God heeft Zich ook bekend gamaakt als een separte afgescheiden God?
Hoe bedoel je dat en kun je daar teksten voor geven.
God heeft zich aan Mozes geopenbaart als een God
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
God heeft Zich ook bekend gamaakt als een separte afgescheiden God?
Hoe bedoel je dat en kun je daar teksten voor geven.
antoon schreef:
God heeft zich aan Mozes geopenbaart als een God
antoon schreef:dus als God en niet als een drie.. ook aan aan Jacob en Abraham kunnen we niet opmaken dat het een drie... is
Dat jij mij kent van een ander forum is niet aan de orde, ik hoef mij nergens voor te schamen, wat ik ben is ook niet wat jij denkt, ik ben een zondaar die ploeterend met vallen en opstaan verder gaat alles gedaan heeft en doet wat God verboden heeft maar toch realistisch blijft en probeert het goede te volgen, maar het is niet topics
Zegt de bijbel dat Jezus God is?
Als katholiek christen, zeg ik daar met de kerkvaders en de kerk van alle tijden en plaatsen hartelijk 'ja' op.
antoon schreef:Boekenlezer (...)
het gaat er niet om wat wij prettig vinden ook gaat het niet om traditie, het gaat erom wat de bijbel bedoelt
en die weerlegt deze traditie met honderden schriftplaatsen.
mohammed schreef:Ook katholieken hebben de mond vol van tradities en inzettingen en dat is ook waarom ik hun leer ten stelligste verwerp. Het maakt me ook totaal niet uit hoe oud de RKK wel niet is, of hoeveel goud er wel niet kleeft aan hun muren.
Boekenlezer schreef:Met katholiek bedoelde ik niet te zeggen dat ik lid van de RKK ben. Dat ben ik namelijk niet. Het ging mij er meer om, om een katholiek bewustzijn te verwoorden. Namelijk, dat ik niet in mijn eentje en op mijzelf christen ben, maar dat ik dat in een gemeenschap ben, en wel de kerk zoals die beleden wordt in de apostolische geloofsbelijdenis.
mohamed schreef:Boekenlezer, de drie-eenheid zo formuleren is een beetje als zeggen dat de cirkel vierkant is maar toch rond en als jij dat wilt geloven is een ding, maar verkondig het a.u.b. niet als zijnde een Bijbelse waarheid, want in mijn Bijbel staat dat God Eén is en niet drie.
mohamed schreef:Om katholiek christen te zijn hoef je de apostolische geloofsbelijdenis helemaal niet te onderschrijven, hoe kom je er bij? Wat je dient te onderschrijven is de geloofsbelijdenis van Jezus en de apostelen, dat is katholiek.
mohamed schreef:Boekenlezer, de drie-eenheid zo formuleren is een beetje als zeggen dat de cirkel vierkant is maar toch rond en als jij dat wilt geloven is een ding, maar verkondig het a.u.b. niet als zijnde een Bijbelse waarheid, want in mijn Bijbel staat dat God Eén is en niet drie.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten