Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Jannoek » 11 apr 2012 10:44

@Sterretje, fijn dat je dat weet! Dan zou ik me ook geen zorgen maken :-)

@liefie dan heb je mazzel gehad op marktplaats, ik heb er het dubbele voor betaald ;-) Maar dan nog, in de winkel zijn ze 50... En bij alle safe t sleeps die er opstonden op dat moment werd ook 20 + euro geboden..

Hier vanmiddag naar de dokter vanwege het slaapprobleem. Want dat is het eigenlijk wel geworden.
Ik ga er zelf bijna aan onderdoor, hoewel zijn gedrag overdag veel goedmaakt. Hij is zo'n vrolijk mannetje, met energie voor 10 ;-)
Maar vanmorgen bijvoorbeeld was hij om 6 uur wakker en hij heeft nu nog geen oog dicht gedaan. En dan is hij nog niet vervelend of zo, maar kruipt de hele kamer rond, gaat staan, lopen, spelen enzo.

Maar goed, ben benieuwd of de ha er iets aan kan doen. Zal dan meteen zijn billen wel even laten zien om te kijken wat hij er van zegt en anders bepanthen kopen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 apr 2012 10:50

@Jannoek hopelijk kan de HA iets voor jullie betekenen want dit is voor jullie allemaal super zwaar! het Ik heb de safe t sleep opgezocht die er het langst opstond en 10 euro geboden en ze ging gelijk akkoord :D Soms moet je weleens geluk hebben :lol:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 apr 2012 13:11

@ jannoek Het kan ook zijn dat hij gewoon niet meer slaap nodig heeft. Rond een jaar gaan ze meestal naar 1 slaapje op een dag. Mijn kinderen gingen dan meestal rond 11.00 uur naar bed ( en waren dan ook al wakker vanaf 6 uur). De kinderen van een vriendin sliepen rond een jaar helemaal niet meer. En ik verwacht dat onze jongste smurf ook wel die kant op gaat. Hij heeft vandaag ook nog maar 1 uur geslapen ( en is ook al wakker vanaf 6 uur) Het scheelt wel dat hij de 3e is. Ik maak mij een stuk minder druk over wel/niet eten, wel/niet slapen etc dan bij de eerste :wink:
Maar kan je hem niet gewoon een paar uur per dag in de box zetten? Dan heb je zelf ook rust. Leuk vinden ze het meestal in het begin niet, maar ik zette ze erin en maakte vervolgens dat ik wegkwam. Zodra ik weer in beeld was, brulden ze met extra volume :mrgreen: Terwijl ze na een tijdje gewoon rustig gingen spelen.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 11 apr 2012 13:27

@schipje: ja, twee keer een half uurtje! Maar dan wel 's nachts van 19-7, zonder wakker worden, al vanaf dat we hem kregen met 5 mnd. En je kon er ook de klok op zetten hoor, op de minuut af een half uur. Weet je wel waar je aan toe bent he ;) Later werd dat overigens wel langer hoor, met 18mnd sliep hij weleens 2 uur tussen de middag!
Hier gelukkig de goede kant op mt de waterpokken. Hij heeft nu 2 goede nachten gehad. Wat ik overigens veeeeel eerder had moeten doen is een badje met havermout. Omdat men dat niet kent hier (en ik heb het meteen wereldkundig gemaakt), was ik het helemaal vergeten totdat wij alledrie gek werden van de jeuk (lotion ging hij van door het lint omdat hij het te koud vond (kamertemp)) en het slaaptekort. Toen maar even geGoogled en dat werd aangeraden. En het is voor ons echt een wondermiddel geweest!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 apr 2012 13:53

Fijn dat het beter gaat Laura!

Hier nog steeds ziekenboeg. C is sinds gister begonnen met de AB. Ze bleef al een week koorts houden ( rond de 40C) Vandaag nog wel ziek, maar ze jammert minder en slaapt ( eindelijk). Haar broer heeft waarschijnlijk ook keelontsteking, ook al vanaf zaterdag koorts, maar hij is er minder ziek van. Als hij morgen nog koorts heeft, moet hij ook starten met AB. Alleen de jongste telg ( net zijn kuur achter de rug) is niet ziek. De nachten zijn waardeloos, maar ik merk dat er een zekere gewenning optreedt. Ik kijk gewoon niet meer op de klok en tel de keren niet meer dat ik eruit ben geweest. Dat scheelt volgens mij al een hoop.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 11 apr 2012 14:27

Jannoek, als hij vrolijk is en gewoon lekker speelt, dan is er toch niet echt een probleem?
Ene kind is de ander niet. En elk kind zelf heeft ook van die periodes met veel of weinig slaap.

