Wilsophie, geloof jij bovenstaande?
Sorry Mohammed, je gaat af op een link die Schaapje geeft dus vraag dat maar aan haar.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Wilsophie, geloof jij bovenstaande?
Ewan schreef:maar toch....als Jezus voor zijn dood al God was geweest, zou het geen kunst zijn geweest zonder zonden de wet te gehoorzamen.
is het niet juist het feit dat hij als mens toch de zonde overwon en zich niet heeft laten verleiden tot enige zonde, de hoogst mogelijke prestatie, die geen ander mens ooit kon verrichten?
Ik wil het niet plastisch zeggen, maar weet niet anders dan dat Zijn Vader God was en Zijn moeder mens.
Dan heb je toch de eigenschappen van beiden?
quote="Ewan"maar toch....als Jezus voor zijn dood al God was geweest, zou het geen kunst zijn geweest zonder zonden de wet te gehoorzamen.
is het niet juist het feit dat hij als mens toch de zonde overwon en zich niet heeft laten verleiden tot enige zonde, de hoogst mogelijke prestatie, die geen ander mens ooit kon verrichten?
Ik wil het niet plastisch zeggen, maar weet niet anders dan dat Zijn Vader God was en Zijn moeder mens.
mohamed schreef:Wilsophie, geloof jij bovenstaande?
Wilsophie schreef:Sorry Mohammed, je gaat af op een link die Schaapje geeft dus vraag dat maar aan haar.
Ewan schreef:maar toch....als Jezus voor zijn dood al God was geweest, zou het geen kunst zijn geweest zonder zonden de wet te gehoorzamen.
schaapje schreef:Precies 100% mens en 100% God
En altijd één met de Vader.
100% God maar toch niet God de vader. Hoe dat kan? Nog niemand heeft het mij kunnen uitleggen en elke keer als ik er op doorvraag krijg ik te horen dat wij God toch niet kunnen begrijpen of word ik afgesnauwd. Dat is kennelijk blind geloof.
mohamed schreef:100% God maar toch niet God de vader. Hoe dat kan? Nog niemand heeft het mij kunnen uitleggen en elke keer als ik er op doorvraag krijg ik te horen dat wij God toch niet kunnen begrijpen of word ik afgesnauwd. Dat is kennelijk blind geloof.
schaapje schreef:Zou men het zo kunnen zeggen Jezus de eniggeboren Zoon van God en de Zoon des mensen, en Christus Jezus door Vader/God verhoogd als God de Zoon van de Vader/God?
mohamed"="schaapje schreef:Precies 100% mens en 100% God
En altijd één met de Vader.
100% God maar toch niet God de vader. Hoe dat kan? Nog niemand heeft het mij kunnen uitleggen en elke keer als ik er op doorvraag krijg ik te horen dat wij God toch niet kunnen begrijpen of word ik afgesnauwd. Dat is kennelijk blind geloof.
schaapje schreef:Zou men het zo kunnen zeggen Jezus de eniggeboren Zoon van God en de Zoon des mensen, en Christus Jezus door Vader/God verhoogd als God de Zoon van de Vader/God?
schaapje schreef:Christus Jezus op de troon.
Mat.19:28 vraag om het loon van het volgen van Jezus
Jezus zeide tot hen, Voorwaar Ik zeg u, gij, die Mij gevolgd zijt, ... zult in de wedergeboorte, wanneer de Zoon des mensen op de troon zijner heerlijkheid zal zitten, ook op de twaalf tronen zitten om de twaalf stammen van Israël te richten.
Hier is het volgen van Jezus alleen mogelijk in de wedergeboorte, niemand kan Jezus volgen, zonder eerste opnieuw geboren te worden.
Wedergeboorte is het ontvangen van genade en een nieuwe natuur,....en de Here Jezus had deze natuur al vanaf Zijn geboorte, omdat Hij door God verwekt was. sorry elbert
Ook zien wij Christus Jezus op de troon aan wie de Vader alles heeft gegeven, en Hij regeert als God de Zoon
="Mohammed100% God maar toch niet God de vader. Hoe dat kan? Nog niemand heeft het mij kunnen uitleggen en elke keer als ik er op doorvraag krijg ik te horen dat wij God toch niet kunnen begrijpen of word ik afgesnauwd. Dat is kennelijk blind geloof.
quote="Wilsophie"
Ik ben het helemaal met je eens, en dat oordeel over de 12 geslachten van Israël is dus toekomst, denk ik.
Wedergeboorte is een nieuwe natuur ontvangen op basis van dood en opstanding.
Als de Here Jezus deze natuur al had bij Zijn geboorte, vraag ik me af, hoe dan de zonden van de hele wereld op Hem gelegd werden terwijl de Bijbel leert dat wat uit God geboren is kan niet zondigen.
Bovendien als Hij ook 100 % God was, wat doe je dan met het gegeven dat God Geest is en niet kan sterven?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten