Zegt de bijbel dat Jezus God is?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: Zegt de bijbel dat Jezus God is?

Berichtdoor Wilsophie » 22 mar 2012 21:44

Wilsophie, geloof jij bovenstaande?

Sorry Mohammed, je gaat af op een link die Schaapje geeft dus vraag dat maar aan haar.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 22 mar 2012 21:49

Ewan schreef:maar toch....als Jezus voor zijn dood al God was geweest, zou het geen kunst zijn geweest zonder zonden de wet te gehoorzamen.
is het niet juist het feit dat hij als mens toch de zonde overwon en zich niet heeft laten verleiden tot enige zonde, de hoogst mogelijke prestatie, die geen ander mens ooit kon verrichten?
Ik wil het niet plastisch zeggen, maar weet niet anders dan dat Zijn Vader God was en Zijn moeder mens.
Dan heb je toch de eigenschappen van beiden?

Dat weet ik niet. Men had het elders op een forum over DNA van de Here Jezus, van zijn moeder en van God, maar daar heb ik geen interesse in.

Dan krijg je de tekst van David die op de Heere Jezus wordt toegepast: "In zonden heeft Mijn moeder Mij ontvangen" en het lijkt me verstandig om daar niet op in te gaan .
Het is goed zo.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 22 mar 2012 21:59

quote="Ewan"maar toch....als Jezus voor zijn dood al God was geweest, zou het geen kunst zijn geweest zonder zonden de wet te gehoorzamen.

De Bijbel zegt dat Hij de einiggeboren Zoon van God was.!

is het niet juist het feit dat hij als mens toch de zonde overwon en zich niet heeft laten verleiden tot enige zonde, de hoogst mogelijke prestatie, die geen ander mens ooit kon verrichten?

Dat is wat ik juist duidelijk wil maken een prestatie die geen enkel mens kón doen, en er moets een MENS optreden die aan geen enkele verleiding toegaf geen enkel zonde heeft gedaan, om de mensheid vrij te kopen uit de dood.

Ik wil het niet plastisch zeggen, maar weet niet anders dan dat Zijn Vader God was en Zijn moeder mens.

Precies 100% mens en 100% God
En altijd één met de Vader.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 23 mar 2012 08:46

mohamed schreef:Wilsophie, geloof jij bovenstaande?

Wilsophie schreef:Sorry Mohammed, je gaat af op een link die Schaapje geeft dus vraag dat maar aan haar.

Nee, als ik af zou gaan op wat zij beweert zou ik het niet bij jou nagevraagd hebben. Doch als je me daar niet op wilt antwoorden dan stem je toe, want zwijgen is toestemmen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 23 mar 2012 08:52

Ewan schreef:maar toch....als Jezus voor zijn dood al God was geweest, zou het geen kunst zijn geweest zonder zonden de wet te gehoorzamen.

Indien een Jezus mens was zoals alle anderen, hoe kon hij dan als enige de wet volbrengen en lukte dat niemand anders?

Jezus was ook mens, dat ontken ik geenszins, maar hij was absoluut niet zoals alle anderen want hij genas de zieken, liep over het water en ging door muren etc etc. Hij was de enige van wie God heeft gezegd dat hij zijn zoon is in wij hij welbehagen heeft. Daarom was Christus de perfecte mens en wat hij heeft gedaan kunnen wij niet, hoeven we niet en moeten we niet willen kunnen want dat is te veel hooi op onze vork.

Laat ik het met de woorden van de Meester zelf zeggen:

Mat 23
8 Doch gij zult niet Rabbi genaamd worden; want Eén is uw Meester, namelijk Christus; en gij zijt allen broeders.
9 En gij zult niemand uw vader noemen op de aarde; want Eén is uw Vader, namelijk Die in de hemelen is.
10 Noch zult gij meesters genoemd worden; want Eén is uw Meester, namelijk Christus.
11 Maar de meeste van u zal uw dienaar zijn.
12 En wie zichzelf verhogen zal, die zal vernederd worden; en wie zichzelf zal vernederen, die zal verhoogd worden.

