Nee Wilsophie, goed lezen en niet muggenziften want daar heb ik geen tijd voor.
Neem me niet kwalijk, ik wist niet dat je kwaad werd en weinig tijd had.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Nee Wilsophie, goed lezen en niet muggenziften want daar heb ik geen tijd voor.
mohamed schreef:Weet je wel wat het betekent te zitten aan de rechterhand Gods? Het betekent gelijk zijn aan.
Wilsophie schreef:Helemaal met je eens.
Ik maak onderscheid tussen de positie van de Here Jezus in Zijn bediening op aarde en Zijn positie in de hemel.
Ik maak onderscheid tussen de positie van de Here Jezus van vóór de kataballo der kosmos en Zijn bediening op aarde.
En stel dat Hij bij Zijn opstanding dezelfde positie terug kreeg die Hij had "eer de wereld was".
Ik stel ook dat Hij God Zijn Vader noemt tijdens Zijn bediening op aarde en daarvoor en daarna niet meer.
Ik stel ook dat God de Zoon geen Bijbelse term is.
vr maart 23, 2012 9:32 pm
mohamed schreef:Wat betreft de stem die uit de hemel kwam zei Jezus:
*(*Niet om Mijnentwil is deze stem geschied, maar om uwentwil.
Gaat dat over dezelfde stem die Christus zijn geliefde zoon noemde? Volgens mij wel want God is één dus welke andere? Echter zijn er ook anderen die toch beweren dat het een andere stem was, dus is het een kwestie van geloof, geloof ik. Dat mag je dus zelf weten!
Wilsophie schreef:*(*Waar staat die tekst?
Elke stem uit de hemel is toch van God Zelf?
Wilsophie schreef:En je kunt niet van mij verwachten dat ik Joods ga denken zoals je ergens opriep.
Voorts is God de zoon wel degelijk Bijbels, want Jesaja heeft gezegd dat een van de namen van de zoon sterke God is (Jes 9,5) maar ja dat vers wordt altijd onder het kleed geveegd.
mohamed schreef:Dat doe ik ook niet, maar zolang je daar niet bereid toe bent zul je mij toch niet begrijpen. Dat is het enige wat ik heb gezegd en dat bedoel ik niet kwaad.
Wilsophie schreef:Hier staat heel duidelijk dat een Kind geboren wordt en dat is uiteraard Jezus van Nazareth en dat de Zoon gegeven wordt, en wanneer was dat dan?
Dan staat er dat de heerschappij op Zijn schouders zal rusten.
Mijn vraag aan jou. Doet Hij dat als de Zoon van God, of als de Zoon van David?
mohamed schreef:Dat doe ik ook niet, maar zolang je daar niet bereid toe bent zul je mij toch niet begrijpen. Dat is het enige wat ik heb gezegd en dat bedoel ik niet kwaad.
Wilsophie schreef:Ik begrijp niet eens wat je bedoelt met "joods denken".. als je dat vraagt aan mij of ik daartoe bereid ben, dan kun je toch wel uitleggen wat dat inhoudt.
P.S,. wat is nu quote miming. Als ik dat weet dan kan ik er van leren.
Toen Jezus in het vlees was zei hij 'eer Abraham was, ben ik' (Joh 8,58) en dat betekent in Jip en Janneke taal 'ik ben de almachtige God' maar ook hier geldt wie oren hebben om te horen die horen!
Wilsophie schreef:Wat is quote miming?
Jezus zei dat de Christus geen nakomeling van David was (Mat 22,43) omdat David hem zijn Heere noemde. David zijn zoon was Salomo en Jezus Christus zei dat hij MEER was dan Salomo (Mat 12,42) dus meer dan de zoon van David en meer dan de tempel. Dat is toch potdorie zo helder als glas? Als ik tegen de katholieken zeg dat ik meer ben dan de paus en het Vaticaan, maak ik mezelf dan niet gelijk aan God?
Maar zie hier nog meer bewijs dat God enkelvoudig is, en niet driekoppig:
"IK (en niet "WIJ" ) ben J-H-W-H uw God die u uit het land Egypte heb uitgeleid om u tot een God te zijn; Ik ben J-H-W-H uw God.” Numeri 15:41
"En zij zullen weten, dat IK, J-H-W-H, hun God ben, die hen uit het land Egypte geleid heb, opdat Ik in hun midden wone; IK ben J-H-W-H hun God." Exodus 29:46
“Want IK, J-H-W-H uw God, grijp uw rechterhand vast;” Jesaja 41:13
“Want IK, J-H-W-H, ben uw God, de Heilige Israëls, uw Verlosser;” Jesaja 43:3
“Want Ik ben J-H-W-H uw God, die de zee opzweep, zodat haar golven bruisen, wiens naam is J-H-W-H der heerscharen” Jesaja 51:15
“Gij toch zijt ALLEEN J-H-W-H (en dus niet: "met z'n drieën J-H-W-H" ). Gij hebt de hemel, de hemel der hemelen en al zijn heer gemaakt, de aarde en al wat daarop is, de zeeën en al wat daarin is;" Nehemia 9:6
“Voor MIJ (en niet "voor ONS" ) is er geen God geformeerd, en na MIJ zal er geen zijn”. Jesaja 43:10
“Zo zegt J-H-W-H, de koning en verlosser van Israel, J-H-W-H der heerscharen: IK ben de eerste en de laatste, en buiten mij is er geen God. Jesaja 44:6
“IK ben J-H-W-H en er is geen ander; buiten MIJ (en niet: "buiten ONS" ) is er geen God”. Ik gordde u, hoewel gij Mij niet kendet, 6 opdat men het wete waar de zon opgaat en waar zij ondergaat, dat er buiten MIJ niemand is; IK ben J-H-W-H en er is geen ander” Jesaja 45:5-6
Targetses schreef:Hier zomaar een greep van een aantal OT verzen dat God één is, en niet twee of drie.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten