Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor ajl » 25 mar 2012 18:42

O ja, nog een vraagje; weet iemand waar je voor meisjes in maat 80/104 witte t shirts of shirts met lange mouwen kan vinden? En dan niet de gewone standaard basis shirt, maar bv met een roezeltje aan de mouw of een kantje rondom de boord of pofmouwtjes, gesmokt etc. en dan niet ordinair. Ik heb nl een hele stapel leuke gekleurde rokjes, maar de legging en het bovenstuk wil ik simpel houden. Het basis witte vestje van de hema heb ik al gevonden. Ik verbaas mij erover dat dat in heel veel winkels bij maatje 86 gewoon ophoudt.

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 25 mar 2012 18:44

Hoera, Galateia! Fijn dat jullie weer back home zijn. Nu lekker gaan genieten met jullie mooie gezin!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 25 mar 2012 20:26

ajl schreef:O ja, nog een vraagje; weet iemand waar je voor meisjes in maat 80/104 witte t shirts of shirts met lange mouwen kan vinden? En dan niet de gewone standaard basis shirt, maar bv met een roezeltje aan de mouw of een kantje rondom de boord of pofmouwtjes, gesmokt etc. en dan niet ordinair. Ik heb nl een hele stapel leuke gekleurde rokjes, maar de legging en het bovenstuk wil ik simpel houden. Het basis witte vestje van de hema heb ik al gevonden. Ik verbaas mij erover dat dat in heel veel winkels bij maatje 86 gewoon ophoudt.

Ik heb eind vorig seizoen een shirtje bij Hema gekocht, volgens mij zoals jij bedoelt. Het was maat 104/110. Nu dus denk ik te klein voor dochterlief. Nog te groot voor jouw dochter denk ik, maar anders mag je hem zo hebben!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 25 mar 2012 20:35

@ajl Zara? Hebben ze heel drukke shirts, maar volgens mij ook heel eenvoudige.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 25 mar 2012 20:37

.
Laatst gewijzigd door Schipje op 29 mar 2012 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 mar 2012 21:33

Schipje, wat naar zeg, voor je meisje, wel fijn dat je nu iets meer weet. Daar is volgens mij niks aan te doen toch? Behalve dat dat vaak heel lenige mensen zijn, maarja, of dat nou alles is als je pijn hebt... :(

Liefie, leuke foto!

Galateia, hummbee.com idd. Al vind ik dat nu even niet zo geweldig. Tijdje terug stond er echt zoveel leuks op, dat ik amper kon kiezen, op dit moment is het even iets minder, maar goed in de gaten houden, die site. Je hebt ook nog gezinswinkel.nl Staat ook regelmatig wat leuks op.
Zeeman is voor mijn kerel ook te wijd, zo lastig. Broeken gaan wel, met dat elastiek bovenin, maar shirts moet ik eigenlijk niet meer bij Zeeman of Wibra kopen, hij verzuipt er altijd in. Die is ook zo lekker tenger gebouwd. Lastig soms.

Een plaats verderop hebben ze een Zara met kinderafdeling. Mijn vriendinnen shoppen daar voor hun zonen. Maar ik hou helemaal niet van die strakkere broeken bij jongens, ik vind dat wijdere veel stoerder. Dus misschien is Zara dan toch niet helemaal iets voor mij. Ga ook maar eens op internet neuzen, Jurian moet een hele zomergarderobe, broeken gaan wel, maar shirts allemaal te klein :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 25 mar 2012 21:42

ajl schreef:O ja, nog een vraagje; weet iemand waar je voor meisjes in maat 80/104 witte t shirts of shirts met lange mouwen kan vinden? En dan niet de gewone standaard basis shirt, maar bv met een roezeltje aan de mouw of een kantje rondom de boord of pofmouwtjes, gesmokt etc. en dan niet ordinair. Ik heb nl een hele stapel leuke gekleurde rokjes, maar de legging en het bovenstuk wil ik simpel houden. Het basis witte vestje van de hema heb ik al gevonden. Ik verbaas mij erover dat dat in heel veel winkels bij maatje 86 gewoon ophoudt.

Ik lees even mee. Ben daar ook naar opzoek, maar idd bijna niet te vinden. Heb nu 2 shirtjes van v&d waar de mouwtjes een schulprandje hebben. Waren ook niet duur, 2 voor 12 euro (zoiets dacht ik)
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 mar 2012 08:14

@ schipje Ik heb dat ook, was als kind enorm lenig en kon mijn benen tot mijn 15e in mijn nek leggen. Ik kan mij herinneren dat ik als kind zijnde ook veel groeipijnen in mijn been had, kreeg altijd een sinasprilletje. En eigenlijk was ik ook vaak moe, maar wist niet dat dat erbij hoorde.