Dit onderscheid wordt door de meeste christenen niet meer gemaakt, omdat zij het evangelie naar de mens hebben aangenomen waarin Christus niets meer is dan 'een broeder van een andere moeder' zoals JHM het verwoordde. Doch als dat inderdaad het geval zou zijn, dan heeft hij de wet ook niet volbracht en dienen wij ons direct te laten besnijden.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 23 mar 2012 09:14

schaapje schreef:Precies 100% mens en 100% God

100% God maar toch niet God de vader. Hoe dat kan? Nog niemand heeft het mij kunnen uitleggen en elke keer als ik er op doorvraag krijg ik te horen dat wij God toch niet kunnen begrijpen of word ik afgesnauwd. Dat is kennelijk blind geloof.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 23 mar 2012 16:04

Voor degenen die ervan houden om voor niets berichten te posten: offtopic posts worden verwijderd. [|:) :?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 23 mar 2012 16:13

100% God maar toch niet God de vader. Hoe dat kan? Nog niemand heeft het mij kunnen uitleggen en elke keer als ik er op doorvraag krijg ik te horen dat wij God toch niet kunnen begrijpen of word ik afgesnauwd. Dat is kennelijk blind geloof.

Zou men het zo kunnen zeggen Jezus de eniggeboren Zoon van God en de Zoon des mensen, en Christus Jezus door Vader/God verhoogd als God de Zoon van de Vader/God?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 23 mar 2012 16:25

Christus Jezus op de troon.
Mat.19:28 vraag om het loon van het volgen van Jezus

Jezus zeide tot hen, Voorwaar Ik zeg u, gij, die Mij gevolgd zijt, ... zult in de wedergeboorte, wanneer de Zoon des mensen op de troon zijner heerlijkheid zal zitten, ook op de twaalf tronen zitten om de twaalf stammen van Israël te richten.

Hier is het volgen van Jezus alleen mogelijk in de wedergeboorte, niemand kan Jezus volgen, zonder eerste opnieuw geboren te worden.
Wedergeboorte is het ontvangen van genade en een nieuwe natuur,....en de Here Jezus had deze natuur al vanaf Zijn geboorte, omdat Hij door God verwekt was. sorry elbert

Ook zien wij Christus Jezus op de troon aan wie de Vader alles heeft gegeven, en Hij regeert als God de Zoon

mohamed

Berichtdoor mohamed » 23 mar 2012 18:42

mohamed schreef:100% God maar toch niet God de vader. Hoe dat kan? Nog niemand heeft het mij kunnen uitleggen en elke keer als ik er op doorvraag krijg ik te horen dat wij God toch niet kunnen begrijpen of word ik afgesnauwd. Dat is kennelijk blind geloof.

schaapje schreef:Zou men het zo kunnen zeggen Jezus de eniggeboren Zoon van God en de Zoon des mensen, en Christus Jezus door Vader/God verhoogd als God de Zoon van de Vader/God?

Kennelijk wel want jij zegt het, maar ik kan er geen touw aan vastknopen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 23 mar 2012 20:08

mohamed"="schaapje schreef:Precies 100% mens en 100% God

100 +100= 200 % dus?

Ik heb je nooit afgesnauwd en ook nooit gezegd dat God niet te begrijpen is.
Integendeel dus je moet dan wel voorzichtig zijn met dit soort algemene verwijten.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 23 mar 2012 20:13

schaapje schreef:Zou men het zo kunnen zeggen Jezus de eniggeboren Zoon van God en de Zoon des mensen, en Christus Jezus door Vader/God verhoogd als God de Zoon van de Vader/God?

Ja dat gaat de goed kant op.
Jezus is de eniggeboren Zoon van God en ìs de Zoon van God, maar deze titel kreeg gestalte in Zijn opstanding.
En Christus Jezus werd door de Vader verhoogd tot de positie die Hij had bij de Vader "eer de wereld was".

Hij was immers een korte tijd zelfs beneden de engelen gesteld.
En die korte tijd was 33 jaar.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 23 mar 2012 20:18

schaapje schreef:Christus Jezus op de troon.
Mat.19:28 vraag om het loon van het volgen van Jezus

Jezus zeide tot hen, Voorwaar Ik zeg u, gij, die Mij gevolgd zijt, ... zult in de wedergeboorte, wanneer de Zoon des mensen op de troon zijner heerlijkheid zal zitten, ook op de twaalf tronen zitten om de twaalf stammen van Israël te richten.

Hier is het volgen van Jezus alleen mogelijk in de wedergeboorte, niemand kan Jezus volgen, zonder eerste opnieuw geboren te worden.
Wedergeboorte is het ontvangen van genade en een nieuwe natuur,....en de Here Jezus had deze natuur al vanaf Zijn geboorte, omdat Hij door God verwekt was. sorry elbert

Ook zien wij Christus Jezus op de troon aan wie de Vader alles heeft gegeven, en Hij regeert als God de Zoon

Leuk die kleine lettertjes dat doe je dus met size=50 weer wat geleerd. =D>
Ik ben het helemaal met je eens, en dat oordeel over de 12 geslachten van Israël is dus toekomst, denk ik.
Wedergeboorte is een nieuwe natuur ontvangen op basis van dood en opstanding.
Als de Here Jezus deze natuur al had bij Zijn geboorte, vraag ik me af, hoe dan de zonden van de hele wereld op Hem gelegd werden terwijl de Bijbel leert dat wat uit God geboren is kan niet zondigen.
Heb je daar dan een verklaring voor?

Bovendien als Hij ook 100 % God was, wat doe je dan met het gegeven dat God Geest is en niet kan sterven?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 23 mar 2012 20:21

="Mohammed100% God maar toch niet God de vader. Hoe dat kan? Nog niemand heeft het mij kunnen uitleggen en elke keer als ik er op doorvraag krijg ik te horen dat wij God toch niet kunnen begrijpen of word ik afgesnauwd. Dat is kennelijk blind geloof.

Ik begrijp dat ook niet, als Hij 100 % God was of is, dan was of is Hij ook de Vader.
Dus dat moet Schaap maar uitleggen want zij beweert dat, ik niet heb dus ook geen reden om te snauwen. :?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 23 mar 2012 21:21

quote="Wilsophie"
Ik ben het helemaal met je eens, en dat oordeel over de 12 geslachten van Israël is dus toekomst, denk ik.

Nou dat is al heel wat.

Wedergeboorte is een nieuwe natuur ontvangen op basis van dood en opstanding.

Wedergeboorte ontvangt de mens door genade van God op basis van geloof in wat Jezus heeft gedaan, n.l. de straf heeft Hij gedragen voor onze zonden, wedergeboorte is het ontvangen van de Heilige Geest van God.

Als de Here Jezus deze natuur al had bij Zijn geboorte, vraag ik me af, hoe dan de zonden van de hele wereld op Hem gelegd werden terwijl de Bijbel leert dat wat uit God geboren is kan niet zondigen.

De zonden van het volk in het OT moest ook op een onschuldig dier gelegd worden en plaatsvervangend gedood, ..... ik snap jou denkwijze niet.
Omdat de zonden van de wereld op Jezus werden gelegd tijdens Zijn sterven, betekent dat niet dat Hij zelf gezondigd had.
Hij is het onschuldig Lam dat voor de zonden geslacht is (Openbaring 5)

En de Here Jezus was Mens met een geest, de Vader was in Hem door de Heilige Geest
werd Hij geleid en deed Hij alle wonderen en niets deed Hij uit zichzelf.
Bij Zijn sterven riep Hij: in uw handen beveel Ik mijn geest.

Bovendien als Hij ook 100 % God was, wat doe je dan met het gegeven dat God Geest is en niet kan sterven?

zie mijn antwoord hierboven.

En het Lam, dat geslacht is, is waardig te ontvangen de macht en de rijkdom,en de wijsheid en de sterkte en de eer en de heerlijkheid en de lof.

Terug naar “[Religie] - Open forum”