Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

scheermes
Luitenant
Luitenant

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor scheermes » 04 apr 2012 20:55

kirdneh schreef:Het meeuwenvoorbeeld hebben we al besproken en daaruit kwam dat de zilvermeeuw en de mantelmeeuw met elkaar konden kruisen en dat die aan elkaar gerelateerd waren, dus ook dezelfde genetische informatie met variatie.
Hoezo dus? Toon dan maar aan dat het dezelfde genetische informatie is.

kirdneh schreef:Allereerst had ik je ook een vraag gesteld maar die heb je nog niet beantwoord,waarom niet?
Ik wil eerst wel eens weten wat er aangetoond is.

kirdneh schreef:Ten tweede, de rozenkleur hangt af van de zuurtegraad van het celsap.
Als dat zo was waren er niet zoveel verschillende pigmenten. Alleen de zuurtegraad is anders? Ik geloof er niks van.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 apr 2012 20:57

Jozo schreef:Ik heb nog niet vaak zo'n bullshit over genetica gelezen...

Maar het verrast je hopelijk niet...

Ik ga me weer eens terugtrekken totdat onze kirdneh iets meer weet over genetica

Tot nooit dus, jammer...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 05 apr 2012 05:39

Kirdneh schreef: "Dwz hoe kan van dooie materie zo'n eencellige organisme aan hun informatie komen"

en geeft daarmee weer eens aan dat hij niets maar dan ook niets van evolutie en het ontstaan van het leven op aarde heeft begrepen en dat hij enkel en alleen onzin herhaalt die hij op creatieve website zoals die van de nep "dr" Hovind vindt.
mvg, Frank
WAR IS OVER! If you want it.

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 05 apr 2012 12:11

scheermes schreef:Hoezo dus? Toon dan maar aan dat het dezelfde genetische informatie is.

Er wordt mij wel eens verweten dat ik weinig verstand heb van genetica, maar zulke vragen suggereren hetzelfde maar dat ter zijde.
Alle variatie die is aangetoont bv de honden komen voort vanuit bestaande honden en bestaande genetische informatie, als je dit ontkent dan houd het op.

Scheermes schreef:Ik wil eerst wel eens weten wat er aangetoond is.

er is aangetoont dat alle variatie komt van bestaande informatie, maar de vraag was wat het meest wetenschappelijkst was, daar heb je nog niet op gereageerd.

Scheermes schreef: Als dat zo was waren er niet zoveel verschillende pigmenten. Alleen de zuurtegraad is anders? Ik geloof er niks van.

En de genen die ik je gaf, maar ter info:
http://www.nwo.nl/nwohome.nsf/pages/NWOA_7D4L3Q
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 05 apr 2012 13:45

Vandaag in (o.a.) het AD weer een interessant artikel:
http://www.ad.nl/ad/nl/4561/Wetenschap/ ... hina.dhtml

Kirdneh zal alles wel weer ontkennen.

Enkele jaren geleden heb ik op 4.000 meter hoogte in Nepal enkele gefossileerde zeedieren gevonden. Zoals de meesten wel weten lag daar ooit de Thetys zee die zo'n 38 miljoen jaar geleden verdween toen de Indiase landmassa in botsing kwam met de Euraziatische landmassa en het Himalaya gebergte ontstond. Ben wel benieuwd wat de creatieve verklaring is voor de fossiele zeedieren die je hier (en op andere plekken) nog kunt vinden. Paaseitjes die God als grap bij de schepping heeft verstopt?
mvg, Frank

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 05 apr 2012 14:09

FrankB schreef:Vandaag in (o.a.) het AD weer een interessant artikel:
http://www.ad.nl/ad/nl/4561/Wetenschap/ ... hina.dhtml

Kirdneh zal alles wel weer ontkennen.

Enkele jaren geleden heb ik op 4.000 meter hoogte in Nepal enkele gefossileerde zeedieren gevonden. Zoals de meesten wel weten lag daar ooit de Thetys zee die zo'n 38 miljoen jaar geleden verdween toen de Indiase landmassa in botsing kwam met de Euraziatische landmassa en het Himalaya gebergte ontstond. Ben wel benieuwd wat de creatieve verklaring is voor de fossiele zeedieren die je hier (en op andere plekken) nog kunt vinden. Paaseitjes die God als grap bij de schepping heeft verstopt?

De zondvloed natuurlijk. Is dat nu werkelijk zo moeilijk?

Targetses
Mineur
Mineur

Berichtdoor Targetses » 05 apr 2012 14:17

blijblij schreef:
De zondvloed natuurlijk. Is dat nu werkelijk zo moeilijk?

Dat lijkt mij ook. God zette de sluisdeuren van de hemel open, dus logies dat er een schelpje vanuit de hemelse zee meestroomde. :D
Als je hard fietst heb je altijd wind tegen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 apr 2012 14:48

FrankB schreef:Kirdneh zal alles wel weer ontkennen.

Natuurlijk.

Zondvloed. Klaar.

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 05 apr 2012 14:50

Ach ja natuurlijk. De Zondvloed. Hoe kon ik het vergeten. De zondvloed is immers het creatieve antwoord op elke vraag over het ontstaan van de aarde, over fossielen en ga zo maar door.

