Mede opvoeden door niet gelovige grootouders in de NGK

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meribel
Kolonel
Kolonel

Re: Mede opvoeden door niet gelovige grootouders in de NGK

Berichtdoor meribel » 20 mar 2012 15:45

Targetses schreef:Als je net als ik negen kleinkinderen heb, ben je blij dat ze niet elk weekeind over de vloer komen. Mijn eigen kinderen hebben hun weg in het leven gevonden, al dan niet gebruik makend van wat we ze van huis uit hebben meegegeven. En het is me goed zo. Al dat gebemoei, daar word je maar moe van.

:?: wat zijn er toch verschillen onder mensen, ik spreek veel ouderen die maar al te graag zouden willen dat hun kinderen en/of kleinkinderen elk weekend ( dus gewoon 1 keer per week ) zouden langskomen.

geaaart
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor geaaart » 21 mar 2012 00:24

schelpje3 schreef:geaart, ik snap uw verbittering en boosheid, want het is onmacht. En mensen die het niet (van heel dichtbij) hebben meegemaakt, kunnen hier niet over oordelen!
Ik had gezegd dat ik de houding van uw schoondochter en zoon, niet echt van christelijke barmhartigheid vind getuigen. Maar dat zeg ik op basis van UW verhaal.
En w.s. raadt u nu wel aan om een hele grote stap hun richting op te doen, dat lijkt DE oplossing, maar dat denk ik niet. Beter is als u "jaloers" zou worden op hetgeen zij hebben en u niet.
Als zij een geschonken geloof zouden hebben, hebben zij zelfkennis gekregen en achten zij de ander uitnemender dan zichzelf. En bidden zij voor hun ongelovige ouders.
Geaart: even een vraag, als uw zoon zou vragen: pa, wilt u ook eens naar onze kerk komen? Hoe reageert u dan?

Hallo Schelpje,
Wij zijn er meedere keren in hun kerk geweest. Bij de belijdenis van onze schoondochter en bij hun trouwen. Maar toen wij erachter kwamen dat hij onder druk was gezet omdat hij als ongelovige anders niet mocht trouwen met onze schoondochter (loop niet in één span met ongelovigen...zie korintiers 2) en dat hij niet als vader erkend zou worden van zijn gedoopte kind in hun kerk als hj zelf ook niet gedoopt zou zijn wilden wij onder geen beding meer naar die kerk . Helaas achten zij zichzelf uitnemender dan zichzelf want zij mogen alleen nog maar "formeel"met ons omgaan. Het zijn zeer zelfingenomen mensen die alleen maar voor zichzelf bidden en dat zeg ik niet alleen maar dat ziet iedereen om ons heen die deze mensen kennen. Die walgen ervan zoals zij zich opstellen. Dus mij vrouw en ik zullen nooit en te nimer jaloers worden op wat zij samen hebben want wij worden daar juist onpasselijk van.
Laatst gewijzigd door geaaart op 21 mar 2012 00:58, 1 keer totaal gewijzigd.

geaaart
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor geaaart » 21 mar 2012 00:49

Hallo Wilsophie,
Nee, ik onderschrijf uw post zeker niet.
U zegt Schudt het stof af van je voeten en volg Mij! Maar het is zoals Anthony de Mellow al schreef in de weg naar de stilte: "Naar het leven kijken via geloofssystemen i.p.v. met open ogen en via het hart en het verstand, dat is waar deze wereld het meeste onder lijdt".
Dus ik volg God wel maar niet in alles !! En zéker niet in Romeinen 3 maar nog veel meer verzen niet.

En ik weet wat er in de bijbel staat want heb mijn jeugd doorgebracht op de gereformeerde school en de zondags school van de kerk. Maar sinds afgelopen jaar weet ik pas welke haatzaaiende bijbelteksten er geschreven zijn tegen ongelovige mensen. Daar heeft de dominee mij toen natuurlijk niets over verteld....Alsof dat geen goede (goeddoende en brave mensen zoals u mj noemt) mensen zouden zijn. Missertjes van God hoor. God heeft ALLE mensen lief heb ik vroeger geleerd....U soms niet ?
Wij hebben onze zoon nooit enige blokkade opgelegd. Sterker nog, wij hebben zelfs onze beide zoons mee laten doen aan godsdienstlessen op school. Daar zouden zij niet slechter van worden zo vonden wij.