@ bumba Van de Hema heeft ze nu maat 98/104 en dat zit goed, maar ik denk dat jouw dochter 110/116 heeft of niet? (althans als ik mij goed herinner lopen de Hema maten zo)? Als het echt ongeveer maat 104 is, houd ik mij wel aanbevolen voor dat shirtje.

@ jpc bedankt voor de tip. Ga binnenkort ook eens naar de V@D. Weet je nog welk merk het was?

Misschien ook maar eens bij de Zara kijken, al moet ik wel zeggen dat ik nog niet iets daar heb gekocht waar ik ook daadwerkelijk plezier van heb gehad. De maatvoering snap ik nooit zo goed. Het valt volgens mij echt super klein.

@ missf Broeken van name it en noppies vallen ook wel smal en kan je verstellen. Ik heb ze vaak voor zoonlief, die ook erg smal is. Eerder toen hij nog een luier aan had, kocht ik wel vaak wat wijdere modellen, maar ik merk echt dat het een knul begint te worden en daar horen nu ook wel ander soort broeken bij. Al staan die rechte modellen hem wel erg leuk.
Laatst gewijzigd door ajl op 26 mar 2012 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 26 mar 2012 08:16

@ Galateia; ik vond H&M ook altijd erg groot uitvallen,
maar nu voor de zomer heb ik veel kleren moeten omruilen voor een maatje groter.
bv een shirtje voor mijn dochter van 2,5. was goed pas overal behalve voor de lengte,
het was echt te kort, dus toch maar een maatje groter wat nu ook goed pas is behalve weer een beetje te lang, maar ik hoop dat de zomer lang duurd :)
dus misschien dat er toch wat gewijzigd is?? ik stond er ook van te kijken :D

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 26 mar 2012 09:08

Vervelend Schipje, wel fijn dat jullie nu (bijna zeker) weten wat er aan de hand is.

@ajl het verschilt wel de ene met de andere keer bij de Zara. Ik vind bovenstukken wel kloppen qua maat, maar de meeste broeken vallen vrij lang. Floris heeft nu nog een broek van 6-9 maanden aan (maat 74 denk ik?) terwijl hij behoorlijk lang is voor z'n leeftijd ;-)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 mar 2012 09:14

Ik denk dat mijn kinderen dan een ander postuur hebben, want ik vind de bovenstukken altijd zo kort. Broeken heb ik eerlijk gezegd nog nooit geprobeerd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 mar 2012 09:37

Oke, ik lees hier dus echt verschillende soorten reactie's op kleding.
Mijn zoon heeft hele korte beentjes maar die zijn wel stevig gevuld. Daarbij heeft hij een vrij lang boven lichaam met behoorlijke spekarmpjes. Bovenkleding heeft hij nu maat 74 (hangt wel af van het merk).
Bloesjes met lange mouwen kan ik wel vergeten. Of er moet behoorlijk wat rek in zitten.

Zara, ik wist niet eens dat ze daar ook kinderkleding verkopen. Hier in de stad zit nu ook een Zara, maar of ze daar ook kinderkleding hebben weet ik niet. Toch maar eens kijken.

@Ajl, ook al eens in boetiekjes geweest? En prenatal? of gaan die niet tot die maat?

@Schipje, wat goed dat je onderzoeken heb gedaan nu weet je in ieder geval dat er wel wat aan de hand is. Kan daar nog wat aan gedaan worden zodat ze er minder pijn aan heeft? Sterkte.

@Liefie, wat een leuke foto, blijkbaar vond ze het erg leuk?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 mar 2012 09:42

@ evelien Name it valt voor de bovenkleding wel wijder. Voor H was het altijd te wijd, maar nu voor J is het denk is wel goed. Hij is nl veel breder. Hier inmiddels ook maat 74.

Ik ben vorig jaar zomer in verschillende boetiekjes geweest voor simpele witte shirts, maar die verwezen mij allemaal naar de Hema. De meeste shirts is met allemaal prints erop en daar houd ik niet zo van, althans niet op een drukker rokje Bij de Hema hebben ze inderdaad witte shirts, jammer genoeg maar tot maat 86. Bij petit bateau hebben ze ze geloof ik wel, maar die zijn 40e en dat vind ik wat te veel van het goede.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 26 mar 2012 10:19

Bij de V&D nog aardig wat soorten.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 26 mar 2012 12:58

bij v&d was het van merk frenz, maar ook van benneton zijn er mooie shirts. basis shirt met benneton in glitter. past dan wel niet overal bij helaas
Afbeelding

Terug naar “Archief”