Met 6 maanden sliep Femke overdag ook amper. Twee keer een half uurtje ongeveer.
Maar was wel vrolijk. En inmiddels doet ze een slaap van 3 uur achter elkaar.

Succes met de zieke kindjes..

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 apr 2012 14:32

Beterschap voor de zieken! Ik ben ook nog een paar super mooie foto's tegen gekomen!

Wij komen net thuis van het CB Nina weegt 9995gr (ik dacht dat ze wel iets meer dan 10kilo woog maar dat valt mee :lol: ) en ze is 76cm netjes in verhouding.
Ik heb het met de verpleegkundige over het slapen gehad en zei denkt dat het door de super snelle ontwikkeling komt van Nina en opzich zou het goed kunnen want in 4 maanden tijd heeft ze 8 tandjes gekregen is ze gaan tijgeren,kruipen,optrekken tot staan en overal langs aan het lopen en sinds een weekje staat ze ook los. Ze is 's nachts waarschijnlijk heel veel aan het verwerken. Ze zou best wel eens gelijk kunnen hebben want Nina is voor de rest kerngezond. De 5 min regel die we nu 's nachts toepassen vond ze goed omdat ze dan weten dat je er bent en anders gaf ze ook aan dat je het bedje naast je kan zetten zodat ze toch dichtbij je zijn (maar dat willen wij niet hebben ze liever op haar kamertje) en het gaat nu 2 dagen goed! Vannacht is ze heel even wakker geweest (waarschijnlijk doordat ze het koud had) en daarna heeft ze een hele nacht geslapen.

@AG Nina heeft rond die tijd ook heel weinig geslapen overdag en nu slaapt ze weer veel meer het is vaak ook een fase.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 apr 2012 15:54

Fijn dat de nachten beter gaan Liefie! Kom je zelf ook van bij.
Jannoek, lastig zeg, helpt het niet om hem overdag zo min mogelijk te laten slapen? Mijn moeder vertelt altijd dat mijn zus met amper 1 jaar nooit meer sliep overdag. Dan sliep ze 's nachts tenminste goed (nouja, ook nog steeds kort, zeker vergeleken bij mij :mrgreen: ).

Beterschap voor alle zieke kindjes!

Vandaag een halve ziekenboeg bij de gastouder. Jurian had gehuild van de oorpijn, vanmiddag opeens. Na een zetpil (die krijg ik er dus echt niet meer in bij hem helaas), ging het beter. En Frederiek had de hele dag gejammerd, knalrode wangen, ik vermoed tanden. Van de eerste 6 heeft ze helemaal geen last gehad eigenlijk. En nu zit ze toch ook weer lief in de box te spelen. Ik denk dat ik haar thuis ook sneller in bed leg zodra ze maar iets jammert, want vaak is ze dan moe. Maar die knalrode wangen zouden best door tanden kunnen komen. Morgen gelukkig vrij, kunnen ze allebei even lekker ziek zijn :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 11 apr 2012 19:29

Jannoek: ik hoop dat de ha je kan helpen! Hier deden ze toendertijd niks, met onze oudste. Ik was helemaal o p!!! echt versleten! En al zit je dan jankend bij de ha, ze laten je gewoon weer naar huis gaan hier, met kind....
Ze heeft gewoon altijd slecht geslapen, maar het breekt je op een gegeven moment op, ook al was ze ook gewoon vrolijk als ze wakker was, we moesten er snachts soms 7 of 8 keer uit.... en krijsen....!! Als ik toen had geweten wat ik nu weet had ik het heel anders aangepakt, maarja, zo leer je dus :wink: Sterkte!

Grappig Liefie, hier was de kleine man met 8 maanden gewoon al 10 kilo :shock: :lol: en 72 cm... dus wel wat korter, maar dat mag ook wel want hij moet nog even baby blijven hoor :wink:

Geloof dat ik aan het voeden moet, dan kan hij lekker gaan slapen (hopelijk)

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 11 apr 2012 19:33

@Jannoek, hoe was het bij de ha? Heeft hij nog iets voor je kunnen betekenen ivm je slaaptekort? Hoop het voor je hoor, want kan me echt heel goed voorstellen dat het je sloopt!

Wij mogen morgen weer naar het bureau, maar heb ze vorige week zelf al even gewogen en toen was ze rond de 12pond! Het dubbele dus als haar geboortegewicht. Het is verder echt genieten, en het wordt echt met de dag leuker! Ze leert steeds weer wat nieuws, zo leuk om te zien! En ze is onwijs tevreden en makkelijk. Ligt nu al lekker te slapen en dat doet ze tot morgenochtend 07.00 ofzo (niet meegeteld dat ik haar om 23.00 nog even aanleg, maar ze slaapt daarna ook weer lekker verder).
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 apr 2012 19:49

@Lammetje Zo jullie zoon groeit echt als kool! Op deze manier is het snel geen baby meer kan begrijpen dat je dat nog even wilt! Gaat het voor de rest goed met je meiden?