Ik mijn eigen supporter ? Ik hoef en wil in ieder geval NIET elke zondag naar de kerk om daar mijn zonden te belijden die ik NIET heb begaan. !!! Dus in die zin voel ik mij "beter" dan u waarschijnlijk. Wat zult u zich rot voelen als mens als u in Romeinen gelooft. Romeinen 3 is complete waanzin. U zou dus een mens zijn waar niets goeds in zou zitten ? Doe uzelf toch niet zo tekort!
U bent zwart wit. Of ik moet voor Hem zijn of tegen Hem. Bij u is er geen tussenweg. Totale overgave.
Mag u zeker doen, gelukkig leven we in een vrij land.
Maar onze zoon is een lichtend voorbeeld van bekering hoe het NIET moet. Afzondering van allerlei mensen om je heen en zelfs je eigen ouders en ook nog moeten liegen en draaien omdat jij naar de hemel gaat en zij niet is onmenselijk en walgelijk te noemen.

Wij jaloers worden op hetgeen zij samen hebben? Altijd maar weer je zonden MOETEN belijden omdat je een slecht mens bent PER DEFINITIE volgens God. ? Altijd maar liegen omdat je zaken moet verdoezelen en onder het tapijt moet vegen omdat de mede kerkgenoten en de dominee niet mogen weten dat zij mensne buitensluiten terwijl dat van hun eigen Nederlands Gereformeerde orthodoxe (Wikipedia) niet mag ?
Dacht het niet hoor. Wij zijn juist blij niet aan deze huichelarij enliegerij mee te hoeven doen. Zelfs bij een mediator liegen ze (bewijsbaar) nog tegen hun eigen ouders dus geen enkele jaloezie. !

Ik heb geen contact meer met onze zoon en hij weet niets van dit forum. Maar dat komt hij zeker nog te weten. Zeker nu ik en mijn vrouw bijna 1 jaar in psychotherapie geweest zijn en hun als allerlaatste kans de mediation aangeboden hebben om uit te leggen wat er dan zo erg is aan onze "vertrouwensband'waardoor wij afgezonderd worden van onze kleinkinderen. Te gek voor woorden dat je niet eens eens een tandartsuurtje op ze mag letten zonder dat je weet waarom niet. Vernederend en aantastend voor je waardigheid als mens.

geaaart
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor geaaart » 21 mar 2012 01:00

Meribel,
Lijkt mij ook heel normaal hoor als je elkaar eens in de week ziet.
Als ik 9 kleinkinderen had zou ik dolgelukkig zijn als ze elke week ALLEMAAL langs zouden komen.
Heerlijk.

geaaart
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor geaaart » 21 mar 2012 01:10

Beste Speedy,
Wij hebben hen tot 2 keer toe in de gelegenheid gesteld hun "vertrouwensband" kwestie uit te leggen. Eerste keer bij psychotherapie wat ze ook al toegezegd hadden, maar toen het puntje bij het paaltje kwam en zij mee moesten gaan draaien in de ronde tafelgesprekken haakten ze toch maar weer af "want zij voelden zich goed en hadden geen therapie nodig" Dus lieten ons gewoon barsten.....4 jaar daarna (nu 2 maanden geleden) hebben we in overleg met hun eigen dominee waar wij 2 goede gesprekken mee hebben gehad een mediator gezocht om hen wéér in de gelegenheid te stellen uit te leggen waarom zij ons afzonderen van onze kleinkinderen en vaak gelogen hebben tegen ons in het verleden. Helaas is ook dat weer op niets uitgelopen en kunnen wij nu zelfs aantoonbaar schriftelijk bewijzen dat zij wéér tegen ons en de mediator gelogen hebben. Nu zijn we er helemaal klaar mee en ze komen er bij ons niet meer in.
Ik hoop dat hij niet verstikt in dat orthodoxe geloof, en de mensen die hem "onder controle" hebben al helemaal niet want ik vrees dat hij dan zijn vrouw en kinderen kwijt zal raken.....En dat gun ik niemand, hem zeker niet.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 21 mar 2012 08:10

Door uw stellige mening dat uw zoon en schoondochter er niet meer in mogen komen en u uw kleinkinderen dus nu ook buitensluit is hetet medeopvoeden is hiermee niet meer van toepassing.
Het lijkt mij beter het topic te sluiten.

Terug naar “Archief”