Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Haai » 24 mar 2012 21:34

hummbee.com! En dan vooral even in de linkerkolom als je kinderkleding hebt aangeklikt 'korting' aanvinken ;)

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 24 mar 2012 22:34

Galateia schreef:Dames, help! Ik heb kleren nodig voor mijn meisje, maar ze kan natuurlijk nog niet urenlang shoppen (die training stellen we nog maar even uit 8) ). Wie kent fijne webwinkels met een redelijk snelle levering en leuke meisjeskleren en goede aanbiedingen :mrgreen: ?

Er is wel eens wat voorbij gekomen in het verleden, maar na 2 maanden Afrika is dat een beetje uit mijn systeem. Ons droppie heeft ongeveer maat 86/92 (of ze echt 3 is, betwijfelen we trouwens).

Gefeliciteerd met jullie meisje!

onze dochter is nu 2,5 jaar en weegt net 12 kg en heeft ook ongeveer die maat,
soms nog maatje 80 en soms mt 92...
het verschilt erg per merk hoe de kleding uitvalt;
noppies vind ik klein vallen, daar is 86 te klein van
terwijl esprit en salty dog weer groter uitvallen.
H&M is redelijk op maat, heeft ook erg leuke kleding!
gewoon maat 86 en 92 bestellen, retourneren is maar 1,- :wink:
C&A is sinds kort online met een eigen webshop, ook erg leuke kleding,
valt bij onze meid wat ruim...als het je smaak natuurlijk is :?:

Succes met shoppen!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 mar 2012 22:50

Nou, ik vind de H&M echt mega-groot vallen, bij mijn zoon ook trouwens. Van de H&M heeft ze wat kleren in maat 86/92, maar eigenlijk verzuipt ze daar nog in...

Ik zat net door haar kleding te kijken - dat wat we hebben - en dat is toch vooral maat 86, dan zit het echt wat beter. Alleen wel vaak te ruim, ik denk dat NL kinderen met maat 86 vaak nog in de Michelin-fase zijn, misschien. Ik denk trouwens ook dat mijn meisje 2,5 is. Ze is niet net 2, ze is niet net 3. Ergens daar tussenin. Onze zoon was officieel 2,5 bij adoptie, maar bleek na onderzoek ongeveer een half jaar jonger te zijn, dus bijna/net 2. Ze is net een slag groter dan dat hij was. We hebben ook een 'geboortedatum' die meer in de buurt van de 2,5 komt, maar omdat aan de NL instanties een andere was doorgegeven, moesten we voor haar MVV en dalijk verblijfsvergunning de datum dat ze 3 zou zijn aan gaan houden. Dus nu is ze ineens 3 in alle papieren. Maar ja, hier het land inkomen leek ons belangrijker dan daar ter plekke de boel gaan veranderen. Zien we hier wel weer. :mrgreen:

Anyway. Ik ga morgen eens even die webwinkels af. Ze houdt van roze, rokjes, jurkjes en mooie dingen. Echt mijn dochter. Het is dat ze donkerbruin is, maar anders zou je zeggen: logisch, dat ze daar van houdt 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 mar 2012 22:52

O ja, het leeftijd-vraagstuk blijft ons bezig houden: op welke leeftijd gaan kinderen lopen? Op welke leeftijd komen de kiezen eigenlijk door, ongeveer? Wanneer is het gebit compleet? Ons meisje heeft nog helemaal geen compleet gebit, boven zijn de kiezen nog aan het doorkomen...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 mar 2012 23:04

De erste of tweede kiezen??? Vaak is dat compleet ro.d twee toch ongeveer, ik weet et ook niet precies...

Jullie hebben toch ook een zeeman daar?? Die heeft nu ook enorm leuke roze kleertjes en wibra ook. k heb mijn roze boel weggeven aan de buuf, anders had et zo jou kant op kunnen gaan.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 mar 2012 08:13

Natuurlijk gaan we maandag even langs de Zeeman, nog geen tijd voor gehad. Maar Zeeman valt vaak zo breed en dat is ze niet bepaald. Dus even neuzen maar en dan kijken of er iets passends bij zit :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 mar 2012 09:09

Ik heb hier het tegenovergestelde... dus ik weet niet echt waar je smalle kleren kunt kopen. :wink:

Ik heb pas hier in de buurt een pakket kleding gekocht via mp. voor een prikkie. Dat is heel persoonlijk natuurlijk, de een vindt het wel wat en de ander niet. Er zaten zelfs nieuwe spullen tussen (nooit gedragen).

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 mar 2012 09:16

In Nigeria vinden ze de NL kinderen maar dikkerds, haha. Serieus, dan zien ze foto's van neefjes/nichtjes en dan rollen die ogen uit de kassen 8)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 mar 2012 09:42

haha.. kan ik me voorstellen ja. :mrgreen:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 mar 2012 10:22

Nina gisteren in de schaapskooi

Afbeelding

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 mar 2012 10:46

Evelien schreef:haha.. kan ik me voorstellen ja. :mrgreen:

Hoe zou dat nou toch komen? Ik vraag me dat serieus af. Ook kinderen die het goed hebben daar, zijn niet te vergelijken met de stevige kinderen zoals we ze hier in NL en omstreken zien. Is dat de bouw? Is dat het eten: overvoeden we de kids hier? Ik vind dat serieus interessant.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 mar 2012 12:27

Tsja, geen idee. Het zou best overvoeden kunnen zijn, misschien ook cultuur?

Daar zal vast toch wel onderzoek naar gedaan zijn?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 mar 2012 12:31

Galateia schreef:Hoe zou dat nou toch komen? Ik vraag me dat serieus af. Ook kinderen die het goed hebben daar, zijn niet te vergelijken met de stevige kinderen zoals we ze hier in NL en omstreken zien. Is dat de bouw? Is dat het eten: overvoeden we de kids hier? Ik vind dat serieus interessant.

toch zie ik hier in onze woonplaats wel een gezin met allemaal, alle kindjs, ook uit het land waar jullie prachtige kids vandaan komen, maar dan wel echt grof gebouwd. Denk toch dat het met de goed gevulde omgeving te maken heeft.

Hier ook altijd, vooral voor juul op zoek naar smalle kleding, er is maar weinig. VInd voor jongens smalle broeken ook een draaaama! allemaal wijd wijd en nog eens wijd.

Overignes kleding voor mijzelf ook> Had altijd makkelijk M, is overal te vinden, maar moet nu opeens bij de s kijken.. en ik ben echt niet afgevallen of kleiner geworden :?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 25 mar 2012 12:41

@ppm misschien bij de zara? Ik vind wijde broeken niet mooi, en koop voor Floris eigenlijk alle broeken bij de Zara (via internet, want de zara 'bij ons' heeft geen kidsafdeling).

@liefie schattige foto!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 mar 2012 18:34

@ Galateia welkom thuis!
Smalle kleding kan je vinden bij Noppies. Dat valt erg smal en is vaak ook erg kleurrijk. Het is wel wat duurder, maar het blijft wel super mooi. H en C hebben dat regelmatig aan, omdat veel andere merken slobberen. J daarentegen is volgens mij geen kandidaat voor Noppies, want hij is veel breder gebouwd. Trouwens, bij de Hema hebben ze nu ook leuke dingen, met heel veel bloemetjes in de kleiner maatjes :wink:

Met onze jongste spruit afgelopen week naar het cb geweest, 8 kg en 68 cm schoon aan de haak. Hij begint gelukkig te stagneren qua groei, maar maatje 68 kan inmiddels ook al in de doos.
Laatst gewijzigd door ajl op 25 mar 2012 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”