@Jannoek Ben benieuwd of de HA iets voor je kon betekenen?

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 11 apr 2012 20:03

lammetje schreef:Ze heeft gewoon altijd slecht geslapen, maar het breekt je op een gegeven moment op, ook al was ze ook gewoon vrolijk als ze wakker was, we moesten er snachts soms 7 of 8 keer uit.... en krijsen....!! Als ik toen had geweten wat ik nu weet had ik het heel anders aangepakt, maarja, zo leer je dus :wink: )

Hoe had je het dan aangepakt?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 11 apr 2012 20:34

Hm... ik had een heel verhaal getypt, maar dat is weg.

@liefie misschien is het bij floris ook wel een soort van verwerken, hij doet dezelfde dingen als nina doet.

De huisarts nam me niet bepaald serieus, ook niet toen ik zei dat ik het idee heb dat ik er zelf aan onderdoor ga en m'n man ook... Hij stuurde me naar huis met het advies een boek te gaan lezen over slaapproblemen bij kinderen.
Tja, daar heb je ook direct wat aan als je aangeeft geen energie meer te hebben. Ts.

Maar goed: probleem is denk ik niet zo zeer dat hij zo weinig slaapt, maar meer dat hij zo slecht in slaapt, hoewel het ook wel fijn zou zijn als hij 's nachts een keer door gaat slapen natuurlijk ;-) Vannacht werd hij zo'n 5x wakker...
Wat inslapen betreft hebben we echt van alles geprobeerd, maar het werkt gewoon niet...
Echt om gek van te worden. Proberen een heel vast ritme aan te houden zodat het voor hem duidelijk is, maar hij gilt het uit zodra we hem in bed tillen... Niet zomaar een beetje huilen of jammeren maar echt krijsen, hij is vanaf de 1e seconde helemaal overstuur.
We hebben het geprobeerd met licht aan, met licht uit, met muziek aan, zonder muziek, met fles, zonder fles, met safe t sleep, zonder...
Echt waardeloos.
Vanavond bijvoorbeeld hadden we afgesproken dat we hem 10 minuten zouden laten huilen. Toen ik daarna bij 'm kwam, stond hij in z'n bed, hij had zich uit de safe t sleep gewurmd... Hij was helemaal rood aangelopen (rode vlekken) en z'n koppie en z'n haar waren drijfnat.
Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 11 apr 2012 20:55

Nee dat lijkt me idd niet de bedoeling :( M vond het een poosje niet leuk om alleen in te slapen, dus waren wij bij als eerst bij zijn bedje gaan zitten (zonder interactie of aanraken) en dan iedere dag een stukje verder weg totdat we uiteindelijk niet meer in zijn kamer zaten en toen vond hij het best...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 apr 2012 21:32

654321 schreef:
Hoe had je het dan aangepakt?

ben ook benieuwd of je tips hebt.. je zal mij dan ook wel begrijpen... als is Meneertje M hier niet vrolijk maar vieren de driftbuien hoogtij!
Bijvoorbeeld, gister, aten we lasagna, op hetmoment dat meneertje 1 hap doet schuift hij het weg en begint hij te krijsen en te huilen.. drie kwartier aaneengesloten heeft hij lopen huilen van de gang naar de kamer en weer terug, ontroostbaar.. tot ik het licht zag en bedacht.. ik maak een aardappel voor hem, moest nog koken... maar tot hij zag dat er een aardappel was, en meneertje heeft gegeten en het ging opeens een stuk beter.
Ooooh... en als hij perse op de step wil, wat hij nog lang niet kan.. onderdeurtje.... al fiets hij wel op een driewieler :oops: hoe hij dat weer voor elkaar heeft gekregen geen idee.. maar hij kan net met de voeten op de trappers en hij rijdt op een langzaam tempo rondjes :shock:

verder weet ik het ook niet meer met hem op dit moment... wilde naar de huisarts om zijn oren te checken omdat het er niet goed uitzag vorige week, maar jah, morgenvroeg moet ik condeleren uit de buurt, morgenmiddag controle ziekenhuis en wanneer moet ik dan naar de huisarts? omdat die aaaltijd uitloopt gaat em dat morgen ook weer niet worden en vrijdag is sie er nooit... schieten we ook weer niks mee op... :-k

Terug naar “Archief”