je weg moet gooien, omdat je dan gewoon zelf de rest op eet :) Frederiek krijgt nu op zaterdag een potje biologisch eten van de AH, omdat wij dan altijd patat of pannenkoeken ofzo eten, maar verder al vanaf dat ze vast voedsel eet gewoon met de pot mee, zonder kruiden en toevoegingen enzo.

Liefie, arme Nina, hoe was het bij de huisarts?

over schoentjes, mijn huisarts vroeger zei altijd tegen mijn moeder: lekker op blote voeten of houten klompen. Ik heb altijd rare voeten gehad :D Flink naar binnen en heel erg doorgezakt. Pas toen ik echt buiten ging lopen vaak heeft ze hele goede schoenen op maat laten maken, omdat ik maat 16 of 17 had toen ik goed ging lopen :D Maar verder gewoon op blote voeten.
Frederiek trekt ook altijd haar sokken uit, dus die kruipt de hele dag met blote voetjes rond. Het is hier gewoon 20 graden in huis, en we hebben geen plavuizenvloer, dus is het helemaal niet erg.
Slofjes enzo heeft ze ook niet aan, alleen als we op de fiets gaan een soort slofschoentjes, maar ook die trekt ze het liefst uit :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 17 apr 2012 10:17

Femke heeft nog nooit sokjes aangehad. Heb haar altijd een maillot aangedaan, ook gewoon onder de broek.
Ideaal. ;) Ze loopt nu op leren slofjes. Blijven erg goed ztten, trekt ze niet zomaar uit. Van Bambino (Kruidvat).

Jannoek, dank je. Was gezellig feestje zaterdag. :)
Maar net op díe dag besluit ze om maar heel kort te slapen tussen de middag,
dus ze was erg moe. Maar zat lekker op de schoot van de gasten, was niet aan 't jengelen ofzo.

Ik heb officieel dus geen baby meer. :D

Dippie, vervelend zeg..
Mijn meid heeft een keer een maand niet gepoept, normaal was 't eens in de twee weken.
Ging pas dagelijks poepen toen ze met 6 maanden bijvoeding kreeg.
Maar goed, ze had er helemaal geen last van, en gewoon een soepel buikje.

Ik heb zo'n zin in de zomer!... Grrr.. waarom is het nu weer zo koud?!
Over een week of 7 zitten we lekker in Italie. :D
Hebben jullie al plannen voor de vakantie?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 17 apr 2012 10:31

Oh, heerlijk AG! Ik hou van Italië! Wij zien rijden/vliegen met zo'n onrustig jochie niet echt zitten.
Waarschijnlijk gaan we op vakantie naar het huis van m'n ouders als zij op vakantie zijn. :mrgreen: Zijn we er iig even lekker tussen uit.
Verder nog een weekje Ardennen en dan denk ik in het najaar nog wel wat verder weg, of een stedentripje ofzo.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 apr 2012 10:34

Gefeliciteerd nog AG! Wat gaat het snel zeg!

En zomerplannen, we gaan sowieso kamperen. Vorig jaar voor het eerst in een huisje, maar dat nooit meer. Wat heb ik het kamperen gemist :D Waar we heen gaan weten we nog niet. Waar het lekker weer is. Liefst niet al te ver, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg ofzo, maar als het niet echt lekker warm is, dan gaan we naar Italie of zuid-Frankrijk. We boeken sowieso niks, dus zien wel. Heerlijk :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 17 apr 2012 11:28

Nou, tot nu toe nog geen poepbroek, wel windjes laten en af en toe persen, maar ze lijkt er nu niet zoveel last meer van te hebben.
En oh wat ben ik trots!!! Zit ik hier gister te posten dat ze nu ruim 4 maanden is maar nog niet zoveel doet zoals rollen, rolt ze net gewoon van buik naar rug!!! :-) Ik voelde hem opeens aankomen op de commode, ze had opeens zoveel kracht! Beneden gelijk in de box gelegd op dr buikje, maar omdat ze moest eten dacht ik dat ze wel zou gaan jammeren, maar nee! Hihi...ze draaide gewoon gelijk op d'r rug :-) Ze schrok bijna van mijn gejubel 8) Helaas te laat met filmen, maar de camera ligt klaar, dus vanmiddag maar weer even oefenen :wink:
Afbeelding

Terug naar “Archief”