Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bumba
Kapitein
Kapitein

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Bumba » 03 apr 2012 07:47

oja, wij hebben De Bijbel voor Kinderen. Kuijt hebben we ook, maar die vind ik soms nog best moeilijk voor kinderen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 apr 2012 07:47

bedankt voor de namen! Zal ze opschrijven en eens op mijn gemak gaan bekijken.

parkiet schreef:
AJL, wij hebben de bijbel voor jou staan. Voor mijn 2,5 jarig nog te moeiljk en te lang, is meer voor kleuters, maar allicht voor H al wel geschikt?
De meeste bijbels die hier worden genoemd kan ik niet eens, komt misschien omdat ik uit een andere kerk kom dan de meesten van jullie?

Nu ben ik wel benieuwd naar welke kerk jij gaat. Zoveel zal dat toch voor een kinderbijbel niet uitmaken?

@ liefie Jij vroeg pas hoe de kleine man het 's nachts deed. Hij slaapt nog bijzonder weinig ( en niet alleen 's nachts hoor) Hij huilt ook niet veel, maar is wel veel wakker. Momenteel is hij elke nacht zijn stem aan het oefenen en dat rustig een paar uur lang. Hij gilt/kraait dan hoge en lage tonen en kletst enorm. Na een uur stop ik er maar een speen in en hoop dat hij daarna in slaap valt. Als ik dan bij hem kom lacht hij van oor tot oor. Heb zo'n vermoeden dat deze ook eerst gaat praten voordat hij gaat bewegen. Hij is in ieder geval door de fysio alweer op alle fronten afgekeurd :lol: Die kwam alweer bij ons ivm een voorkeurshouding, maar blijft hem nu voorlopig monitoren.

O ja, zondag had ik hem een speen gegeven en 5 minuten later zat de speen overdwars in zijn mond. Hij keek heel angstig en moest erg huilen toen ik de speen uit zijn mond had gepulkt. Het was een speen tot 6 mnd, heb gisteren gelijk een nieuwe gekocht.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 apr 2012 08:04

@AJL Haha wat een grappenmaker 's nachts! Al is het voor jullie wel vervelend... Wel erg fijn dat hij weinig huilt! Wel even schrikken met zijn speentje! Wij zijn al heel snel overgestapt op de speen vanaf 6 maanden en het voordeel was toen hoefden we er niet meer uit voor haar speentje die kon ze veel beter in haar mond houden :D

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 03 apr 2012 08:45

@ ajl; fijn dat hij zo weinig huilt maare... s avonds maar duidelijk zeggen tegen hem dat het nacht is :wink:

@ liefie; Nooit geweten dat kinderen een andere speen misschien beter in kunnen houden. Ga ik komende nacht gelijk uitproberen!! Afgelopen nacht ook; kan ik wel 2 keer per uur zn speentje weer in zn mond doen. Doe ik dat niet dan jankt hij zichzelf helemaal wakker en dan is het niet meer slapen... Vanaf wanneer heb je die speen vanaf 6 maanden gegeven?

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 03 apr 2012 08:47

AJL, wij gaan naar de GKV. Maar ik moet zeggen, ik kan me niet herinneren of wij vroeger ook uit een kinderbijbel lazen, of alleen de NBG :-k
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 apr 2012 08:55

juffiejuf schreef:@ ajl; fijn dat hij zo weinig huilt maare... s avonds maar duidelijk zeggen tegen hem dat het nacht is :wink:

@ liefie; Nooit geweten dat kinderen een andere speen misschien beter in kunnen houden. Ga ik komende nacht gelijk uitproberen!! Afgelopen nacht ook; kan ik wel 2 keer per uur zn speentje weer in zn mond doen. Doe ik dat niet dan jankt hij zichzelf helemaal wakker en dan is het niet meer slapen... Vanaf wanneer heb je die speen vanaf 6 maanden gegeven?

Wij hebben het gewoon geprobeerd een grotere speen (ik denk met 3 maanden al) op zich is het wel logisch dat ze die beter in hun mond kunnen houden want dit speen is wat groter.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 apr 2012 08:58

parkiet schreef:AJL, wij gaan naar de GKV. Maar ik moet zeggen, ik kan me niet herinneren of wij vroeger ook uit een kinderbijbel lazen, of alleen de NBG :-k

Ik kom uit de cgk ( midden rechts qua ligging :wink: ) Wij lazen wel altijd uit de kinderbijbel. Heb er heel veel van opgestoken.

juffiejuf schreef:@ ajl; fijn dat hij zo weinig huilt maare... s avonds maar duidelijk zeggen tegen hem dat het nacht is :wink:

De speen van +6mnd is qua omtrek rondom de mond wat groter. Zoonlief was er gisteravond erg content mee. Ik moet eerlijk zeggen dat hij het grootste gedeelte van de nacht de speen niet in heeft en ook geen behoefte aan heeft. Ik geef hem de speen rondom het avondeten, dan heeft hij honger.
Ik ben trouwens wel van plan om die speen rond de 9 mnd af te bouwen. Ik heb ergens gelezen dat de zuigbehoefte dan is afgenomen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 apr 2012 09:03

@AJL Als het goed is is de speen zelf ook groter (gedeelte wat ze in de mond hebben) Dat is in elk geval met de bibi speen wel.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 03 apr 2012 09:04

AJL, ja idd, met 9 mnd schijnt de zuigbehoefte wel weg te zijn. Bij de oudste zijn we met ongeveer anderhalf cold turkey gestopt. M wil hem sinds een week of twee niet meer (is dus 11 mnd oud). Ik ben blij dat we weer van dat ding af zijn, heb helemaal niets met spenen.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 03 apr 2012 09:07

Wat eng van die speen ajl! Ik was er wel eens bang voor, maar het is gelukkig nooit gebeurd!
Hier is meneer echt dol op de speen. Maar alleen als hij gaat slapen gelukkig, dat vind ik niet zo erg eigenlijk. Als ze de hele dag met een speen in hun mond lopen staat als ze wat dreumesachtig worden toch iets minder schattig ;-)

Wij gebruiken spenen van Bibi, maar volgens mij maakt dat qua omtrek niet zo veel uit in de verschillende maanden, maar zit het verschil vooral in het 'zuiggedeelte'. Of is dat bij andere spenen anders?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 apr 2012 09:11

parkiet schreef:AJL, ja idd, met 9 mnd schijnt de zuigbehoefte wel weg te zijn. Bij de oudste zijn we met ongeveer anderhalf cold turkey gestopt. M wil hem sinds een week of twee niet meer (is dus 11 mnd oud). Ik ben blij dat we weer van dat ding af zijn, heb helemaal niets met spenen.

Ik ook niet, vind het echt ondingen.Wij hebben trouwens de difraxspeen ( van woezel en pip) de anderen vinden hem helemaal geweldig :mrgreen: DH en C wilden geen speen, omdat ze constant huilden en na 6 weken hadden ze hun duim gevonden en dat scheelt al wel. Al is het duimen veel moeilijker af te leren. Rond 9 mnd ga ik waarschijnlijk ook cold turkey stoppen.
Nog een leuke anekdote
H: zijn grote mensen wel eens verdrietig?
Ik : jawel ( en aantal voorbeelden gegeven)
H: als ik verdrietig ben, heb ik mijn knuffel en duim. Hoe doen jullie dat dan?
Even later: Als ik later papa ben, mag ik dan nog duimen?
ik: natuurlijk en hij keek gewoon opgelucht

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 03 apr 2012 09:19

wij hebben de Zelfleesbijbel van Vrouwke Klapwijk ( gkv meen ik maar ik weet het niet zeker )

echt leuk om ze zelf te laten lezen, geschikt vanaf groep 4 ongeveer, staan 365 afgeronde verhalen in en mooie plaatjes. ( en heel compleet, ook verhalen van zendingsreizen enzo )

zelf gebruik ik ook zo'n scheurkalender van stichting interkerk. http://www.interkerk.info/index.htm

ook echt een aanrader, met name dagelijks zo'n blaadje afscheuren , helpt jezelf ook beetje ritme te houden erin.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 03 apr 2012 09:34

Ik denk dat bijna iedereen de speentjes ondingen vind... Eerst gebruikte M. hem ook alleen maar om in slaap te komen maar nu wil hij hem s nachts weer in. Vanavond ga ik de grotere proberen. Overdag heeft hij hem gelukkig ook niet veel in. Die spenen van difrax zijn toch rond en die van bibi niet?!?

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 03 apr 2012 09:43

juffiejuf schreef:Ik denk dat bijna iedereen de speentjes ondingen vind... Eerst gebruikte M. hem ook alleen maar om in slaap te komen maar nu wil hij hem s nachts weer in. Vanavond ga ik de grotere proberen. Overdag heeft hij hem gelukkig ook niet veel in. Die spenen van difrax zijn toch rond en die van bibi niet?!?

Difrax heeft ronde spenen, maar ook dezelfde als Bibi. Wat bij Difrax wel zo is is dat het zuiggedeelte steeds harder wordt, dus bij 3+ zacht, 6+stuk harder en bij 12+ een keiharde speen, waarvan sommige kinderen stukjes afbijten. Misschien moet M dus dan wel wennen aan de 'hardere' speen.

Hier gebruik ik Bibi (vind ik het liefst staan :P ) en wacht nog maar gewoon even met overgaan op een grotere maat. Fles drinkt ze hier trouwens ook nog gewoon uit stand 1 (heeft even niks met spenen te maken, haha)
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 apr 2012 09:54

Wij gebruiken alleen de speen als hij (veel) huilt. Hier hebben wij de Dental speen.

Terug naar “Archief”