Wel vreemd dat het fossielen van ammonieten zijn. Die zijn al miljoenen jaren geleden uitgestorven terwijl de zondvloed rond 2,500 voor Chr. plaatsvond. Wat zou daar het creatieve antwoord op zijn? Oh ja natuurlijk: "kan niet waar zijn want de aarde is pas 6.000 jaar oud". Dus zijn die fossielen dan toch grapjes van God?

De zondvloed was zeker ook verantwoordelijk voor het ontstaan van de Himalaya? Je zou denken dat als er een bergketen met hoogtes tot zo'n 8.500 meter letterlijk voor je neus oprijst en je het met de minuut ziet stijgen, de mens daarover verhalen zou vertellen. Die ontbreken echter. Maar gelukkig is daar weer de oplossing: de zondvloed. Die roeide immers iedereen op Noach en zijn familie na uit. Hij voer richting de Ararat en zag de Himalaya niet ontstaan. En dus was er niemand die kon verhalen over het ontstaan van de hoogste bergen op aarde. Probleem op creatieve wijze opgelost.
mvg, Frank

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 apr 2012 14:59

[quote="FrankB"]Ach ja natuurlijk. De Zondvloed. Hoe kon ik het vergeten. De zondvloed is immers het creatieve antwoord op elke vraag over het ontstaan van de aarde, over fossielen en ga zo maar door.

Het mooiste is nog dat de sortering van fossielen ook moet worden verklaard. Meestal gaat dat ongeveer zo: alle dieren leefde tegelijk. Toen de zondvloed kwam, probeerden alle dieren naar heuveltoppen te vluchten. 'primitievere' dieren konden niet zo snel rennen als de ontwikkelde dieren en kwamen niet zo ver de heuvels op voordat ze door het water werden ingehaald, vandaar dat je die dieren lager in de aardlagen vind dan modernere dieren.

Volgens diezelfde logica kunnen rozen (uberhaupt planten met bloemen) harder rennen dan vaarns. :mrgreen:

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 05 apr 2012 17:01

Mortlach schreef:Het mooiste is nog dat de sortering van fossielen ook moet worden verklaard. Meestal gaat dat ongeveer zo: alle dieren leefde tegelijk. Toen de zondvloed kwam, probeerden alle dieren naar heuveltoppen te vluchten. 'primitievere' dieren konden niet zo snel rennen als de ontwikkelde dieren en kwamen niet zo ver de heuvels op voordat ze door het water werden ingehaald, vandaar dat je die dieren lager in de aardlagen vind dan modernere dieren.

Volgens diezelfde logica kunnen rozen (uberhaupt planten met bloemen) harder rennen dan vaarns. :mrgreen:

Weet je dat het me niet eens zou verbazen als er werkelijk creatievelingen zijn die dit geloven. ](*,)
mvg, Frank

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 apr 2012 17:40

Ach, zolang je maar niets van de situatie afweet, klinkt het allemaal wel plausibel.

Targetses
Mineur
Mineur

Berichtdoor Targetses » 05 apr 2012 17:54

Houtachtig spul, zoals planten, dat drijft, hé?
Als je hard fietst heb je altijd wind tegen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 05 apr 2012 18:06

Nooit gehoord van de Grote Vloed die de aarde deed vollopen met water, waardoor deze moeder aarde chaos werd i.p.v. kosmos wat pas ontstond na de 6 dagen van herschepping.

Nee hoor alles domweg toepassen op een zondvloed van Noach ( alsof het een eigennaam is) waarbij de aarde helemaal niet verging, alleen een aantal mensen en dieren.
Men leze 2 Petrus 3 vers 5-7 waar de aarde verging door een grote vloed en dat was bij Noach niet het geval, anders kwam de raaf en de duif nooit terug met takjes in hun bek, want dat zou nog geschapen moeten worden volgens jullie versie.

scheermes
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor scheermes » 05 apr 2012 19:08

kirdneh schreef:Alle variatie die is aangetoont bv de honden komen voort vanuit bestaande honden en bestaande genetische informatie, als je dit ontkent dan houd het op.

Ik dacht even dat je ging aantonen dat de genetische informatie van bestaande honden al bestond in hun voorouders. Naïef van me.

kirdneh schreef:er is aangetoont dat alle variatie komt van bestaande informatie, maar de vraag was wat het meest wetenschappelijkst was, daar heb je nog niet op gereageerd.

Wetenschappelijk zou zijn als je de informatie van een organisme zou kunnen kwantificeren en vervolgens daarmee gaan fokken/kweken en dan de informatie van een nakomeling vergelijken met die van waarmee je begon. Pas dan kun je uitspraken doen over of er wel of geen informatie bijgekomen is. En zulke experimenten zijn natuurlijk al lang uitgevoerd. Maar goed, jij doet al zulke uitspraken. Dus vraag ik aan je hoe je dat aangetoond hebt gezien. Zijn er experimenten bekend die aantonen dat alle informatie al aanwezig was in het eerste organisme?
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Terug naar “Archief”