Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor liefie » 05 apr 2012 10:50

@missF op deze site hebben ze super mooie rieten poppenwagentjes (mandenstijl.nl) Niet goedkoop maar wel super kwaliteit. (waarschijnlijk gaan we er daar ook een voor Nina bestellen) En een grote speelgoedmand.

@Tj Heerlijk een paar dagen doorslapen jammer dat het alleen al weer over is! Vervelend dat jullie zo aan het tobben zijn met jullie kleine mannetje.
bloedprikken lijkt mij ook zo rot bij een klein kind :(

@AG wat een super mooie foto's!

@Jannoek herkenbaar dat het lastig is wat je moet vragen... Ik weet het zelf ook niet zo goed van mijn ouders krijgt ze een hele mooie rieten mand waar al haar speelgoed in kan. Voor de rest moet ik er nog voor gaan zitten maar ik ga wel een lijstje maken net zo makkelijk.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 05 apr 2012 11:58

Maar je laat bij zo'n ukkie toch zeker niet zomaar bloed prikken? Ik bedoel: eerst even lekker die verdovende zalf erop, toch? Het is al 'engig' genoeg. Wij hebben hier een hele voorraad van die verdovende zalf liggen en bij elk ziekenhuisbezoek plakken we op alle mogelijke priklocaties een pleister met een flinke klodder 'toverzalf'. Enne: bloedprikken bij zo'n kleine niet zomaar door de eerste de beste laten doen. Wij laten het door maar 1 bepaalde arts doen. Maar die heeft dan ook ervaring met donkere huid en prikken, want die aders zie je niet zomaar. Maar goed, wij zijn doorgewinterde bloedprikkers, kind in de houdgreep (en flink kracht zetten, haha). Ik zou blij worden van bloed dat eruit stroomt, is het lekker snel klaar. Hier is het soms knijpen om alle buisjes vol te krijgen!

Ik ben vanochtend even wezen shoppen voor mijn meisje bij de H&M. Nou, alles waar 86 in staat past min of meer, maat 92 verzuipt ze echt in. Ik had een legging in maat 92 meegenomen, haha, ze liep er even in rond, maar het ding zweeft echt om haar benen heen. Ze past er gewoon twee keer in :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 05 apr 2012 12:39

Hier bloedgeprikt in woonplaats toen onze zoon 1,5 jaar was. Hij krijsde inderdaad alsof hij vermoord werd. Geen verdovende zalf hoor, niets overgehoord. En ze hebben toen 3keer geprikt voor het raak was. Best even zielig.
Laatst bloedgeprikt int ziekenhuis; 1 keer prikken, zo klaar. Even gehuild. Was een groot verschil!

Over kadootjes; ik vind het echt niet nodig om manden vol speelgoed te hebben. Ga voor grote (keukentje, zandbak, fiets) of duurzame (duplo, lego) dingen. Anders kleinigheidje (ze kijken uit naar kadootjes) met geld (om te sparen). Wij zetten ook wel eens wat weg. De trekker van de oudste op de zolder gezet toen hij de fiets kreeg en toen de jongste 2 jaar werd heeft hij deze gekregen (met een kar erbij van opa's en oma's). Het was een geweldig suc6! En alles is al zo duur, we kunnen het geld wel gebruiken ;-) en sparen vind ik ook belangrijk....

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 apr 2012 12:58

Ja over dat bloedprikken, ik snap niet dat ze niet gedaan hebben. Ik weet zelfs toen van mezelf dat ze die zelf gebruikte toen ik vaak bloed moest prikken. Toen was ik een jaar of 7/8.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 apr 2012 13:18

hier hebben ze er wel iets opgesmeerd van tevoren.. en ook goed gevoeld waar de aders zaten.. maar dan nog schreeuwde hij alles bij elkaar :wink: maar dat deed hij ook toen dokter in zn oren en keel moest kijken.. hij had gewoon geen zin dat iemand aan em zat :wink:

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 05 apr 2012 13:20

De oudste heeft laatst ook twee keer bloed moeten prikken, kwam niet gelijk, vond het echt zielig maar om daar nou een verdoving voor te halen.... hoort gewoon bij het leven hoor. Krijgen ze niks van. Vind het wat anders als ze zo vaak moeten net als bij jouw kids Galateia. Maar voor zo een keertje.... nee hoor, tanden op elkaar en klaar. Ik wist het de eerste keer niet eens dat het bestond.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 apr 2012 13:38

Ooh wat sneu tj, voor Manoel. Ik vind de inentingen ook altijd zielig, omdat je ze nog niet duidelijk uit kunt leggen wat er gaat gebeuren. Maar ach, het is voor een goed doel, denk ik altijd maar.

Liefie, wat een fantastische site! Die poppenwagens zijn ook schattig idd, maar ik vind ze voor Frederieks eerste verjaardag wel een beetje te duur. En het liefst wil ik er 1 zoals ik vroeger ook had, met een roze kap en bekleding. Maar volgens mij zijn die nieuw helaas niet meer te krijgen. Gelukkig heeft marktplaats vast genoeg te bieden :D Maar het duurt hier nog een poosje dus hoef me er nog niet echt druk om te maken.
Al blijft het me verbazen hoe snel het allemaal gaat. Ik heb het idee dat het leek alsof het bij Jurian toch niet zo snel ging. Voor ik het weet is ze een jaar pff, soms voelt het alsof ze nog maar pas geboren is. Ik herinner me het ook zo goed, haar geboorte, heel apart.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 05 apr 2012 14:17

Bedankt voor de cadeau tips!

Bloedprikken was hier ook erg dramatisch. Maar gelukkig deed de bv daarna enorme wonderen, hij was zo stil en was heel lief aan 't lachen naar de arts die hem geprikt had ;-)
Bij floris kwam er ook niet direct bloed, en ze prikten mis.. Daardoor had hij op beide handen een blauwe plek..
Maar denk dat ze als ze iets ouder zijn het nog dramatischer vinden ;-)

Hier ook veel speelgoed op zolder staan... Nog van wat hij heeft gekregen toen hij werd geboren... Af toe haal ik eens wat nieuws van zolder. Ik heb zelf nog nooit speelgoed voor 'm gekocht ;-)

Sterkte met Manoel TJ!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 05 apr 2012 21:10

Vraagje: is die safe-to-sleep echt zo fantastisch? De jongste slaapt vanaf het begin al kort en weinig. In het begin lag ze natuurlijk ingebakerd en dat vond ze heerlijk. Ik denk dus dat het wel wat voor haar is. Maar wil eerst even overtuigd worden.

Ik heb trouwens een draagzak gekocht! Een bondolino. GE-WEL-DIG! Vooral de oudste vind het heerlijk om even bij te komen bij mama. Het scheelt zoveel in haar gedrag! Ik maak haar blijer met dragen dan met eten. Dit heeft ze gewoon nodig, even bijkomen. Ze neuriet en zingt in dat ding... heerlijk.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 05 apr 2012 21:20

Kun je die safe-T-sleep niet van iemand lenen?
Ik heb hem al een paar keer uitgeleend (iedereen was er blij mee ;-). Ik heb er veel positieve ervaringen mee).
Heb hem nu verkocht op MP.
Ik heb er spijt van dat we hem niet langer hebben gebruikt. Toen we hem later weer wouden gebruiken (toen was hij bijna 2) werd hij woest van dat ding. Hij huilde net zolang totdat hij hem los had...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 06 apr 2012 07:47

Hier kwamen we vannacht (weer) tot de ontdekking dat hij het beste slaapt tussen ons in... Vannacht heeft hij aan één stuk doorgeslapen, nadat we hem rond 12 uur uit z'n bed hadden gehaald. Hij was zó hard aan het huilen. Ik kan daar echt niet tegen ;-)
Toen hij bij ons in bed lag schokte hij nog na van het huilen.

Vannacht dus zelf ook een goede nacht kunnen maken. En dat is me op dit moment heel wat waard, ook al heb ik liever niet dat hij bij ons slaapt...

Hopelijk gaat hij ooit nog beter slapen.. 8-[

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 06 apr 2012 08:39

heerlijk toch jannoek! komt vanzelf wel goed! laatst sliep manoel hier ook zo maar 3 nachten door in zn eigen bed..

ik wil ook mn rust hebben, dus is hij wel vaker wakker in de nacht dan komt hij ook bij ons in bed.. kan je tenminste wat meer rust pakken

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 06 apr 2012 08:51

Jannoek schreef:Hier kwamen we vannacht (weer) tot de ontdekking dat hij het beste slaapt tussen ons in... Vannacht heeft hij aan één stuk doorgeslapen, nadat we hem rond 12 uur uit z'n bed hadden gehaald. Hij was zó hard aan het huilen. Ik kan daar echt niet tegen ;-)
Toen hij bij ons in bed lag schokte hij nog na van het huilen.

Vannacht dus zelf ook een goede nacht kunnen maken. En dat is me op dit moment heel wat waard, ook al heb ik liever niet dat hij bij ons slaapt...

Hopelijk gaat hij ooit nog beter slapen.. 8-[

Misschien (als eerste stap) bedje bij jullie op de kamer zetten? Waarschijnlijk voelt hij zich alleen?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 06 apr 2012 09:52

Ik denk ook dat hij zich alleen voelt en graag bij ons wil zijn. Hij pakt ons allebei altijd stevig vast namelijk als hij tussen ons in ligt ;-)

En als hij 's nachts huilt en we pakken 'm op is het ook meteen goed....

Maar onze kamer heeft geen ruimte voor zijn bed 8-[

Ik zag namelijk (volgens mij in het bv topic) de constructie bij Lammetje en dat lijkt me ideaal. Maar dan kan de slaapkamerdeur niet meer open of dicht. :mrgreen:
Misschien binnenkort 'ns proberen met ons campingbedje, wat verder van het bed af zou eventueel wel passen denk ik.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 06 apr 2012 12:59

H. heeft de afgelopen 2 nachten ook tussen ons in gelegen en zo waar geslapen (normaal is het dan feest :) )
Maar ze was zo ziek en zielig, en ze sliep ook gelijk. echt toen haar hoofd de matras raakte sliep ze :o
Afbeelding

Terug naar “Archief”