Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Wilsophie schreef:Dit gedraai schiet niet op. Bent U Jeh. Getuige of niet?
antoon schreef:Ja ik geloof daarin ik geloof ook dat de bijbel het woord van God is, onder inspiratie geschreven ontdaan van menselijke leringen, dat is wat JG leert en daar stem ik mee in.
schelpje3 schreef:Dat mag je, maar dat brengt mij niet in vertwijfeling.
En hoe denk je dat "mijn" evangelie er uit ziet?
Het verbaast mij, want ik meen me te herinneren dat je beweerde dat Jezus ook God is Antoon, hoe zit dat?
blijblij schreef:
Zoals je het netjes op de zondagsschool geleerd hebt! (geintje)
Maar zo bedoelde ik het niet, het ging mij meer om het enorme waardeoordeel dat je uitspreekt.
Maar jij blijkt daar niet mee te zitten als zoiets over een van de belangrijkste zaken van je leven wordt gezegd.
Prima!
schelpje3 schreef:Het zou niet best zijn als ik op dat niveau was blijven hangen. Als ik volgens jou een waardeoordeel uitgesproken zou hebben (ik zie het niet) dan doe jij dat precies eender!
Het is een dwaling als je de drieenheid ontkent.
Dan mag je niet eens posten in het religieforum trouwens.
Ewan schreef:het hangt er maar net vanaf hoe je het ziet.
Ik zie de drie-eenheid ook iets anders dan Nicea, denk ik.
Waarom kon de Trooster de heilige Geest, volgens jou noiet komen, zolang Christus nog op aarde was?
schelpje3 schreef:Het zou niet best zijn als ik op dat niveau was blijven hangen. Als ik volgens jou een waardeoordeel uitgesproken zou hebben (ik zie het niet) dan doe jij dat precies eender!
Het is een dwaling als je de drieenheid ontkent.
Dan mag je niet eens posten in het religieforum trouwens.
blijblij schreef:
Uit respect post ik ook niet in de gesloten fora/ vraag geen toegang.
Maar vind het wel bijzonder dat anderen daar wel posten!
schelpje3 schreef:Wie bedoel je precies met "anderen"? Die er net zo over denken als jij?
En respect zeg je, dus je begrijpt het wel maar je wilt er zo niet over denken.
blijblij schreef:
Met respect bedoel ik dat ik niet kan onderschrijven wat daar wordt gevraagd en dus ook niet doe als of ik dat wel kan.
Ik zou niet alle "anderen" kunnen opnoemen en volgens mij is het ook niet mijn taak om forummers aan te leveren die wat mij betreft daar niet zouden mogen reageren. Ik heb de afweging gemaakt dat ik daar niet thuis hoor.
schelpje3 schreef:Nee, het gaat er niet om hoe wij het willen zien, maar hoe God wil dat wij het zien.
Wat is dat nu voor vreemde vraag die je mij stelt?
Ik ga toch niet in het Heilig Raadsbesluit van God wroeten?
Ewan schreef:Je neemt anders wel klakkeloos een punt over waar het de eerste eeuwen nog nooit over gegaan was, totdat Nicea e.e.a. vast ging leggen, niet?Hoe Nicea het wil, dat wij het zien, bedoel je dus eigenlijk te zeggen.
schelpje3 schreef:
Ik heb het niet over Nicea, ik heb het over de Bijbel. Nicea hoor je trouwens niet zo vaak bij ons![]()
Ik zou die echt eens na moeten lezen.
En hoe het in de eerste eeuwen er precies aan toe ging, kunnen wij niet weten, wij waren er niet
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten