Busongeluk Zwitserland

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Debje
Verkenner
Verkenner

Busongeluk Zwitserland

Berichtdoor Debje » 20 mar 2012 20:05

Iedereen heeft wel gehoord over het busongeluk in Zwitserland, dus daar ga ik maar even niet verder op in.
Maar nu las ik vandaag in de krant dat er een bepaalde 'sekte' een paar kerkdiensten heeft verstoord en heeft geroepen dat het: 'een straf van God was omdat de kerk abortus heeft toegelaten'.

Daarnaast vind ik het persoonlijk erg raar dat naar aanleiding van dit ongeluk een nationale dag van de rouw is af gekondigd. Natuurlijk begrijp ik dat zo'n ongeluk, met zoveel kinderen, heel erg is. Maar als je kijkt naar het vliegtuigongeluk in 2010, waar 1 kind het overleeft van alle inzittende, word er geen nationale dag van de rouw afgekondigd. Terwijl ook daar kinderen (en volwassenen) overleden zijn.

Ik vraag me af wat jullie hiervan vinden..

meribel
Kolonel
Kolonel

Re: Busongeluk Zwitserland

Berichtdoor meribel » 20 mar 2012 20:11

die sekte dat zijn een stelletje gekken.
Maar ja, die lopen er nu eenmaal rond op de aardkloot.

Het kan erger; dat ze de hele kerk hadden opgeblazen om hetzelfde te laten weten.

Betreft die dag van rouw; jij bedoelt dat vliegtuigongeluk bij Libie toch? Maar dat waren toch vooral nederlandse inzittenden?
Dit betreft toch de belgische overheid die een dag van rouw heeft afgekondigd voor belgie?
Ik neem aan dat het belgische protocol voor dit soort zaken waarschijnlijk anders is dan het nederlandse protocol.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 20 mar 2012 21:07

Die sekteleden zijn echt het laagste van het laagste. Het leed van anderen misbruiken om een punt te maken, walgelijk. Ik heb geen idee wat ze hopen te bereiken, maar het enige resultaat zal een verharding zijn van het publiek. Hoewel het me nu over het algemeen koud laat wat een sekte wil geloven, lui die zich zo asociaal gedragen dienen met wortel en tak te worden uitgeroeid. (niet de lui zelf, uiteraard, de sekte).
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Jozo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jozo » 20 mar 2012 21:46

Die sekte: Te zot voor woorden.

Wat betreft die dag van rouw: Dat kan ik me wel weer voorstellen. Het gaat hier immers om jonge kinderen en dat ligt sowieso een stuk gevoeliger.
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

Debje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Debje » 20 mar 2012 23:21

Het ongeluk in Tripoli inderdaad..
Maar daar waren toch ook meerdere kinderen bij?

Tuurlijk snap ik dat ongelukken met kinderen heel gevoelig liggen..
Maar toch.. als een vliegtuig met 150 mensen aan boord neer stort, vind ik dat toch ook heel erg..

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 mar 2012 14:44

Sommige mensen maken misbruik van trieste situaties om hun krankzinnigheden te etaleren. Schande.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 mar 2012 14:59

Ik was vanmorgen op bezoek bij een hoogbejaarde tante, zij zat naar de herdenkingsplechtigheid te kijken. Eé'n voor één kwamen de auto's aanrijden, werd er een witte kist uitgehaald en door 4 militairen naar binnen gedragen, op een baar voorin een grote hal gezet.
Daarna zag ik flarden, omdat ik ook nog een paar boodschappen voor haar moest doen.
Maar wat een "arme" dienst. Arme ouders, die hun kind nu voorstellen als een sterretje aan de hemel.
Wat ik ervan gezien heb, dat is niet alles dus, ging er geen ECHT woord van troost van uit.
De beelden waren zeer aangrijpend!

Kapitein
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kapitein » 21 mar 2012 15:20

Ik heb pas ergens gelezen dat NL geen dag van openbare rouw meer doet sinds 19zoveel. Ik weet het niet precies. Maar ze vonden het te dwingend. Dat je 'moet' rouwen zogezegd. Anders hadden we ook wel nationale rouwdag kunnen hebben bij Karst T en Alphen a/d rijn.
--
Ik ben het Licht der wereld; wie Mij volgt, zal beslist niet in de duisternis wandelen, maar zal het licht van het leven hebben. (Joh8:12b)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 mar 2012 15:43

Kapitein schreef:Ik heb pas ergens gelezen dat NL geen dag van openbare rouw meer doet sinds 19zoveel. Ik weet het niet precies. Maar ze vonden het te dwingend. Dat je 'moet' rouwen zogezegd. Anders hadden we ook wel nationale rouwdag kunnen hebben bij Karst T en Alphen a/d rijn.

Dat klopt. Ik vind dat heel erg, want het laat ons er bij stilstaan dat het leven eindig is. En gedeelde rouw is heilzaam. Een mens zoekt toch verbondenheid, dat zie je aan de stille tochten.

Verder hoorde ik opmerkelijk nieuws. Het jonge voetbalelftal van Lommel wat de dag (of 2 dagen) erna te verdrietig was om een wedstrijd te spelen, wordt hiervoor gestraft, door de wedstrijd met 5 - 0 te zetten als eindstand, een boete op te leggen en de kosten van de scheidsrechter te laten betalen. :-&

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 21 mar 2012 16:06

Die boete enzo schijnen inmiddels door de Belgische voetbalbond weer te zijn ingetrokken.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Kapitein
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kapitein » 22 mar 2012 09:20

LeChat schreef:Die boete enzo schijnen inmiddels door de Belgische voetbalbond weer te zijn ingetrokken.

Ja, dat klopt. Het is ook van de zotten, toch?
--
Ik ben het Licht der wereld; wie Mij volgt, zal beslist niet in de duisternis wandelen, maar zal het licht van het leven hebben. (Joh8:12b)

Debje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Debje » 22 mar 2012 15:32

Kapitein schreef:Ja, dat klopt. Het is ook van de zotten, toch?

Ik snap zowiezo niet dat ze het in hun hoofd kunnen halen om ze daarvoor een boete en een straf te kunnen geven. Elk mens zou toch bij zichzelf denken: Als ik in hun schoenen stond had ik hetzelfde gedaan?
Dit valt toch onder de uitzondering op de regel..

Kapitein
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kapitein » 22 mar 2012 16:35

Debje schreef:
Ik snap zowiezo niet dat ze het in hun hoofd kunnen halen om ze daarvoor een boete en een straf te kunnen geven. Elk mens zou toch bij zichzelf denken: Als ik in hun schoenen stond had ik hetzelfde gedaan?
Dit valt toch onder de uitzondering op de regel..

Dat bedoel ik! Als de wedstrijd was doorgegaan, had iedereen er schande van gesproken!
--

Terug naar “Archief”